Skocz do zawartości

Odcięcie paliwa tylko przy niskich obr., EML, przepływomierz


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam

 

Dziś zauważyłem że jednak mam odcięcie paliwa ale... to jest tak... puszczam gaz przy 3.000 obr./min paliwo podaje obroty spadają... paliwo cały czas podaje... jest gdzieś z 1700 obr./min paliwo odcina, potem przy 1500 obr/min. zaś podaje.

Więc to chyba nie będzie czujnik położenia przepustnicy prawda? Chyba styki ma dobre... jutro jeszcze na 100% sprawdze przy jakich obrotach tak się dzieje. Ale gdzie szukać przyczyny w takim działaniu?

To nie ekonomizer kłamie bo raz że przy tych obrotach jest lepsze hamowanie silnikiem a dwa że zarówno test 02 jak i 03 pokazują zero właśnie w tych zakresach.

 

 

Pozdrawiam

Edytowane przez Michael
Opublikowano
Witam

To rzeczywiscie wyglada na czujnik polozenia przepustnicy.

pozdrawiam

 

Hmm... ale dlaczego na ten czujnik? Odcięcie zawsze jest, tylko to jest tak; mam 4.000 obr zdejmuje noge z gazu... benzyna leci... ekonomizer w okolicach 4-7 litrów... obroty spadaja, gdy spadna ponizej 2.000 to dopiero odcięcie...

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Witam

Nie wiem ,czy orientujesz sie w budowie tego czujnika?

Dzwignia przepustnicy powracajac na pozycje jalowego ,rownoczesnie ustawia czujnik na taka sama pozycje.Wiec moze byc uszkodzony,albo zacina Ci sie przepustnica,co tez jest mozliwe>

Jak sprawdzisz jakie wartosci ma czujnik w poszczegolnych pozycjach,tzn przepustnica zamknieta otwarta i otwarta do oporu,to bedziesz wszystko wiedzial!I przyszlo mi tez na mysl,ze moze zacina ci sie przeplywka.

pozdrawiam

Opublikowano
Witam

Nie wiem ,czy orientujesz sie w budowie tego czujnika?

Dzwignia przepustnicy powracajac na pozycje jalowego ,rownoczesnie ustawia czujnik na taka sama pozycje.Wiec moze byc uszkodzony,albo zacina Ci sie przepustnica,co tez jest mozliwe>

Jak sprawdzisz jakie wartosci ma czujnik w poszczegolnych pozycjach,tzn przepustnica zamknieta otwarta i otwarta do oporu,to bedziesz wszystko wiedzial!I przyszlo mi tez na mysl,ze moze zacina ci sie przeplywka.

pozdrawiam

 

Mam auto z EML jeśli to by coś zmieniało... może jeszcze dam linka do filmu. Wrzuciłem jej tryb manualny i zblokowałem na biegu 2...

 

http://www.zippyvideos.com/4702503976378226/video03/

 

Pod koniec dziwne się rzeczy dzieją.

 

Kiedy nagrywałem naprawdę nie dotykałem ani trochę gazu, ten ekonomizer sam tak skacze... i to skakanie zgadza się z tym co pokazuje komputer.

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano

No i jeszcze jeden filmik:

 

http://www.zippyvideos.com/3591612696378256/video01/

 

Tu zacięło się akurat w okolicach 8-10 litrów bo prędkość mała, generalnie im większa prędkość to na więszkej wartości się przycina... na autostradzie przy 160 km/h wskazówka zacinała się przy około 3 l...

 

Kurde... wygląda na to że czujnik TPS zawsze dobrze łapie, bo jakieś odcięcie zawsze jest... więc może to ten przepływomierz? Tylko czy przepływomierz ma coś do hamowania silnikiem?

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Tak sobie to wszystko przemyślałem i jak nic będzie to przycinający się EML, tylko czy w takim przypadku nie powinna świecić się kontrolka?

 

Czy możliwe że uszkodzony jest silnik EML? Jeśli tak to oznacza to duże koszty prawda? :( Czy możliwe że uszkodzony silnik daje takie objawy że nie może domknąć przepustnicy? Czy raczej nie będzie to co innego?

 

Mam także inny objaw. Silnik się dusi czasem gdy na P go przegazuje, tzn. wciskam gaz, puszczam i bardzo spadają obroty do 500 rpm... to by chyba też wskazywało na EML?

