Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam forumowiczow, wiem ze temat ukladu chlodzenia byl poruszany na tym forum wielokrotnie, ale moj problem wydaje sie byc nietypowy, a sama usterka niedozdiagnozowania...

Mianowicie od okolo 2 lat, czyli odkad posiadam ten samochod (BMW e34 M20B20) mam problem ze znikajacym plynem chlodniczym... na poczatku ubywaly niewielkie ilosci, ale doprowadzalo to do zapowietrzania ukladu, po prostu uklad ZAWSZE byl mniej lub bardziej zapowietrzony. objawialo sie to brakiem ogrzewania i pojawianiem sie go dopiero gdy wskazowka temeperatury byla na srodku lub minimalnie poza srodkiem. Po wizytach u kilku mechanikow, ktorzy nie byli w stanie znalezc wycieku po prostu jezdzilem dalej i dolewalem plynu bo nie ubywalo go duzo. Raz w miesiacu plyn w zbiorniczku wyrownawczym schodzil do poziomu "zero" czyli nie bylo go prawie wogole, tylko troche na dnie i wtedy uzuplnialem go do poziomu "kalt". Tak bylo przez 2 lata az do momentu gdy plynu bylo na tyle malo, ze po postoju w 1,5 h w korku (piekne miasto wroclaw ;)) plyn zagotowal sie, od tego czasu (bylo to w grudniu) dolalem juz 4 litry plynu chlodzacego, uklad jest oczywiscie zapowietrzony i zadnymi metodami nie daje sie odpowietrzyc, zawsze leci powietrze wraz z plynem.

Wniosek nasuwa sie jeden, gdzies musi byc spory wyciek plynu... tylko ze go nie ma.

Pod autem jest sucho, brak sladow plynu w oleju, brak sladow oleju w plynie, za autem jest biala chmurka z rury tylko jak jest nie nagrzane, nie ma zapachu spalonego plynu, nie smierdzi z nawiewow, w trasie wskaznik temperatury w pionie, w korku idzie do pierwszej podzialki i sie zatrzymuje.

Jesli ktos wie co moze byc przyczyna lub zna dobrego mechanika, ktory by mi pomogl, najlepiej w okolicach Czestochowy lub Wroclawia, prosze o umieszczenie informacji tutaj :)

BMW i wszystko jasne :)


Least and most powerful of the '89:

http://imageshack.us/g/11/dsc0001gw.jpg/

Opublikowano
... jeżeli jest tak jak piszesz że nie ma wycieków to sprawdź jeszcze to - zbiornik wyrównawczy masz obok chłodnicy , w jego dnie jest czujnik poziomu płynu chłodniczego osadzony na uszczelce - jeżeli nie ma innych sładów wycieku , zagrzej auto tak żeby powstało ciśnienie i zobacz czy w okolicy tego czujnika się nie poci , moze tamtędy go wyciska ...
* - w zależności od typu i wyposażenia
Opublikowano
Witam. Zobacz czy pod dywnikami masz suchą wykładzinę. Może nagrzewnica jest nieszczelna. W e28 miałem przypadek że opaska na jednym w węży który wchodzi do kasty puściła i płyn leciał do środka.
Opublikowano
Miałem podobny przypadek. W efekcie się okazało, że strzeliła jedna szpilka na głowicy przy 1 cylindrze. Płyn pod wpływem ciśnienia wylatywał na zewnątrz. Skończyło się na wymianie szpilki i uszczelki pod głowicą.
Nie chcem, ale muszem... jeździć na gazie.
Opublikowano
witam kup w cpn taki specjalny proszek do uszczelniania chłodnic w syp go do goroncego płynu i zrób ze 100km i powinien uszczelnić wszystkie przewody, chłodnice i blok silnika . ja też miałem taki niezlokalizowany wyciek i to pomodło koszt tego proszku to 3.50 wienc nie zaszkodzi sprubować powodzenia :cool2:
Opublikowano
trzeba tez dodac aby byc lojalnym ze po wsypaniu takiego proszku lub plynu w ukladzie zrobi sie kisiel a na pewno juz plyn bedzie gestszy ogolnie syf pomoc czasami pomaga mi pogl ale w innym aucie gdy mi nagrzewnica puszczala a mi sie nie chcialo rozbierac najlepszy sposob aby pojechac do firmy ktora zajmuje sie ogrzewaniem czy tez klima i ono maja taki barwnik ktory dziala na ultraviolet dolej go i przyjedz za jakis czas i bedziesz wiedzial proste ;) :mrgreen: :cool2:
Nigdy Sie Nie Myle I Jestem Najmadrzejszy Jak Kazdy Kto Ma BmW :)
Opublikowano
Dzięki wszystkim za pomoc i podpowiedzi, udało mi się zlokalizować wyciek :) Jeśli to jest to co myślę, to misiek_525i trafił w 10. Wyciek znajduje się po lewej stronie chłodnicy od spodu, prawa strona jest sucha. Jest tam taki mały plastikowy prostokąt koloru niebieskiego, wokół którego gromadzi się wilgoć, zaraz obok niego znajduje się niebieski plastikowy wkręt, który też jest mokry, wyciek pojawia się na rozgrzanym silniku, przy wysokich obrotach. Jutro jadę do znajomego mechanika spytać się go co to za element i czy jest możliwość jego wymiany.

BMW i wszystko jasne :)


Least and most powerful of the '89:

http://imageshack.us/g/11/dsc0001gw.jpg/

Opublikowano
Już wszystko jasne, wilgoć po prawej stronie chłodnicy nie miała nic wspólnego z wyciekiem, na skutek zapowietrzania się układu i wytworzonego w ten sposób zbyt wysokiego ciśnienia w układzie płyn uciekał przez odpowietrznik i spływał po prawej stronie chłodnicy, więc chłodnica szczelna :) Przyczyną zapowietrzania były nieszczelne trójniki założone przez gazowników, znajdowały się one na przewodach doprowadzających płyn do nagrzewnicy oraz bloku silnika i na obu puściły metalowe opaski zabezpieczające... dodatkowo po napełnieniu układu i próbie jego odpowietrzenia okazało się, że termostat padnięty i nie otwiera dużego obiegu... Po wymianie termostatu i zacisków na wężach gumowych, w końcu udało się odpowietrzyć układ i jak na razie jest :cool2:

BMW i wszystko jasne :)


Least and most powerful of the '89:

http://imageshack.us/g/11/dsc0001gw.jpg/

Opublikowano
dopiero teraz czytam o tym ,miałem podobnie ,ten wkrętny niebieski korek ma dwa gumowe oringi''' zmień je i odkreć od spodu czujnik temp. chłodnicy i daj go na silikonie, a potem w najwyższym punktcie układu chlodzenia wstaw odpowietrznik[ z innego auta],ja to mam z francuza'' zamontowany jest przy elektrozaworze co puszcza ciepło do nagrzewnicy--NIECH CIĘ RĘKA BOSKA BRONI SYPAĆ I LAĆ ŚRODKI USZCZELNIAJĄCE- padnie pompa potem słabo grzeje w srodku itd. pozdro :D :arrow:
"" jedż z butem ,ale nie na kapciu"", mów co myślisz , rób co mówisz

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.