Skocz do zawartości

Pomocy!!:( Dziwne stukanie w silniku 318i


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
prosze o porade co może być powodem stukań w silniku wiem ze nie zaworki bo sie ustawiają hydrałlicznie podobo chyba ze to one:)przy 4000 tysiącach obrotów traci moc:(jakieś kieliszki czy cóś czytałem nie wiem prosze o pomoc porade co mam sprawdzić,wymienić jest to moje pierwsze bmw wiec za dużo o tym aucie nie wiem POZDRAWIAM:)
Opublikowano

Czesc

Jakies kieliszki?Dobre :P Dzisaij pije sie w szklankach kolego!!

moze jakbys zmienil te swoje kieliszki na szklanki ,to by nie stukal :P

Powaznie:Twoj motorek cierpi na AIDS ,co jest typowe dla tego silnika,ale w tym przypadku jest to uleczalne i polega na wymianie elementow rozrzadu!Walek ,szklanki/lub kieliszki/,dzwigienki ,pastylki pod dzwigienki,czysczenie magistrali olejowej,lacznie z rurka smarujaca i na koniec zalanie silniczka dobrym olejem!Dobrym ,to znaczy nie tym od szprotek w puszce/mineralnym/a semi lub full syntetykiem.

Ja polecam full syntetyk dobrej marki.

pozdrawiam

Opublikowano
wiem ze śmieszne ale no nie znam sie fachowo na wszystkim ale widze ze ty tak:)dzieki za pomoc:)czyli musze wymienić te części a drogi ten zabieg bedzie??lepiej sie opłaca nówki części czy używane też mogą być??:)pozdrawiam:)
Opublikowano

Czesc

MaM NADZIEJE,ZE SIE NIE GNIWASZ!

Czesci tylko nowki,a moze walek jest jeszcze ok.

Koszt bez walka ok 1000 pln,ale mozna taniej.

Zeby bylo smieszniej ,to ja sie bardziej orientuje w kieliszkach :P

Jak Ci mocno nie stuka ,to daj sobie spokoj na razie.

pozdrawiam

Opublikowano
nie no nie gniewam sie chociaż ktoś z humorkim mi odpisał:)dobry w kieliszkach jesteś hehe to dobrze :cool2: no aż tak stasznie nie stuka ale nic wiecej sie nie spier***;/??a to całe zamiesznie w silniku powoduje jaka częśc???:D:Djeśli możesz tak określić oczywiście nie słysząc tego:)pozdrawiam:)
Opublikowano

jeśli stuka i kręci się do 4000 tysięcy to niestety zryty już jest napewno wałek,mój kręci się do 5500 a krzywki wałka mają już po 2 mm wytarcia,jeżdzij i zbieraj na nowy silnik-tego niestety nie opłaca się robić ,chyba że znajdziesz używany wałek z dźwigienkami za około 300 zł to jeszce się można pobawic,w innym wypadku lepiej kupić silnik m43 1,8m na łańcuszku i założyć.Mówiąc o remoncie na nowych częściach wygląda to tak-wałek-340 dźwigienki 8 szt po 40 to 320 pastylki komplet koło 100 zł za koplet,popychacze po 40 zł za sztukę razy 8 to znowu 320,teraz magistreala olejowa-można wyczyścić ale lepiej nową,gdyż silnik trzeba zalać syntetykiem a ten lubi zrywać nagary i pomimo że wyczyścisz od góry to w srodku farfocle pozostaną no i teraz jeszcze jedno,chłopaki zazwyczaj o tym zapominają -pasek rozrządu,przecież starego się nie zakłada czyli co najmniej 100 a jak z rolkami to dodatkowo jeszcze 150 i jeśli był przez sprzedającego wlany jakis syf typu motodoktor żeby wyciszyć to trzeba by jeszcze zrobic płukankę silnika,to jakieś 300.Reasumując na części wydasz(razem z płukanką ) powyżej 1600zł i zostaje robocizna-mechanior zwinie cię nie niżej niż 500 .ALTERNATYWA:

silnik m43 za 1200-1500 przekładka ze 3-5 stów ale zostaje ci twoj stary silnik który powoli opychasz na części,i w przyszłości nie martwisz sie czy np jak koledze Kornelio z tego forum po 15 tysiącach nie zryje spowrotem krzywki i dźwigienki :cry: i powtórka z rozrywki,nie wymieniasz pasków rozrządy no i na pewno masz młodszy silnik,ale decyzja jest Twoja,pozdrowionka

