Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich

Jestem szczesliwym posiadaczem BMW od roku i do tej pory jestem z mojej beemki bardzo zadowolony :) . Niestety ostatnio zaczely dziac sie dziwne rzechy , chodzi o to ze od czasu do czasu wlancza mi sie kontrolka od abs i asc , szczegolnie jak jest mokro . pojechalem do warsztatu i mechanik szczytal z kompa ze mam niby uszkodzony czujnik w tylnym prawym kole . Byc moze ma racje tylko po czasie jak ta kontrolka zaczyna sie swiecic przestaje dzialac predkosciomierz potem wskaznik spalania i licznik wycieraczki dzialaja ale zle . Gdy jednak kontrolka sie nie zapala wszystko wraca do normy . Odnosze zatem wrazenie ze nie jest to kwestia czujnika w kole tylko bardziej wyglada mi to na awarie instalacji , nie bardzo usmiecha mi sie zostawiac samochod u mechanika bo znajac zycie pewnie nie skasuje mnie za to co naprawial :). Gdybym choc mial schemat elektryki tego modelu to bym sobie we wlasnym zakresie posprawdzal pewne rzeczy ale niestety nie mam :( .

 

Moze ktos z Was mial tez taki problem i moglby podpowiedziec cos na ten temat

 

Pozdrawiam wszystkich

Opublikowano

wiesz jak sczytał z kompa to raczej tak musi być

a te wariowanie wskazników nie z powodu abs no i wycieraczki źle chodzą

a co to za mechanik od BMW

spotkałem sie z taką sytuacja w czasie jazdy padł prędkościomerz,obrotomierz paliwomierz wiesz wszystko co w tej budce po prostu off

po zgaszeniu silnika i ponownym uruchomieniu po kilku minutach wszystko ok

po podłączeniu pod kompa tylko w BMW wykazało skok napięcia i odłączenie panelu wskazników jako najbardziej delikatnych i łatwych w uszkodzeniu i tyle nie wiem czy coś wogóle naprawiali

może zaobserwuj napięcie w instalacji w czasie jazdy jak pojawia sie ten problem

Opublikowano
Spokojnie, za wszystkie te cuda odpowiedzialny jest komputer, który jest zamontowany na pompie ABS-u (czarna skrzyneczka) tak właśnie dokładnie się to objawia a i jeszcze do tego moze dość Ci awaria tempomatu i nie bedzie działał economizer, ale nie koniecznie. Więcej na PW POZDRAWIAM...

BMW IS THE BEST! FUCK THE REST!

NO RISK, NO FUN :)

Opublikowano
heh ja mam to samo:) Radziu napisz na forum co i jak bedzie dla wszystkich, ja tez wlasnie slyszalem ze to czujnik prawego tylnego kola
Opublikowano

Witam, niedawno, po dłuższej jeździe po zaspach w moim E39 wystąpiła podobna usterka (zapalona kontrolka ABS, ASC, niedziałający "ekonomizer" i prędkościomierz).

 

Dzień później, "usterka" sama ustąpiła.

 

Wydaje się, że błąd czujnika tylnego koła nie musi koniecznie oznaczać jego uszkodzenia.

Nie wiem jeszcze jak jest w E39, ale w Omedze czujniki ABS kół tylnej osi są umieszczone przy mechaniźmie różnicowym, "powiązane" są z zębatymi kołami przy wejściu półosi do w/w mechanizmu. Ze względu na to, iż owe koła zębate nie są właściwie w żaden sposób osłonięte przed zanieczyszczeniami, z czasem ulegają zabrudzeniu, stąd często błędy czujników kół tylnej osi.

 

W mojej Omedze na częste zapalanie się kontrolki ABS pomogło przeczyszczenie tych kół (nie samych czujników) miękką szczotką drucianą.

Być może i w tym przypadku taki skomplikowany zabieg pomoże uchronić E39 od częstych kaprysów z ABSem, ASC i resztą wskaźników powiązanych bezpośrednio z czujniakami ABSu (nie wiem jednak w jaki sposób "ekonomizer" i wycieraczki są zależne od impulsów z ABS).

