Skocz do zawartości

DSC, ABS itd. - dyskoteka na desce rozdzielczej.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Sprawa wygląda tak: Zaczęło się od dyskoteteki na desce rozdzielczej i nie działającego prędkościomierza. Paliły się wszystkie lampki (ABS, DSC, AirBag itp.), diagnoza w ASO była jedna - do wymiany czujnik prędkości w tylnym, lewym kole. No dobra, 300zł za czujnik to nietragedia. Ale to niekoniec, prędkościomierz zadziałał, ale lampki dalej sie świeciły. ABS nie działał. Kolejna diagnoza w ASO - do wymiany czujnik w tylnym prawym kole. No dobra, kolejne 300zł i co :?: Super lampki się nie palą. Ale po hamowaniu znowu się zapalają. Najpierw pulsujący sygnał przy hamowaniu, a potem (jak już samochód się zatrzyma) zapalają się wszystkie i świecą. Co ciekawe, rano po odpaleniu auta - cisza, nic się nie świeci, ale potem to samo.

Co to może być :?: Auto jest z 99r. wersja 528i Touring.

Mysłałem, że może sterownik ABS, ale koputer pokazywał wcześniej, że jest OK. Może jakieś zwarcie na przewodach lub brak przejścia :?: A może wystarczy tylko zresetować kompa :?: :idea:

Ktoś już miał podobne przejścia :?:

Opublikowano
Powiem takze u mnie był walniety sterownik a objaw był taki ze jak rano odpalełąm smaochód to byłoo oki, przejechałem pare km to sie zapalał abs i acs i juz tak pozostawało :( Ale po tem pokazywał kom. bład przedniego czujnika koła

NAPRAWA STEROWNIKÓW ABS BOSCH-a

Promocja dla klubowiczów 200zł :)



gg 2921736

602 888 262

LUBESLKIE okolice Łukowa

Opublikowano
a jescze dodam sprawdz to w taki sposób ze podłacz pod kompa i niech pokaże bledy jesli pokazuje którys z przodu to zamien czujniki prawy z lewym i jak pokaże nadal ten sam to juz wszytko jasne sterownik :(

NAPRAWA STEROWNIKÓW ABS BOSCH-a

Promocja dla klubowiczów 200zł :)



gg 2921736

602 888 262

LUBESLKIE okolice Łukowa

Opublikowano
Jak mialem takie same objawy okazalo sie ze to alternator. . .

http://img237.imageshack.us/img237/9199/avako1.png

Przedni napęd jest dla dziewczynek. . . :twisted2:

Opublikowano
ale kolego elektronika w e39 jest troszke inna niz w e36:) i czesto ten abs swiruje:(

NAPRAWA STEROWNIKÓW ABS BOSCH-a

Promocja dla klubowiczów 200zł :)



gg 2921736

602 888 262

LUBESLKIE okolice Łukowa

Opublikowano
Jak mialem takie same objawy okazalo sie ze to alternator. . .

 

Ładne rzeczy :!: Kto by pomyślał. :jawdrop: Czujniki bankowo były walnięte, bo się rozpadły przy demontażu - spróchniałe całe. Wymienione zostały już dwa, więc tylko dwa stare zprzodu zostały. :mrgreen: Zostaje mi właściwie tylko sprawdzić sterownik ABS i ewnetualnie go podczyścić lub wymienić na nowy. A może ktoś się orientuje ile kosztuje taki sterownik i gdzie go można najtaniej kupić w okolicy Wawy :?:

Wilekie dzięki za poprzednie sugestie, prześpie się z tym, przemyślę i zadziałam. :cool2:

Opublikowano

Witam z racji ze takze walcze z ABS w swojej 5 E39

I po kilku wizytach w ASO Bmw panowie stwierdzili uszkodzony sterownik ABS-ASC+T

Cena nowego to 3539zl wiec poszukalem uzywki 250euro w niemczech

Ale wracajac do tematu stery sterownik jest ok wiec najpierw zaczym bedziesz szukal nowego sterownika podmien na taki sam z takiego samego auta i bedziesz mial jasnosc czy sterownik jest wporzadku.Ja u siebie nadal walcze z ABS swiecace stale kontrolki i jeszcze stawiam na uszkodzone lozysko

 

A jesli bedziesz chcial kupic sterownik to mam na zbyciu sprawny sterownik od 528 E39

