Skocz do zawartości

E32 730 M30 problemik z drganiami silnika


arekbp

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam pytanko zwiazane z drganiami silnika.

Oto problem :

Silnik z gazem objawy sa takie same na gazie i na benzynie.

Na wolnych obrotach pojawiaja sie drgania tj. by zaplon wypadal na jednym cylindrze.Slychac popukiwanie w wydechu jak by nie dopalal na jeden cylinder ale zadko i cichutko. Wkreca sie ladnie na obroty i jezdzi ok. Zadnych strzalow czy spadku mocy nie odnotowano nawet przy katowaniu. Silnik dosc wyaznie ma jakies zaklucenia w pracy. A mnie skonczyly sie pomysly co to moze byc.

Sprawdzilem :

Komputer : brak bledow. wszystko sprawne w 100%.

cewke : ok

sklad spalin : ok

obroty : ok

wszystkie podzespoly silnika ktore mozna zdiagnozowac kts. ( czujniki , sonde , silnik krokowy , czujnik polozenia przepustnicy itd. )

Wymienilem :

swiece

filtr powietrza

kopulke rozdzielacza

palec rozdzielacza

wyregulowalem luzy zaworowe ( nie byly zle ustawione ale dla wszelkiego )

I brak mi pomyslow...

Mam takie male podejrzenia w kierunku uszczelki pod kolektorem ssacym...

Mogly by byc to rowniez przewody zaplonowe ale wtedy by strzelila chociaz na gazie jak by bylo cos nie tak.

Moze jest ktos kto ma jakis pomysl???

Bede wdzieczny za sugestie.

Aha : cisnienie sprezania miala sprwdzane ok 5 tys km wczesniej. Bylo 11 czy 12 i nadal nie zuzywa oleju w jakis dziwnych ilosciach ( ok 1L na 12 tys. km. )

Prosze o pomysly

Arek.

"Beti" jest stara ale ma klasę...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widze szfagier ze ty to duuuzo mondrych ksiazek sie oczytales heheheh.

Lepiej juz nikomu nie doradzaj dobrze???

Aha...

W samochodach niegrzeb bo do tego potrzeba minimum wiedzy :)

Pozdrawiam Pawła entuzjaste bmw jezdzacego nissanem sunny 3d 1,4 cale w benzynie hhehehe.

:lol:

"Beti" jest stara ale ma klasę...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdz czy nie zaciaga z kads lewego powietrza - moj wlasnie tak telepal jak guma pomoedzy przeplywomierzem a przepustnica byla juz sparciala....a i pokaz szwagrowi jak lata beemka to skoncza sie glupie docinki z jego strony :)

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlasnie nie wiem jak to sprawdzic.. guma wyglada ok. Mam na niej zamontowana klape antywybuchowa z rekawem ( ring gumowy na aluminiowym pierscieniu z klapa uchylna ) i wszystko wyglada ok.

Zastanawialem sie wlasnie nad lewym powietrzem...

Trzeba bedzie chyba sprawdzic pedzelkiem umoczonym w benzynie wszystkie polaczenia przeleciec. Najgorsze jest to ze te objawy nie sa regularne tzn. Silniczek stoi sobie na obrotach i nagle pare drgawek i to nie regularnie sie powtarzaja te "dreszcze". Obroty nadal stoja w miejscu ( roznica 50obr/min wystepuje na diagnoskopie widoczna).

Dlatego wlasnie koncza mi sie pomysly.

Mozna by taka metoda prob i bledow wymieniac po kolei czesci ale to dosc kosztowny sposob i niekoniecznie skuteczny.

Dziekuje za sugestie.

Moze jeszcze ktos?

"Beti" jest stara ale ma klasę...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przewody..

Hmm

Niemialem jak sprawdzic ale sa w dobrej kondycji skoro ten samochod strzelil ostatnio w zeszlym roku jak zalozylem swiece Boscha - tfu !

Przy zuzytych przewodach odrazu by sie pojawily problemy na gazie.

