Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam wszystkich. Moja bawarka jest ze mną w Angli lecz niestety poszła w niej głowica. Będąc na święta w polsce miałem jeden dzień na znalezienie silnika i znalazłem, na oko taki sam ale od e36. Sprzedawca powiedział że wystarcz przełożyć tylko miske olejową, lecz wiem że to na pewno nie wszystko. Czy ktoś kedyś robił coś podobnego?? może można wymienić tylko belkę od układu kierowniczego, która przeszkadza misce olejowej?? Mam zamiar zabrać się powoli do tego, ale na brak warunków warsztatowych, wolał bym ożywiać bawarkę bez wiekszych niespodzianek. Proszę o pomoc i oczywiście najlepszego w nowym roku dla bawarek i dla was ich posiadacze także :)
Opublikowano
Może za słabo wyjaśniłem. Posiadam E30 1,8 z silnikiem M40, zakupiłem nowy silnik, na moje oko identyczny od E36. Od razu rzuciła mi się w oczy miska olejowa, ale sprzedawca zapewnił mnie że nie problem jest z wymianą, a reszta bedzie pasować. Załatwiłem garaż na weekend i chiałbym to ruszć i ożywić moja bawarkę. Proszę o pomoc jeśli ktoś ma jakieś doświadczenie lub informację będę wdzięczny. Pozdrawiam
Opublikowano

te silniki sa identyczne

wymień głowicę bez ruszania całego silnika!! 1,6 i 1,8 maja takie same głowice więc problemu żadnego nie będzie

po co wymieniać cały sinik???

Opublikowano

ja mialem podobny przypadek ale z ilnikiem m42

i fajtycznie jest tak ze przekladasz misje i jest git

 

nie wiem jak jest w m40 z odma ale w m42 jest roznica miedzy silnikiem z e30 i e36 ale to wystarczylo przelozyc pokrywe zaworow i po problemie

Opublikowano

strzelba:

Między silnikami M42 od E30 i E36 różnica jest nie tylko w misce ale również w kolektorze dolotowym i wylotowym a dekiel w pierwszych M42 w E36 miał odmę tak jak E30 z przodu a dopiero później przeniesiono ją do tyłu silnika.

Co do pytania kolegi o silnik M40 to posprawdzaj sobie numery części w realoem bo może jeszcze smok od pompy byc inny, ale raczej problemów nie będzie, a zawsze możesz tak jak kolega napisał, przełożyć samą głowicę jeśli dół masz zdrowy.

Opublikowano
No witam. Dzięki za informację. Koledzy, w moim starym bloku, czwarty tłok już jest luźny, więc chyba lepiej włożyć cały nowy bez rozkręcania. Co do sprawdzenia części to sprawdzałem kolektor od wydechu i jest to samo. Martwi mnie tylko uszczelka pod miską, bo skoro powinna miska od E30 pasować do e36 to chyba uszczelka powinna być ta sama, a nie jest. Mam jeszcze pytania co do skrzyni. Mam nadzieje że tam nie będzie żadnych niespodzianek?.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Dla wszystkich zainteresowanych podam informację o ww swapie.

Możliwy jest do zrobienia w garażu bez żadnych większych narzędzi. Silnik włożą spokojnie 4 osoby. Co do miski olejowej i smoka przekłada sie po prostu całą miskę, ona jest z pompą i ze smokiem. Pasuje wszystko idealnie. Warto od razu zaopatrzyć się w łożysko sprzęgła, ja musiałem od reki kupić cały komplet. Jedyne problemy co napotkałem to czujnik temperatury wody nie pasuje od E36, takrze trzeba wykręcić ze starej głowicy. No i wszelkie koła od silnika, tam na razie mam zrobiona sztukę, bo jest rużnica na kołach o około 1 cm. zaczeło sie od koła dwumasowego bodajrze, od E30 nie pasuje bo czujnik jest inaczej w E36. Pózniej to juz pokolei pompa wspomagania, alternator, pompa wody. Ja mam na podkładkach, ale trzeba to zmienić. Powodzenia, może sie komuś przyda. Nie ma sie czego bać.

 

Dziękuje za wszelką pomoc.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.