Pozdrawiam

Opublikowano
nowe sterowniki przynajmniej do mojej mozna było kupic od 2 do 2,5tys zł ja kupiłem używke za 600zł. Nie ważny jest model a nr sterownika a raczej jego koncówka czyli 3 oststnie cyfry jesli masz z koncówka 001 to jest to chodliwy towar bo włąsnie ja taki miałem i za mniej jak 600zł to nie kupisz srednio handlarze krzycza od 600 do 1200zł a nowe tak jak pisałem wczesnej po 2000-2500zł

NAPRAWA STEROWNIKÓW ABS BOSCH-a

Promocja dla klubowiczów 200zł :)



gg 2921736

602 888 262

LUBESLKIE okolice Łukowa

Opublikowano

koledze Bialy2005 chodzi o pompe ABS razem z elektronika a mi chodzi o sterownik ABS-ASC+T(komputer) ktory znajduje sie za schowkiem na rekawiczki i tu niestety wazny jest model samochodu a dokladnie oznaczenie silnika np M52 z pojemnoscia 2.0,2.3,2.8 od innego modelu nie bedzie pasowal.Do E39 528i jeszcze pasuje sterownik od E38 728i

Pozdrawiam

Opublikowano
mi własnie chodzi o sterownik, komputer abs który jest przykrecony do pompy ABS i to on własnie najczesciej sie sypie !!!!!!!!

NAPRAWA STEROWNIKÓW ABS BOSCH-a

Promocja dla klubowiczów 200zł :)



gg 2921736

602 888 262

LUBESLKIE okolice Łukowa

Opublikowano

witam

mam 520 e39 99r mam identyczny problem palą mi się kontrolki ABS ASC i brak prędkościomierza wymieniłem czujnik w tylnim lewym kole ale to nie pomogło i diagnoza padła na moduł abs a mam ten z końcówką 001 czekam na część używaną myślę że to załatwi problem

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
witam jeśli chodzi o nr sterownika to najwazniejszy jest pod spodem sterownika na naklejce on jest najbardziej istotny wlaśnie przerabiam temat standartowo czujniki koł ale co dziwne miałem zakładane dwa sterowniki uzywki niby dobre a jednak problem pozostal takze uwazajcie na uzywki
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
ja kupiłem "giełde samochodowa" i dzwoniłem pokolei ogłoszenia czesci bmw i słyszałem rózne ceny od 600 do 2000 i słowa że to bardzo chodliwy towar i taniej nie znajde. no i taniej jak 600 nie znalazłem :( Ale nie załuje bo ABS i ASC działa jak nalezy

NAPRAWA STEROWNIKÓW ABS BOSCH-a

Promocja dla klubowiczów 200zł :)



gg 2921736

602 888 262

LUBESLKIE okolice Łukowa

  • 1 rok później...
Opublikowano

Mam nadzieje ze nie pomyliłem tematu...jestem nowy i troszke jeszcze nie ogarniam Waszego forum...Koledzy mam dziwny problem z moja e34... zaczeło sie od problemów z przegrzewaniem sie auta...wymiana termostatu i pompy...ale przy ostatnim zagrzaniu jak chcialem auto odpalic po wystygnieciu to nie zapalają się kontrolki...rozrusznik kręci a kontrolki nie reaguja na przekrecanie kluczyka...dodatkowo nie działa tez dmuchawa i nie moge teraz odpowietrzyc tez auta...bezpieczniki wszystkie dobre...

 

Pomóżcie i doradźcie bo już niemam pojęcia co sie dzieje...ręce opadaja...

Opublikowano (edytowane)

Witam!!

NIKT NIE MUSI KUPOWAĆ NOWEGO STEROWNIKA!! Możesz dać do naprawy stary.. Wymiana sterownika z takim samym nr a z auta z innym silnikiem wiąże się z adaptacją sterownika w samochodzie..tak jak w przypadku nowego sterownika..Inaczej i profesjonalnie nazywa się to KODOWANIE WARIANTOWE..

Bez adaptacji system ASC,DSC nie będzie dalej działał a tylko ABS.. Jest to spowodowane brakiem komunikacji sterownika ABS,ASC,DSC ze sterownikiem silnika.. A działa to tak że w przypadku poślizgu któregoś z kół zadziała system ASC,DSC i ABS przyhamowuje to koło jednocześnie podając sygnał do sterownika silnika który można powiedzieć "spuszcza z gazu" :D. Więc jak nie ma tej komunikacji to system nie działa. Pali się kontrolka a przycisk nie reaguje tak na włączenie czy wyłączenie..

