Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

 

Ostatnio nabyłem E-36 318is i na wstępie musze powiedzic ze jestem bardzo zadowolony z tego powodu :) pomijając fakt ze zaraz po 3 dniach źli ludzie wytłukli mi szybke i "pożyczyli" sobie radyjko :/ ale do rzeczy. Chciałem zapytać o temperature silnika, bo jak ostatnio sie zrobiło troche zimno, zreszta nawet teraz przeciez mrozu nie ma, to temperatura silnika nie jest za wysoka, moim zdaniem wskazówka od temperatury powinna byc na srodku wskaźnika (przy zagrzanym silniku), a jest moze na pierwszej kresce w skali pięciu. Wydaje mi sie ze to za mało. Czy może być coś nie tak? gdzieś czytałem na forum ze moze być termostat odwrotnie założony, jest to wogole możliwe? No i nie posiadam osłony silnika, czy moze to być przyczyną niedogrzanego silnika? poza tym wszystko jest ok, ogrzewanie działa, moze to jakiś czujnik? niedogrzany silnik to tak samo nie dobrze jak i przegrzany.. tak mi sie przynajmniej wydaje :)

Opublikowano

Na 95 % termostat do wymiany.

Popularny defekt w wiekowych samochodach.

 

Nie zasłaniaj chłodnicy w BMW. :naughty: bo wentylator chłodnicy reaguje nie na temperaturę płynu, tylko temperaturę powietrza za chłodnicą. Ograniczenie przepływu powietrza przez chłodnicę sprawi, że sprzęgło włączające wentylator nie zareaguje, gdy będzie to potrzebne.

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Opublikowano

Dzieki za pomoc, chyba bede musiał rozebrać to i sie upewnic. Bo to wynikało by z tego ze on jest cały czas otwarty i nie ma małego obiegu do czasu kiedy silnik sie rozgrzeje i dopiero termostat puści obieg na chłodnice. Tylko ze dziwi mnie fakt ze ogrzewanie działa i to nie trzeba długo czekać.. ale moze nie wiem jak działa w sprawnym aucie :) no nic, dzieki za pomoc!!

 

Pozdrawiam! :)

Opublikowano

Termostaty psują się na kilka sposobów.

 

Często "nie trzymają parametrów", czyli zamykają się i otwierają. Ale otwierają się za wcześnie.

 

Co do ogrzewania... Jeżeli dopiero kupiłeś samochód, to możesz nie znać prawdziwej skuteczności ogrzewania. Po wymianie termostatu możesz być pozytywnie zaskoczony.

 

W starym, sprawnym E30 nawet przy -15 st. C nie używałem ogrzewania powyżej 3/4 pełnej mocy. Nie było takiej potrzeby.

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Opublikowano

zgadzam sie calkowicie z 130rapidem jezeli sie nie dogrzewa to termostat mialem tak w 7 jak bylo cieplo wskazowka byla tuz przed polowa jak sie zrobilo 0 stopni wskazówka doszla do 1wszej kreski, a jesli chodzi o ogrzewanie to tak samo w 730tce jaki w iesie (E36) nie używałem ogrzewania na maxa :cool2:

a jeśli chodzi o obudowę to ona tylko zaslania przed brudzeniem nie wchodzi w gre zadne zasłanianie

Opublikowano

wymien termostat a napewno bedziesz mial wszystko ok mialem podobny przypadek z silnikiem m42 wymienilem na inny termostat i jest ok

tylko pamietaj jak bedziesz kupowal termostat to kup rowniez uszczelki bo pewnie starych juz nie dasz radu uzyc ponownie

Opublikowano
Dzieki wielkie za porade, własnie dzisiaj rozmawiałem z kumplem i pierwsze co powiedział to to ze u niego w e36 2.0 tez ma problem z temperaturką:) Tylko jeszcze jedno chcialbym wiedziec, moze ktoś mi doradzi apropo kupna nowego, czy zamiennik, orginał? gdzie najlepiej? moze ktos ma jakies ciekawe propozyce.. planuje w pierwszym lepszym sklepie kupic, tylko nie wiem czy przy zamienniku dostane komplet uszczelek o czym wspomniał strzelba. Jakby komuś z was coś przyszło do głowy to czekam na wiadomość :)
Opublikowano

gdzie kupis podjedz do aso i zobacz jaka jest cena termostatu jak bedzie do zaakceptowania to kupuj (ja mialem o tyle dobrze ze mam drugi silnik na czesci)

co do uszczelek to podejrzewam to kupisz je tylko w aso

interkars odpada bo tam zawsze nic nie ma (sam wycinalem z kregielitu bo w IC nie byla a do aso za daleko)

Opublikowano

Lepiej zapłacić za oryginał, bo jest to element wysokiej jakości.

A od termostatu zbyt wiele zależy.

 

Zamienniki są 2-3 razy tańsze, ale mają o wiele bardziej "rozbiegane" parametry. Zdarzają się nowe, które kwalifikują się do kosza. Zależnie od firmy, statystycznie 10-20 % nie nadaje się do użytku.

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Opublikowano

Jeszcze jedna sprawa, czy termostat od zwykłego 1.8 bedzie pasował? wydaje mi sie ze coś tam jest innego, ale moge sie mylic, bo np: z silnika M43 który jest w wersjach Ti nie pasuje, bo ma inną obudowe termostatu i sam delikwent jest inny, poza tym nie orientujecie sie jaka jest temp otwarcia? Wiem ze pewnie na nim jest napisane, ale tak pytam z ciekawosci :)

Pozdrawiam!!

Opublikowano
zdaje mi sie ze nie bedzie pasowal ze wzgledu na temperature otwarcia, ale moge sie mylic wiec mnie poprawcie jezeli.......
POSZUKAJ ZANIM ZAPYTASZ, NIBY NIC A TAK WIELE!!!!!!!!!!!
Opublikowano
Dzieki Wam Panowie za pomoc, znalazłem na forum krok po kroku jak odpowietrzyc układ a temperatura faktycznie była na tej stronce co podał Peet. Jeszcze raz wielkie dzieki. Po wymianie dam znać jak sie sprawa ma :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.