Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. mam problem z odpalaniem ciepłego silnika w moim samochodzie. gdy jest zimny to jest pieknie, ale jak sie chwile pojeździ i zgasi na chwile to potem jak odpalam to nie chce wejsc na obroty, tylko sie dławi jakby dostawał za duzo paliwa. zdania na ten temat są podzielone, jedni mowią sonda, inni pompa, koszt wymiany dwóch podzespołów to 400zł, a to dla mnie sporo...

 

Złe ciśnienie w regulatorze ciśnienia na listwie wtryskowej? Nie wiem jak w 1.8 ale u mnie w 2.0 ma miec 3 BAR. Zobacz na realOEM.com, potem sprawdz w jakimś zakładzie. Uważaj na oczy jak będziesz odpinał cokolwiek :-)

 

Na listwie wtryskowej w 1.8 też powinno być ciśnienie 3 BAR-y,tak mi powiedział mechanik.Co do tego,że przypadłość dzieje się w silnikach 1.8 to ja nie znam na razie takiego problemu bo wszystko jest ok.A ten problem z rzadka dotyczy silników 2 litrowych bo po prostu ich jest mniej,ot i co... :cool2:

Freude am fahren...
Opublikowano
Aleś pojechał :D

No pewnie że chodzi o ten wspaniały silnik m40.A co do odpowiedzi w temacie to faktycznie przekopłem całe forum i tylko "Gracusowi7" udało się problem gaśnięęcia ponoć rozwiązać,ale on wymienił wszystko tj czujniki sondy ,tps,zrobił podciśnienie i na koniec wymieniał czterokrotnie przepływomierz!!Więc Belgus napisz proszę co ty wymieniłeś.Pozdrowionka

Witam

U mnie gasl jak byla dziura w dolocie/spora/Tez sie wpakowalem w ymiane czujnika ,przeplywki ,sondy :( A wystarczylo wymienic pompe paliwa i TPS i wszystko sie naprawilo :P

pozdrawiam

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Witam

Podepne sie do wątku.

 

Posiadam BMW316i e36 m43 + instalacja gazowa (chyba II gen).

 

Na gazie nie mam wiekszych problemow, nie da sie za to jezdzic na benzynie.

 

Objaw jest taki: jak zapale samochod rano na zupelnie zimnym silniku to przez jakies 3-5 min pracy jest ok tzn reaguje na pedal przyspieszenia i da sie w miare jechac, natomiast pozniej po 3-5min pracy silnik wariuje tzn nie reaguje na pedal przyspieszenia, wciskajac go mniej wiecej do polowy obroty spadaja, slychac tak jakby maly strzal i wzrastaja, lecz zeby moc jechac to musze pedal przyspieszenia wcisnac do "dechy" wtedy ladnie przyspiesza lecz w innym polozeniu pedalu przyspieszenia jechac sie nie da (szarpie) jak puszcze pedal to calkiem zgasnie. Silnik reaguje na odpiecie przeplywomierza tym iz nie zgasnie jak puszcze pedal przyspieszenia. Uklad dolotowy powietrza jest ok bo go rozebralem i dokladnie sprawdzilem.

 

Dodam iz jezeli przelacze wtedy na gaz to jest zupelnie normalnie, obroty wporzadku i przyspieszanie jest normalne.

 

 

Jesli ktos ma jakis pomysl to bardzo prosze o pomoc.

 

Pozdrawiam

Opublikowano
ja mysle ze to problem z tzw. ssaniem gdzies jest do tego sterowanie tam bym szukal. jak odpala na zimnym bez problemu a na cieplym jest z tym szal to mysle ze chodzi o wzbogacenie mieszanki. moze sie myle ale sprawdz cz za duzo nie pali! :worried:
jedynakk
Opublikowano

Normalnie jezdze na gazie i spalanie waha sie w granicach 9,5 - 10,5 takze mysle ze normalnie, natomiast jezeli chodzi o benzyne to faktycznie sporo bo na samym odpalaniu i przejechaniu moze z 30 km (zeby sprawdzic czy mu sie nie poprawi) spalil mi jakies 6-7 l. takze spalnie benzyny moze byc wieksze niz normalne.

 

l musze dodac ze z paleniem nie ma absolutnie problemow, pali i na zimnym i na cieplym z tym ze jak jest zimny to przez chwile da sie nim jechac a pozniej wariuje, natomist na ciplym trzeba dosc szybko przelaczyc na gaz bo zaraz zgasnie:-(

Opublikowano

Strzela w dolot, czasami slychac cos jakby strzal w wydech (bardzo delikatny) ale to moze byc wina tego iz mam strumiennice. Jednakze jak strzelal mi na gazie to strzal byl bardzo wyrazny (potezny huk i spadnieta guma z "antybumu") natomiast na benzynie slychac to bardzo delikatnie takie gluche pykniecie ale jest.

 

U mnie winę za strzaly na gazie ponosila zla regulacja gazu (zbyt uboga mieszanka) po regulacji praktycznie strzaly ustaly (strzeli jedynie jak rozkrece go do czerwonych obrotow na jedynce i szybko wrzuce dwojke i dodam raptownie gazu) no ale to jest do zaakceptowania.

 

Dodam, iz strzal na benzynie ma miejsce gdy po tych kilku minutach pracy zaczyna "wariowac" i gdy nacisne gaz tak prawie do oporu (bo praktycznie tylko na to reaguje to jak ma z 2000 obr to obroty spadaja tak do 700 - 1000 slychac ten cichy strzal i szybko wzrastaja (prawie tak jak normalnie), dzieje sie tak tylko gdy wcisne gaz prawie do dechy.

 

Aha zauwazylem jeszcze jedna rzecz, nie wiem czy ma to jakis wplyw ale od gumy co laczy przeplywomierz z kolektorem ssacym odchodzi przewod ktory idzie gdzies pod spod kolektora, tam laczy sie z jakims jeszcze przewodem i na laczeniu jest jakis zawor do ktorego dochodza przewody elektryczne, u mnie bylo to odlaczone, ale po podlaczeniu nie ma zmiany, dzieje sie tak samo, mimo iz ten chyba zawor dziala bo jak go podepne to slychac pykniecie.

Opublikowano
Czyli jest za biedna mieszanka. Krok numer 1. Wyeliminować wszystkie nieszczelności dolotu. Jak nie pomoże to krok numer 2. Sprawdzenie przepływomierza, w tym celu polecałbym skorzystać z testera i porównać parametry przepływu powietrza. Jak przepływomierz dostał strzał z gazu to od razu można go do kosza
Oleje i płyny Pentosin 0694679252 Maciek
Opublikowano

Wczoraj rozebralem praktycznie caly uklad dlotowy i dokladnie sprawdzilem - nieszczelnosci brak.

 

Jezeli chodzi przeplywomierz to byl on chyba juz wymieniany ale czy jest dobry??

Silnik reaguje na odpiecie przeplywomierza, poza tym jak jest odpiety przeplywomierz to nie dziala prawidlowo ekonomizer (ma sztywne nastawy I - bieg 22l; II bieg - 17l; III bieg - 13l; IVbieg - 10l; V bieg 9l i chodziaz wdepne do oporu nic sie niedzieje), natomiast po podlaczeniu przeplwomierza ekonomizer dziala poprawnie (plynnie wskazuje zuzycie).

 

A czy da sie jakos spradzic czy jest wporzadku przeplywomierz?? np za pomoca miernika, bo jak mialem go wymontowanego to sprawdzilem mechanicznie i sie nie zacinal, dziala plynnie.

 

Aha i wracajac do tych strzalow to pojawiaja sie i w wylocie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.