 

Może komuś się przyda info co do ABS,ASC,DSC w e39.. Info jest do ABSu wersja 5.7 montowanego po wrześniu 1998..Zacznę od tego że w przypadku uszkodzonego któregokolwiek czujnika i zamontowaniu nie oryginalnego to można zapomnieć że ABS/ASC będzie działał (za wszystko odpowiedzialny jeden sterownik). W ABSie typu 5,7 i żadne podróbki czujników kupione np na allegro nie będą poprawnie działać. Po podłączeniu czujnika i włączeniu zapłonu kontrolki oczywiście pogasną ale po przejechaniu około kilku kilkunastu kilometrów zapalają się i ABS nie działa.. W tych typach absu często uszkodzeniu ulega też sterownik ABS który znajduje się pod maską samochodu i jest dokręcony do pompy ABS.. Uszkodzenie jest jednak takie (prawie zawsze) że na zimnym silniku wszystko jest ok a na ciepłym zapala się abs a po podpięciu pod komputer sygnalizuje usterkę któregoś z czujników..(w przypadku braku komunikacji ze sterownikiem na 99% jest uszkodzony). Dlatego nie ma sie co sugerować do końca tym co pokazuje nam komputer a należy jeszcze sprawdzić kilka rzeczy..

Uszkodzenie polega na przerywaniu się drucików łączących płytkę elektroniki z pinami biegnącymi do gniazda obudowy.. PRZYCZYNA..WYSOKA TEMPERATURA POD MASKĄ SAMOCHODU..

Usterka oczywiście do naprawienia ale nie jest prosta dla kogoś kto nie ma czym tego zrobić.. Nie obejdzie się bez rozcinania obudowy i specjalnego kleju ze srebra bo lutowanie odpada a przynajmniej ja tego nie uznaje bo sterownik może się nadawać tylko do wymiany....

 

 

Ja sprawdzam przejścia i opór czujników ale od wtyczki ABSu

Tu podaję rozpiskę i przypominam że jest ona do ABSu 5.7

 

koło lewe przednie - 12 / 28

koło prawe przednie - 13 / 29

koło lewe tylne - 15 /16

koło prawe tylne - 30 /31 ( czasem bywa że jest to 14 i 31) można to sprawdzić po kabelkach biegnących od wtyczki do czujników. jest po 2 kabelki biegnące do każdego z czujników i są one skręcone..

 

Sygnał do prędkościomierza i ekonomizera brany jest z tylnego lewego koła (za kierowcą)

 

Jeszcze proponuje sprawdzić na oczywiście wpiętej wtyczce i włączonym zapłonie jakie są napięcia biegnące do każdego z czujników a powinno ono wynosić około 9,5V. w Przypadku braku napięcia prawie na 100% jest uszkodzony sterownik a przy napięciach odbiegających jest prawie na 100% uszkodzony czujnik choć na pomiarach oporu tego nie wykazuje .. Jak wiadomo w środku jest elektronika..

Po włączeniu zapłonu na odpiętej wtyczce absu autko zarejestruje na 100% usterkę w silniku "brak komunikacji z ABS/ASC" i należy to później wykasować.. :hyhy:

 

Ja jeszcze dokonuje kilku pomiarów samego sterownika by ewentualnie wykluczyć jego uszkodzenie..

Czujniki jednak jak już to tylko oryginał siemens a jak ktoś wymienia na nie oryginały to muszę powiedzieć że to katastrofa.. W tym przypadku taniej wychodzi drożej..

Po podpięciu pod komputer sprawdzić który czujnik sterownik pokazuje jako uszkodzony, naprawdę rzadko zdarza się by były to 2..

Po takim badaniu sprawdzamy wszystko jeszcze dokładnie..

 

Zawsze, powtarzam zawsze wcześniej kasuje wszystkie błędy związane z ABSem bo jak wiadomo mogły one pozostać z wcześniejszych napraw lub nie zostały wykasowane np po odpięciu czujnika przy pracach jakich ktoś mógł dokonywać.. A najlepszym sposobem jest podpięcie komputera i przejechanie sie samochodem obserwując każdy z czujników ( jego prace i mierzoną prędkość w kilometrach.. Jakiekolwiek różnice wskazują niestety na to że czujnik nadaje sie do wymiany..