Coat of arms of NEPAL
Opublikowano
A jednak są... :D Możecie mi uwieżyć :) Wycieraczki są z tym powiązane chociazby tym patentem, co przerywa prace wycieraczek jak zwalniamy, bądż stajemy na skrzyżowaniu :) Jak masz możliwość to przełóż z innego autka taki sam moduł BOSCH-a tylko musisz uważać na oznaczenie albo 001, lub 000 i to tyle ;) O ile się nie myle, to Vito ma takie samo, ale nie jestem pewien.

BMW IS THE BEST! FUCK THE REST!

NO RISK, NO FUN :)

Opublikowano
Witam mam identyczny problem 520e39 99r nie działa abs, asc prędkościomierz i ekonomizer byłaem na kompie i powiedzieli że to czujnik abs tylnego lewego koła, kupiłem nowy i wymieniłem i nic nie dało pojechałem ponownie na komputer i pokazuje ten sam błąd powiedzieli że może coś na instalacji nie łączy dziś zostawiam auto do naprawy jeżeli mógł by ktoś napisać coś więcej na temat tej usterki to bym prosił pozdrawiam
Opublikowano
Spokojnie, za wszystkie te cuda odpowiedzialny jest komputer, który jest zamontowany na pompie ABS-u (czarna skrzyneczka) tak właśnie dokładnie się to objawia a i jeszcze do tego moze dość Ci awaria tempomatu i nie bedzie działał economizer, ale nie koniecznie. Więcej na PW POZDRAWIAM...

 

 

mam rozumiec ze usterka jest w komputerze , czyli albo komputer jest uszkodzony albo dostaje wilgoci bo u mnie ta usterka pojawia sie w zasadzie tylko w wilgotne dni :)

Opublikowano
Witam mam identyczny problem 520e39 99r nie działa abs, asc prędkościomierz i ekonomizer byłaem na kompie i powiedzieli że to czujnik abs tylnego lewego koła, kupiłem nowy i wymieniłem i nic nie dało pojechałem ponownie na komputer i pokazuje ten sam błąd powiedzieli że może coś na instalacji nie łączy dziś zostawiam auto do naprawy jeżeli mógł by ktoś napisać coś więcej na temat tej usterki to bym prosił pozdrawiam

 

Ale mało ufni jesteście... :duh: :D

BMW IS THE BEST! FUCK THE REST!

NO RISK, NO FUN :)

Opublikowano
witam okazało się że mam padnięty sterownik absu ten montowany na pompie pewnie wydatek za używkę około 1000zł :-(
Opublikowano
witam okazało się że mam padnięty sterownik absu ten montowany na pompie pewnie wydatek za używkę około 1000zł :-(

 

A nie pisałem?? :D Nie jest aż tak zle. Ostatnio w Gliwicach (boczna Tarnogórskiej) taki kupiłem za 300zł wraz pompą ABS-u. Normalnie chca koło 450 zł za sam sterownik.

BMW IS THE BEST! FUCK THE REST!

NO RISK, NO FUN :)

Opublikowano
cena sterownika zalezy od koncówki jesli masz 001 to za mniej jak 500-600zł ciezko cokolwiek znaleść. Ja zmieniłem i dałem 600zł to by najtanszy z ogłoszen a giełdzie samochodowej :( a inni krzyczeli nawet 1200, a nowe sa w ASO za 2500zł

NAPRAWA STEROWNIKÓW ABS BOSCH-a

Promocja dla klubowiczów 200zł :)



gg 2921736

602 888 262

LUBESLKIE okolice Łukowa

Opublikowano
cena sterownika zalezy od koncówki jesli masz 001 to za mniej jak 500-600zł ciezko cokolwiek znaleść. Ja zmieniłem i dałem 600zł to by najtanszy z ogłoszen a giełdzie samochodowej :( a inni krzyczeli nawet 1200, a nowe sa w ASO za 2500zł

 

Wiem, ze są różne sterowniki i opisowałem to piec postów wyzej! Ja kupiłem tam gdzie napisałem i właśnie z końcówką 001. Zapłąciłem wraz z pompą ABS i nawet rachuneczek mi wystawili, chociaż nie wiem po co za 300zł! Zadzowńcie tam i się dowiedzcie.

