Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Mam problem z siłownikiem klapki od wlewu paliwa. Czy mógłby ktoś określić na podstawie poniższego zdjęcia czy nie jest on aby ułamany. Po przesmarowaniu go wd-40 wykonuje jedynie niewielkie "przeskoki".

 

Pozdrawiam

 

[640:480http://img102.imageshack.us/img102/3517/skobel5hk.jpg' alt='skobel5hk.jpg'>]

Opublikowano

tak jak na zdjęciu jest wszystko OK!! nie jest on ułamany....

ściągnij tapicerkę w bagażniku i przejżyj dokładnie co się tam stało....

może być że siłownik się zatarł i nie wysuwa bolca blokady tyle ile potrzeba.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
siłownik okazał się sprawny, a problem zdaje się "leży" w instalacji. Czy ktoś spotkał się z podobnym problemem? bo nie bardzo wiem od czego zacząć?
Opublikowano

Wypnij wtyczke od silownika i zamiast niego podlacz mikromierz. Obserwuj czy podczas zamykania drzwi pasazera zmienia sie i na jak dlugo napiecie w instalacji.

Pisales ze silownik podczas zamkania wykonuje tylko krotkie drgania. Caly proces wysuniecia bolca w sprawnym silowniku trwa przynajmniej 3 sekundy wiec przynajmniej na tak dlugi okres czasu powinno na wtyczce pojawic sie jakies napiecie.

Innym sposobem bedzie wymiana twojego silownika na jakis podobny z innego e36.

Opublikowano
Wypnij wtyczke od silownika i zamiast niego podlacz mikromierz. Obserwuj czy podczas zamykania drzwi pasazera zmienia sie i na jak dlugo napiecie w instalacji.

Pisales ze silownik podczas zamkania wykonuje tylko krotkie drgania. Caly proces wysuniecia bolca w sprawnym silowniku trwa przynajmniej 3 sekundy wiec przynajmniej na tak dlugi okres czasu powinno na wtyczce pojawic sie jakies napiecie.

Innym sposobem bedzie wymiana twojego silownika na jakis podobny z innego e36.

 

To jest chyba podobny siłownik jak w mojej E34 - napięcie na siłownik (są tylko 2 kable doprowadzające) jest podawane dosłownie niecałą sekundę. Voltomierz elektroniczny o kroku ok. 0,5 s nie dał rady tego w pełni zmierzyć. Wsuwanie i wysuwanie siłownika jest szybie i realizowane przez zmianę biegunowości napięć na dojściu.

Na "pocieszenie" dodam, że u mnie jest nierozbieralny (chyba że młotkiem ;) ), i po jego awarii musiałem po prostu kupić inny...

$M$
Opublikowano

właśnie przerabiam ten temat:

wszystko zaczęło sie od montażu pilota do centralnego zamka. elektyk, który mi to podłączał cos sknocił i spaliło mi siłownik od wlewu paliwa.

kupiłem uzywany na allegro i okazuje się że zamyka tylko jak się zamyka samochód z kluczyka, a jak pilotem to "tak jakby chciał zamnąć" robi takie krótkie ruchu i stoi w miejscu ;-(

Opublikowano

napewno nie jest to wina samego siłownika bo kupiłem nowy i zachowuje się on identycznie, przypuszczam, że winna jest instalacja, nie wiem tylko w którym miejscu zacząć szukać usterki.

 

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.