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Czujnik położenia przepustnicy jest zintegrowany z napędem EML. Jest to własnie po to aby sterownik silnika mógł w pełni kontrolować pracę jaką wykonuje poprzez napęd EML w utrzymywaniu danych obrotów silnika. Gdyby zachodziły tu duże odchyłki w postaci przerwy w czujniku TPS na jakimś poziomie otwarcia przepustnicy to sterownik silnika zakomunikowałby to błędem i wywaleniem kontrolki EML co sprawi spadek mocy silnika i przejście w tryb awaryjny. Jeżeli coś takiego się nie dzieje to musisz w tej sytuacji szukać problemu gdzie indziej.
Opublikowano
Czujnik położenia przepustnicy jest zintegrowany z napędem EML. Jest to własnie po to aby sterownik silnika mógł w pełni kontrolować pracę jaką wykonuje poprzez napęd EML w utrzymywaniu danych obrotów silnika. Gdyby zachodziły tu duże odchyłki w postaci przerwy w czujniku TPS na jakimś poziomie otwarcia przepustnicy to sterownik silnika zakomunikowałby to błędem i wywaleniem kontrolki EML co sprawi spadek mocy silnika i przejście w tryb awaryjny. Jeżeli coś takiego się nie dzieje to musisz w tej sytuacji szukać problemu gdzie indziej.

 

No tak... ale mamy TPS który jest właściwie czujnikiem położenia pedału gazu a nie czujnikiem położenia przepustnicy prawda?

 

Przykład 1: jade 180 km/h pod górę na tempomacie, przepustnica całkowicie otwarta; pedał gazu nie naciśnięty - TPS w pozycji zero.

 

Przykład 2: Na lodzie dodałem maksmalnie gazu, koła w poślizgu, trzymam gaz w podłodze - TPS w pozycji maksymalnej, przepustnica otwarta na 5% bo ogranicza ją ASC.

 

Dobrze to rozumuję?

 

A teraz hamowanie silnikiem z uszkodzoną przepustnicą EML... zdjełem nogę z gazu, EML zamyka przepustnicę... ale gdy już prawie zamknął to coś go blokuje (brud?) i siłuje się... po jakimś czasie zamyka.

Czy nie tak jest u mnie?

 

Co musi być dokładnie do hamowania silnikiem oprócz obrotów powyżej 1000 ileśtam i czujniku położenia przepustnicy w pozycji zero?

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Jak sprawdzisz jakie wartosci ma czujnik w poszczegolnych pozycjach,tzn przepustnica zamknieta otwarta i otwarta do oporu,to bedziesz wszystko wiedzial!I przyszlo mi tez na mysl,ze moze zacina ci sie przeplywka.

 

Przepływomierz dziś sprawdzałem, odpiąłem mu wąż od chłodnicy, klapka prosta (myślałem już że kiedyś miał niesekwencyjny gaz i miał wystrzał... ale nie), sama klapka chodzi bardzo równo, w środku czysto.

 

Jak to jest z tą przepustnicą? Czy ja nie mam dwóch czujników? Nie jest tak że jeden jest przy EML (EML wiem gdzie jest :)) a drugi podpięty do pedału gazu (nie wiem gdzie czujnik :()?

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Dodam że jeszcze zauważyłem delikatne spęknięcia węży, tego z filtra do przepływomierza jak i tego przepływomierz->EML... ale takie przez które nie dostaje się nic lub prawie nic. Ciężko ocenić, w każdym razie na biegu jałowym nie słychać świstu itp...

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Polecam Ci zdjęcie nr 4 i nr 5 z tego postu:http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=40522&highlight=

Sprawdź czy szczotki łączą w całym zakresie.

peace & love
  • 8 miesięcy temu...
Opublikowano

Michael czy udało sie cos rozwiazac z EML-em?

 

Ja juz nic nie wiem tez mam przrepustnice na kabel :/ nie działa mi tempomat tzn łapiepojedzie troche poszarpie i puszcza :/ ostatnio moje naprawy przepustnicy skonczyły sie koniecznoswcia kupienia od 750 i wymienienia plytki po której slizga sie grzebyk bo zaswiecqł mi sie komunikat EML

 

w tej chwili auto po odpalenie i przegazowaniu gasnie :/ nie wkreca sie tak jak powinno od dołu nie ciagnie :/ z tempomatem jak wspominałem nio i strasznie silnikeim rzuca na wolnych..

 

ma ktos jakies pomysły przemyslenia bo mi juz witki opadaja. .. :/

 

gdzie znajduje sie TPS w tej przepustnicy (elektronicznej) ?

czy moze byc tak ze za złe działanie moze byc odpowiedzialny opornik (jakis tam sie znajduje..) w pedale przyspieszenia?

 

pzdr

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
moje 750 nie zapala,siniki v12.wymioenilem pompy na nowe,kable ,zaplony, swiece ,palce na nowe i nie zapala.na komputerze zero bledow.poczatkowe objawy:na wolnych obrotomierz spadal na zero i wyskakiwal getriebeprogramm.postala 3 tygodnie i juz wcale nie chce zapalic.paliwo, iskra, wszystko ok.podejrzewam ze to czujnik obrotow na wale albo temperaturowy.silnik m70,rocznik luty 91.POMOCY111moje pomysly sie wyczerpaly... :cry2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.