Sprawdzic niemam czym bo niemam oscyloskopu do 6 cyl. Zeby porownac jak pracuja poszczegolne cylindry.

Wymiana przewodow to dosc droga zabawa bo ok. 700zl w zakupie NGK. Przewodow za 200zl nie zaloze. W tym samochodzie sie to nie oplaca ( zakladanie badziewi ).

"Beti" jest stara ale ma klasę...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Napiszę zeby nikt sie nie męczył tak jak ja.

Niestety to nie nieszczelność. Zdemontowany został kolektor i rozebrany w drobny mak. Wymieniłem uszczelki pod kolektorem oraz zdemontowałem wtryskiwacze żeby sprawdzić czy któryś oring nie pękł.

Wszystko było ok.

Najprawdopodobniej są uszkodzone przewody zapłonowe i na wolnych obrotach wypada jeden cylinder. Kolegę nieźle "popieściła" moja beti jak chciał jej odłączyć jeden cylinder :lol:

W poniedziałek lub wtorek ściągne przewody bo zamierzam założyć NGK ( ok 900-1000pln ) a tu mają jakieś badziewie za 200pln. Oczywiście muszę się podroczyć najpierw z dostawcami coby cena była normalna.

Napiszę czy pomogło bo myślę że komuś się to przyda. Żadko kto robi tak kompleksowy przegląd w swoim bmw jaki ja zrobiłem i powiem tyle : to naprawde solidnie samochody :) po tylu latach i kilometrach są zadziwiająco w dobrym stanie wszystkie podzespoły sterujące silnikiem co w innych markach jest niemożliwe :lol:

"Beti" jest stara ale ma klasę...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam przewody PowerTec sa tansze od NGK ale takze dobre - mam u siebie i nie narzekam :), swoja droga jak mialem Toyote to w ASO mozna bylo kupic przewody na sztuki - oryginalne - moze ASO BMW ma podobne podejscie do klienta ??? Aha, Toyota sama zdiagnozowala mi ktory to przewod i wlasnie tej jeden byl wymieniany...moze zadzwon do jakiegos ASO BMW.??

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:)

Jezeli chodzi o przewody powerteca to powiem tyle , że trzeba je zobaczyć...

Jest ich 6...

Bez czujnika 6 cylindra...

Bez przewodu cewka-rozdzielazcz..

Mało tego.. Są bez listwy i stanowczo za długie aby je zmieścić w listwie.

Pozatym... baaardzo marnie wykonane i kosztują ok ok 300zł.

A przepływomierz... 1500 pln :)

Wolę nie ryzykować wymiany przepływomierza i rury zasilającej w przypadku awarii tych przewodów. Kiedyś je kupiłem do opla vectry i cóż... dyskoteka pod maską w nocy.

Myśle że maxymalnie wydam na ngk ok 700pln. cena detaliczna 1065 ( intercars wa-wa ). Widziałęm je i są kompletne z listwą i czujnikiem.

z tym szukaniem uszkodzonego to troche takie żeźbienie... bez urazy ale czasami wsiadam do samochodu i robie 1500 - 2200 km dziennie. I nie zaglądam pod maskę wcześniej a z narzędzi mam w samochodzie jedynie śrubokręt :). Chcę być pewien samochodu w każdej chwili.

Dzięki za dobre chęci :)

Miło że ktoś chciał pomóc :)

"Beti" jest stara ale ma klasę...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wiesz ja Toyote serwisowalem i placilem za serwis wiec rownie dobrze mogli wrzucic mi pod maske komplet przewodow i tez bym zaplacil....a wymiana 1 wadliwego po prostu odmienila prace mojego silniczka....

 

A przewody PowerTec mam juz w nie 1 aucie i naprawde nie narzekam...moze trafiles jakis wadliwa partie - nie wiadomo.

 

Sprawa czujnika jest banalna, po co doplacac za nowy jak mozna przelozyc stary :lol: a przewod do cewki powinien byc (ja mialem w komplecie) - mieszcza sie w listwie przynajmniej mojej od silnika M20..

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.