 

I jeszcze jedna sprawa.. Nie ma co szukać winy w piaście.. w modelach z ABSem 5.7 nie ma żadnej koronki a jedynie jest łożysko z pierścieniem magnetycznym i naprawę rzadko zdarza sie by to była jego wina.. Ja osobiście takiego przypadku nie miałem ale jak jest w tanich piastach to nie wiem.. Miałem już jednak przypadek w którym łożysko było już tak uszkodzone że koło miało bicia góra dół ale abs działał jeszcze ok.. Wina zawsze w 90% to uszkodzony czujnik lub niewłaściwy czujnik (podróba za około 100zł)i niestety 10% to sterownik abs ale tak prawdę mówiąc jak sie wie co i jak zrobić to naprawa o wiele taniej wychodzi.. Jak sie robi samemu rzecz jasna :hyhy:

Naprawa sterownika przez kogoś to koszt około 300zł a oryginalny czujnik w serwisie około 300 - 350zł

 

I jeszcze info co do ABSu montowanego przed wrześniem 1998roku.. W przypadku nie działania systemu na 99% uległ uszkodzeniu czujnik.. Który to już wyjdzie po podpięciu pod kompa lub jak ktoś wie co i jak to sprawdzi to nawet miernikiem.. W tym typie absu nie spotkałem sie jeszcze z uszkodzonym sterownikiem..

 

Dla zainteresowanych wymianą sterownika w absie typu 5.7

wszyscy którzy mają jakieś problemy ze sterownikiem i nie wiedzą czy inny używany będzie działał poprawnie to odpowiedz brzmi że będzie działał.. Sterownik musi być tylko odpowiedni do pompy ale z jakiej wersji silnikowej to już nie ma znaczenia.. W każdym ze sterowników da sie dokonać adaptacji w aucie a dokładnie to kodowania wariantowego chodzi o komunikacje ze sterownikiem silnika.. Ja montowałem sterownik np z 520d do 520i po dokonaniu adaptacji wszystko działa ok a trwa to do 10min..Nie ma więc problemu jak sterownik jest odpowiedni do pompy..

Dodam jednak że nawet nowy sterownik nie będzie działał bez adaptacji w aucie..

Pozdrawiam i jak coś to oczywiście postaram się pomóc.. Laughing

Edytowane przez jarek555m
Opublikowano

ale kolega walna referat :lol:

 

 

JEsli ktos potrzebuje naprawic i nie wie to ja to robie :) dla forum promocja :)

A;le najlepiej najpierw sprawdzic tak jak kolega pisał czy mamy przejscia w kabelkach i sprawne czujniki. Ale 90% błedów zwiazanych z przednim lewym i tylnym lewym to padniety sterownik :(

NAPRAWA STEROWNIKÓW ABS BOSCH-a

Promocja dla klubowiczów 200zł :)



gg 2921736

602 888 262

LUBESLKIE okolice Łukowa

Opublikowano

No strzeliłem referat by wszystko było jasne.. I dodam że nie ma reguły że jak właśnie pokazuje uszkodzony tylny lewy czy przedni lewy czujnik to sterownik jest uszkodzony.. Wcale tak nie jest a miałem już takie auta które miały uszkodzone połączenia w sterowniku na czujniki na prawą stronę..

Wszystko należy dokładnie sprawdzić i najlepszym i najprostszym sposobem jest chyba pomiar napięć bo to każdy może sam zrobić :mrgreen:

Opublikowano
walnieta prawa strona w sterowniku to rzadkosc, ale zdarza sie. Robie spore ilosci tych sterowników wiec co nie co wiem :) ale to nie jest wązne . ważne aby dobrze zdiagnozowac co jest uszkodzone kabel czujnik czy sterownik :)

NAPRAWA STEROWNIKÓW ABS BOSCH-a

Promocja dla klubowiczów 200zł :)



gg 2921736

602 888 262

LUBESLKIE okolice Łukowa

Opublikowano

Zaden modul. Wymien piaste i po klopocie. I bedziesz mial kilka czujnikow na sprzedaz (bo sie okaza dobre:)) :D wlasnie dzisiaj wymienilem piaste bo juz myslalem ze podpadle ten samochod i okazalo sie ze jest tam jedna koronka, ktora byla fest skorodowala i ona odpowiada za to zeby czujnik dobrze mogl zczytac predkosc z kola. za 200zl razem z robocizna problem znikl.

 

Wreszcie trafilem na mechanika ktory zna sie na rzeczy. :mrgreen: :norty:

NO BMW - NO FUN !!!
  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam wszystkich!

Ostatnio przerabiałem świecące kontrolki abs i esc (BMW E-39 520 D 2000r. z marca),i w moim przypadku padło na przednie lewe koło i powiem Wam jedno żaden zamiennik typu HANSA czy coś innego ,tylko oryginał SIEMENS BMW za 270 zł. :cool2:

PRZENIESIONY DO E39

  • 1 rok później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.