BMW IS THE BEST! FUCK THE REST!

NO RISK, NO FUN :)

Opublikowano
no to miałes farta :) No o problemach z abs w e39 to juz tyle postów było ze głowa mała :)

NAPRAWA STEROWNIKÓW ABS BOSCH-a

Promocja dla klubowiczów 200zł :)



gg 2921736

602 888 262

LUBESLKIE okolice Łukowa

Opublikowano

Witaj kolego lewy tylni czujnik obrotów odpowiedzialny jest za szczytywanie obrotów koła i jednocześnie predkości i to prawda że prędkościomiez wariuje a nawet wogle nie liczy i ekonomizer nic nie pokazuje a autko potrwfi w tedy przejśc w tryb awaryjny. inne czujniki mierzą tylko obroty koła . Czyli u ciebie nie masz styku za nadkolem jest wtyczka i misisz ja przeczyścic poruszać lub masz gdzieś kabelek uszkodzony a jeśli to nie pomoże to możliwe że padł ci sterownik abs/asc taka czarna plastikowa puszka na pompie abs-u a w tedy to już inne koszty nowe ponad 2000zł używane trochę mniej ale wiem kto to naprawia za pare stówek jeśli będzie potrzeba. Piszę o tym tak pewnie bo sam miałem takie przypadki i u mnie też padł sterownik abs/asc.

[email protected]

tel.663179955

Opublikowano

Powracam do tematu ABSu. Ostatnio, zupełnie nagle, po postoju, w mojej E39 ponownie zaświeciły się kontrolki ABSu i ASC, oczywiście (?) dochodzi do tego niedziałający prędkościomierz i "ekonomizer".

 

Dłuższa jazda na trasie wskazywała na jakieś problemy z którymś z czujników, sprzężonym z prędkościomierzem, gdyż czasami prędkościomierz działał, a czasami nie. Z czasem przestał działać zupełnie.

 

Zabrałem się więc za czujnik osi tylnej (dzięki KEARD, dzięki Twojemu postowi zaoszczędziłem nieco czasu bo osobiście obstawiałem prawy tylny czujnik).

 

Zdjąłem koło, odkręciłem czujnik ABS od piasty (jak się okazało tylny czujnik w BMW znajduje się również w piaście koła a nie jak pisałem o Omedze - przy wejściu półosi do mech. różnicowego). Na czujniku, zwłaszcza od czoła i przy jego przewężeniu, nazbierało się sporo brudu - oleista, gęsta maź. Po wyczyszczeniu go szmatką, ponownemu zamocowaniu okazało się że to właśnie to!

 

Wszystko zaczęło działać, kontrolki zgasły, ABS działa!

 

Może warto na początek właśnie wyczyścić te czujniki zanim zacznie się przygodę z serwisami wszelkiej maści (do wykręcenia czujnika potrzebny jest klucz ampulowy /tzw. imbus/ lecz nie pamiętam rozmiaru) - a może po prostu miałem "szczęście", że to taka drobna przyczyna.

Coat of arms of NEPAL
Opublikowano

Widzisz moją podpowiedzią zaoszczędiłeś nerwy czas i kasę u mnie było gorzej bo mi padł sterownik i mnie przy dużym szczęści wynisło 250zł diagnoza komputerowa, 800zł naprawa sterownika, i inne koszty okoł jeszcze 200zł tak więc gratulacje aby tak dalej. Ja nawet napisałem list do producenta tych czujników i sterowników w niemczech po niemiecku ale oni mnie olali bo stwierdzili że nie widzą zwiekszonej awaryjności i problemu, pomyślałem tylko a .... z wami bo wiem ilu ludzi ma z tym problemy i ile to kosztuje :duh:

Polecam się na przyszłość ale moje nastepne autko to już chyba nie będzie BMW bo mam prawie nowe a co pół roku coś w nim siada poważnego a jak byłem u kolegi na servisie bmw to nie było gdzie autkiem wjechać tak dużo sztuk do naprawy nie pomojając nawet 745i a to przecież kosztowna locha.