Było e23 2,8 automat,potem e23 2,8 manual teraz e36(z silniczkiem jak od kosiarki ale spoko bedzie kiedyś większy) BMW na zawsze,--hehe kosiarka do żyda a teraz 2 literki w trumniaku-m52b20
Opublikowano
jezu:( czyli jak naprawie to kwestia czasu i znowu awaria sie powtórzy??ale jeżdzić narazie moge??bo kolega belgus powiedział że jeżeli nie stuka mocno to moge śmigać narazie chodzi mi o to żebym nie jechał do pracy i nagle mi stanie i nie rusze:(a ten silnik m43 1,8m bedzie według Ciebie dobry nie bedzie takich niespodzianek jak w tym??:( jest taka opcja ze nie wszystkie częsci co napisałęś bede musiał wymienić jeżeli bym podjoł sie naprawy może tylko niektóre bym musiał?:( a częsi jakiej firmy byś polecał kupić??pozdrawiam i dziekuje za pomoc :)
Opublikowano

Gdzieś na forum jest już troche na temat marek części które użytkownicy polecają zakupić.

 

Co do klepania: moj m40 (przebieg 200kkm) po kupieniu miał przesiadke z mineralnego oleju na półsyntetyk. Zaczą troszkę klepać zaworami przy 2000 i 3000obr i po odpaleniu przez moment, zużywa pól litra oleju na 1500km. Ale ciąg ma taki jak po wyjechaniu z fabryki (no, prawie)!

 

Moja rada: ja po lekturze forum martwiłem się że silnik mi niedługo umrze a po przejechaniu 10000km pracuje tak jak poł roku temu. Jeździj tym nadal i sie nie przejmuj bo ta dolegliwość nie spowoduje że silnik nagle Ci się zatrzyma, będzie raczej wraz z przebiegiem tracił stopniowo ochote do pracy. A wtedy zacznij zbierać na nowy silnik, bo jeżeli Twój ma przebieg około 200tyś km i jest w takim stanie to znaczy że dół silnika też swoje przeżył i niewykluczone że po remoncie góry posypie Ci się kiedyś dół. Myśląc perspektywicznie bardziej opłaca się kupić m43 tak jak piszą przedmówcy.

www.foto.gbart.pl
Opublikowano
jezu:( czyli jak naprawie to kwestia czasu i znowu awaria sie powtórzy??ale jeżdzić narazie moge??bo kolega belgus powiedział że jeżeli nie stuka mocno to moge śmigać narazie chodzi mi o to żebym nie jechał do pracy i nagle mi stanie i nie rusze:(a ten silnik m43 1,8m bedzie według Ciebie dobry nie bedzie takich niespodzianek jak w tym??:( jest taka opcja ze nie wszystkie częsci co napisałęś bede musiał wymienić jeżeli bym podjoł sie naprawy może tylko niektóre bym musiał?:( a częsi jakiej firmy byś polecał kupić??pozdrawiam i dziekuje za pomoc :)

Sluchaj co mowi kolega, silniki M43 sa bardzo dobre, sa na lancuszku i sa mniej awaryjne od M40...tak wiec, mozesz go smialo kupowac i zakladac...na 100% bedziesz zadowolony :cool2:

Pozdro Krzysiek

B M W..............Bardzo Małe Wydatki


www.bmw-3city.pl

Opublikowano
Oki poczytam jakie części polecają:)a co do przebiegu to jest 132 tyś przy tym przebiegu taka awaria to normalne czy raczej nie bardzo??i czy opłaca się remont przy tym przebiegu czy jednak zbierać siano na m43 i być zadowolonym jak pisze kolega kisiel23 ??:)sory że tyle pytam ale no to moje pierwsze bmw wiec jeszcze nie wiem za dużo ale się ucze:)pozdrawiam i również dziękuje za pomocną porade:)
Opublikowano
Jesli chcesz miec silnik lepszej generacji to ja bym sie pokusil o wymiane...tak jak wyzej jeden z kolegow napisal taka wymiaan moze kosztowac 1600 zeta, a za to masz silniczek...a naprawde bedziesz z niego zadowolony :)

Pozdro Krzysiek

B M W..............Bardzo Małe Wydatki


www.bmw-3city.pl

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.