Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, to mój pierwszy post ale to nie znaczy że nie używałem funkcji szukaj :). Pierwszy problem, nie naglący to problem z szybą w prawych drzwiach. Moje BMW to e36 z 92r. 1,8iS M42 kupa. Ogólnie rzecz ujmując szyba nie otwiera się. Przy otwieraniu i zamykaniu drzwi szyba prawidłowo opuszcza się i podnosi o te 1-2cm. Jeśli kliknę przyciskiem w górę słychać tylko przełączanie przekaźnika więc mogę wnioskować że szyba teoretycznie powinna się podnosić ale ze względu na to że już jest w pozycji max podniesionej, nie podniesie się więcej. Zachowanie jak najbardziej prawidłowe biorąc pod uwagę fakt, że w lewych drzwiach (całkowicie sprawnych) sytuacja jest identyczna. Jeśli natomiast zechcę opuścić szybę nie słychać już cykania przekaźnika. Zdejmowałem tapicerkę i przyglądałem się temu wszystkiemu i napięcie sterujące z przełącznika w konsoli środkowej pojawia się na stykach wtyku od sterownika szyb w drzwiach. Zaznaczam, że sterowniki te właśnie umieszczone mam w drzwiach choć spotkałem się z wersjami bez tego sterownika, chyba w tych wersjach sterownik jest za schowkiem w kabinie? Krańcówka od zamykania drzwi jest chyba sprawna bo szyba opuszcza się i podnosi przy otwieraniu. Przyglądałem się silnikowi i ten walec magnetyczny na osi wygląda na ustawiony w odpowiednim położeniu więc czujniki (halotronowe?) powinny działać dobrze.

 

Nie wiem czy sterownik siadł choć może tak być ponieważ mimo, że szyba działa przy otwieraniu to sterowanie wchodzi tylko od krańcówki (zamka).

 

Jeśli ma ktoś jakiś pomysł to zapraszam do dyskusji :)

 

 

Druga rzecz odnosi się do śrub łączących przedni amorek z piastą. Konkretniej mówiąc, w serwisówce (śruby nr. 3 i 5)http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=BE51&mospid=47425&btnr=31_0243&hg=31&fg=10 piszą że śruby te to M12x20 i M12x42 tyle, że M12 mają główkę na klucz 19mm a te które mam u siebie mają główkę na klucz 18. Pytanie moje jest takie, czy to możliwe, że te śruby, które są u mnie mają niestandardową główkę a gwint mają M12? i jeszcze jedno czy mogę zastosować dłuższe śruby M12x25? czy w piaście jest otwór na wylot? Nie odkręcałem bo nie miałem klucza i nie zauważyłem tego.

Ogólnie chodzi o to, że chcę wymienić sworzeń wahacza no i nie wiem czy jak odkręcę tylko sworzeń to wahacz opuści się tak żebym miał dostęp do sworznia. Zrobiłem sobie ściągać do sworznia i zobaczymy jak to pójdzie, problem z tymi śrubami bo jeśli są to jakieś niestandardowe to nie złożę tego wszystkiego, chyba, że użyję starych ale czytałem, że te dwie krótkie co wchodzą w piastę są jednorazowego użytku.

 

Pozdrawiam, jeśli ktoś ma w głowie informacje na któryś z powyższych tematów to będę niezwykle wdzięczny za podzielenie się nimi :) Pozdrawiam.

Opublikowano

No i wymieniłem sworzeń :) Co do śrub to okazało się, że faktycznie są nietypowe, gwint na m12 a główka na klucz 18, dziwne, no ale tak było.

Mam pytanie bo jak wciskałem sworzeń to trochę mi się wygięły te łapy na spodniej części i sworzeń nie doszedł do końca, mianowicie zostało około 2mm ale nie da się wcisnąć więcej właśnie przez to, że wygięły się trochę te łapy (przy wciskaniu naciskałem płaską powierzchnią na spodnią częćć sworznia no i siłą rzeczy łapy się wygięły, jak cisnąłem dalej na ranty tulejki to tak trzymało, że ranty się też lekko powyginały) no i pytanie czy tak może być? Sworzeń nie jest uszkodzony ani nic takiego, działa i trzyma się na swoim miejscu mocno. Pozdrawiam

Opublikowano

Jeżeli chodzi o sowrzeń to jeżdzisz na własne ryzyko więc sam zdecyduj, trudno coś powiedzieć jak się nie widzi. Złośliwość rzeczy martwych jednak istnieje więc... .

Jeżeli chodzi o podnośniki to zapewne masz produkowane prze firmę bross, musisz odkręcić pokrywę i wyjąć sterownik - rób to na wyjętych wtyczkach!!! Poświeć latarką pomiędzy silniczkiem elektrycznym a przekładnią napędu i zlokalizuj okrągły pierścień ferrytowy. Jego położenie powinno znajdować się na wysokości bezpieczników (wyżej niż obecnie się znajduje) umieszconych w odkręconym sterowniku szyb.

arop
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Zrobiłem fotkę, która pokazuje w jakiej pozycji jest pierścień ferrytowy. Czy w tej pozycji ma on być? Ten pierścień jest ustawiony nieruchomo, ni jestem go w stanie przesunąć w żadną stronę więc myślę, że jest z nim ok.

 

Opuściłem ręcznie szybę o kawałek i dało się normalnie domknąć szybę z przycisku ale nie da się otworzyć. Tak jak pisałem, kiedy klikam żeby domknąć szybę to słychać cykanie przekaźnika a kiedy klikam żeby uchylić szybę, cykania już nie ma. Więc szybę da się podnosić ale nie da się opuścić. W lewych drzwiach cykanie słychać zawsze, to znaczy przy klikaniu w górę przy zamkniętej szybie i klikaniu w dół przy uchylonej na max.

 

http://members.lycos.co.uk/poljackass1/IMG_6142m.jpg

 

Macie jakieś pomysły?

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Witam Panowie i Panie ;). Udało mi się zakupić taki sterownik za bardzo przystępną cenę i co się okazało? Że sterownik jest ok :). Upewniony w przekonaniu, że to nie wina sterownika zacząłem szukać i znalazłem. Jest jakaś przerwa na kablu do sterowania w dół ale taka, że napięcie jest około 5V kiedy powinno być pełne 12V a druga sprawa to to, że nie mam przejścia na tym kablu z wtyku do sterownika, z tym, że to jest dość dziwne bo na samym wtyku jest (na styku danego kabelka) a na gnieździe w sterowniku nie ma. Na obu sterownikach tak samo więc będę kombinował. Podłączanie na krótko do przełącznika dawało efekty więc muszę znaleźć przerwę w kabelku i coś z gniazdem pomyśleć. Szyba będzie żyła :). Sterownik muszę sprzedać, no cóż. Pozdro.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.