Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

 

Mam taki problemik w mojej beemce:

Na początku spadło mi napięcie ładowania. do 12.6 V max. Trochę się podnosiło przy dodaniu gazu ale niewiele. I do tego mrugały wszystkie lampki, światła, radio i w ogóle choinka się zrobiła. 3-ci z rzędu elektryk "podjął" się naprawy i wymienił regulator napięcia. Pomogło, całe wakacje jeździłem bez problemów aż po 2 miesiącach regulator padł. i dokładnie ten sam efekt. Więc nie szukając specjalnie przyczyny, tenże sam elektryk wymienił ... regulator napięcia i pomogło :shock: tia... tylko że pojawił się nowy efekt który zdarzał się kiedyś sporadycznie a teraz bez przerwy: po odpaleniu nie gasną mi kontrolki ładowania, abs, kontroli hamulców. Wycieraczki leniwie się przesuwają, światła są żółtawe, jak dodam gazu, powyżej 1500ob/min kontrolki gasną i wszystko zaczyna działać super. i tak do zgaszenia silnika. Elektryk stwierdził że alternator się nie wzbudza. Obejrzał profilaktycznie szczotki, to po czym one szorują (nie pamiętam nazwy) i powiedział że wszystko jest ok. No mi się jednak wydaje że nie jest i prawdę mówiąc wk... mnie jak coś mi nie działa w aucie. Jak to naprawić?

 

Dzięki! Pozdrawiam! Krzysiek

E39 540i touring jeszcze bardziej czarrrnaaa :twisted:

E30 325i touring diabelnie czarna (była!)

Opublikowano

Witaj.

Na początek chce powiedzieć że elektryka który nie umie poradzic sobie z alternatorem omijaj z dala. A teraz do rzeczy. Powodów może być kilka:

1. Uszkodzone uzwojenie stojana

2. Uszkodzone uzwojenie wirnika(bo trzeba założyć że ów fachowiec mógł się pomylić)

3. Uszkodzony komutator wirnika (czyli ta powierzchnia po której ślizgają szczotki)

4.uszkodzone diody

Niestety żeby dokonać weryfikacji części trzeba się na tym znać i posiadać podstawowy miernik którym dokona się niezbędnych pomiarów.

Moja rada : szukaj innego elektryka. Pozdrawiam. :cool2:

Opublikowano

komutator - właśnie tego słowa mi brakło.

Można, a nawet trzeba założyć że ów fachman nie miał wielkiego pojęcia o zawodzie jaki przyszło mu wykonywać. Ale, mówisz żeby się skoncentrować na alternatorze? Biorąc pod uwagę że w "porządnym" zakładzie diagnozę zaczynają przedstawiać od 100zł wzwyż, a alternator można już kupić za 90, co byś radził?

no i druga sprawa - słyszałem że powodem tego zamieszania może być problem ze stykami na desce rozdzielczej. coś trudno mi w to uwierzyć (z zamiłowania kiedyś byłem elektronikiem, ale nie elektrykiem, mimo wszystko nie wydaje mi się żeby od styków na desce zależało ładowanie i wzbudzanie alternatora.... :duh: ). ale oczywiście mogę się mylić....

 

dzięki za odpowiedź! pozdrooooo :8)

E39 540i touring jeszcze bardziej czarrrnaaa :twisted:

E30 325i touring diabelnie czarna (była!)

Opublikowano

- też się podpisuje pod tym co pisze Misiu

 

... jak poszły diody to ciężko je będzie dostać osobno / chyba że się za rzeźbienie będziesz brał ale po co ? / regulator napięcia kosztuje ok . 35 zł a ceny alternatorów znasz - możesz porównać np. na :

 

http://www.allegro.pl/search.php?string=alternator+bmw+e30&buy=0&new=0&pay=0

 

jeszcze jak piszesz że ok. 100 zł w porządnym warsztacie za zdiagnozowanie usterki - a tamtemu elektrykowi to trzeba by miernik podarować na " zajączka " ...

* - w zależności od typu i wyposażenia
Opublikowano
jeszcze jak piszesz że ok. 100 zł w porządnym warsztacie za zdiagnozowanie usterki - a tamtemu elektrykowi to trzeba by miernik podarować na " zajączka " ...
hehe no fakt. przydałby mu się jakiś :roll2: Będę musiał odżałować i zająć się tym porządnie zanim mi trafi szlag coś droższego (komputer?). dzięki za info. pozdrawiam!

E39 540i touring jeszcze bardziej czarrrnaaa :twisted:

E30 325i touring diabelnie czarna (była!)

Opublikowano
Raczej stawiał bym na alternator ze względu na własne doświadczenia choć oczywiście nie można na 100% wykluczyć styków. Często uszkodzony alternator powoduje przeciążenia na regulatorze które powodują jego uszkodzenia . Jak piszesz elektronika nie jest Ci obca, to mogę zaproponować sprawdzenie diód .
Opublikowano
Raczej stawiał bym na alternator ze względu na własne doświadczenia choć oczywiście nie można na 100% wykluczyć styków. Często uszkodzony alternator powoduje przeciążenia na regulatorze które powodują jego uszkodzenia . Jak piszesz elektronika nie jest Ci obca, to mogę zaproponować sprawdzenie diód .
tak czy owak muszę wyjąć to cholerstwo na wierzch (mówię o alternatorze)... :duh: no truuudno.

dzięki za info - pozdrawiam

E39 540i touring jeszcze bardziej czarrrnaaa :twisted:

E30 325i touring diabelnie czarna (była!)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.