[email protected]

Opublikowano

Hmmmmmmm.... No WIdzisz, Ty masz prawie nową, ja od miesiąca mam 9-cio letnią. Zrobiłem jakieś 4 tys km i nie powiem, że jestem tak zadowolony jak w dniu jej zakupu daleko stąd....

 

Wcześniej miałem Omegę 2,5 TD z 95r i obawiam się, że podczas tego okresu eksploatacji miałem z nią mniej problemów niż z obecną E39....

 

Nie chcę się zarzekać, ale jak tak dalej pójdzie to albo się "ożenię" z obecną E39 albo nigdy już nie kupię BMW....

 

Mam nadzieję, że to przejściowe problemy.

 

PS

 

Jak kupowałem wydawała sie IDEALNA!

 

Po miesiącu eksploatacji wychodzą z niej wszystkie typowe usterki poruszane tu na forum.....

 

Jak na razie największy wydatek to wymiana amortyzatorów przednich... (1000zł).

Coat of arms of NEPAL
Opublikowano

mnie dzis rowniez ku zaskoczeniu ot nagle zapalila sie ABS io ASC. troszke sie zgrzalem ta sytuacja , ale umylem auto , wyszprycowalem kola i nadkola i jak odpalalem autko lampki zgasly :mrgreen: , mam nadzieje ze to tylko wina brudnego czujnika bo jak przyjdzie placic za pompe to sie :jawdrop: .

 

ale ogolnie wracajac do tematu , bardzo dobry temat i wiele pozytywnych rad w tym temacie , pozdr. :modlitwa:

Opublikowano
Witam.U mnie to samo.swiecace kontrolki ABS i ASC.Mycie pomagalo do czasu.Ostatnio padla mi chłodnica i jak auto stało juz u mechanika to duzy przeglad.Okazało sie,ze ktos w lewym przednim kole ucia wtyczki wchodzace do czujnika ABS i zlutowal je na stale z czujnikiem :nienie: :nienie: Nie pociaglo to juz u mnie dlugo.Nowy czujnik 230 zl.A propo awaryjnosci.Nowa chłodnica,zbiorniczek wyrownawczy i weze.Poduszka pod silnikiem bo byla urwana.Regulacja wtryskow i pompy paliwa(przy poprzedniej naprawie zle mi ja ustawili.Auto zmuliło)Wymiana zarnikow xenonowych.Zalozylem brakujace spryski reflektorow.Acha jeszcze zawias przedni.Wachacze i tuleje.Nazbierało sie prawie 3000zl.Tez mi sie wydawala igła jak kupowalem :norty: :norty:

oo= [] []= oo BokiemMuszeWchodzic

http://img514.imageshack.us/img514/9429/pic03097wo4.jpg

Diesel Driver

Opublikowano

Jak ktoś słusznie zauważył na forum, "BMW jest tanie dla bogaczy".

 

Z drugiej strony.....obecny wóz daje mi 100% więcej przyjemności niż poprzedniczka Omega B z "tym samym" motorem.

 

Może warto wkładać jeśli coś w zamian się otzrymuje - jak to w życiu hehe.

 

Poza tym pochwalam to forum, do którego należę od niedawna, moim zdaniem dużo lepsze niż dla fanów Opla, choć nadal wiele moich pytań pozostaje bez odpowiedzi a jeszcze więcej czeka w kolejce na odpowiedni moment na publikację tutaj.....

 

LET'S BMW!

Coat of arms of NEPAL
Opublikowano
I u mnie również po konkretnej-długiej jeździe po śniegu abs i asc zapalone i systemy nie działają.Po umyciu kół i ponownym odpaleniu - gra szafa :mrgreen:
BMW = Będziesz Musiał Wyprzedzać :-)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.