Skocz do zawartości

Zrobić swap m40b16 na m40b18 czy naprawiać rozrząd?


morgoth

Rekomendowane odpowiedzi

Witam forumowiczów!

 

Mam problem z moim silnikiem m40b16, bo trochę mi cyka i kręci tylko do 4,5tys. obrotów. Znajomy mechanik (zajmuje się tylko BMW) powiedział mi, że będę miał do wymiany wałek rozrządu i dźwigienki. A być może także hydraulikę, ale to mi powie dopiero jak zajrzy do silnika.

 

W związku z tym mam do Was pytanie co będzie lepsze*: zabawa z wymianą rozrządu czy swap na m40b18. Czy w przypadku zrobienia swapu jest szansa, żeby sprzedać mojego m40b16 w całości lub na części? Jeśli tak to za ile?

 

Silnik m40b18 ma przejechane 140tys. km, jest z klimatyzacją i będzie mnie kosztował 1400zł plus 200zł przekładka.

 

* - lepsze = bardziej opłacalne finansowo (przede wszystkim), jak i pod względem osiągów i spalania. Dodam jeszcze, że właśnie zakładam gaz sekwencyjny - jutro powinno być gotowe.

Edytowane przez morgoth
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Hydraulikę" będziesz miał na bank - wałek i całe instrumentarium do wymiany to jest skutek a nie przyczyna. Remont będzie kosztował podobnie (wiem z autopsji) co swap, o którym piszesz, a daje gwarancję pozytywnego skutku.

Oba silniki różnią się wyłącznie pojemnością a rozrząd mają dokładnie takiej samej konstrukcji, więc w tym 1.8 może spotkać Cię to samo po jakimś czasie.

Osobiście jestem przeciwnikiem przeszczepów, wolę znanego wroga niż nieznanego "przyjaciela". Wnioski pozostawiam do osobistego sformułowania.

Pozdrawiam

To jest wszystko prosto z głowy, prosto z głowy do wieczności, płynie strumień kolorowy, niesprawdzonych wiadomości....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj mój brat pytał innego mechanika (też znajomego) i ten mu powiedział, że przyczyną niedokręcania obrotów do odcięcia (ok. 6,5tys.) może być zatkany/przepalony/wydmuchany katalizator. Proponował, żeby najpierw to sprawdzić i dopiero ewentualnie (jak nie pomoże) brać się za rozrząd.

 

Co do cykania silnika, to zwrócił mi na to uwagę znajomy mechanik od BMW. Mi się wydawało na słuch, że jest ok. Jedynym problemem dla mnie było stukanie katalizatora o podłoge i słabe przyspieszanie w granicach 1-2 tys. obrotów. Jeszcze jedno: jak silnik jest niedogrzany (wskazówka temperatury jeszcze na niebieskim polu), to wtedy potrafi dociągnąć do 6,5tys. We wrześniu nie miałem takiego problemu, a od tego czasu bardzo mało jeździlem samochodem, bo tylko w weekendy (nie wszystkie). W październiku przyjechałem na studia i samochód stoi na podwórku od poniedziałku do piątku, a w weekend robie mniej niż 100km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.