Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ratujcie,

moje E30 zaczęło nagle terkotać jak bolidy z Ursusa i strasznie trząść. Odczuwam też wyraźny spadek mocy i "zamulenie".

 

Co to może być według Was?

Co sprawdzić najpierw?

Greg

E30 318i 1985

Wąska lampa rządzi!

Opublikowano

Sprawdź czy nie masz nigdzie wycieku oleju. W silnikach M40 bardzo wrażliwe na niedobory oleju są dźwigienki ( słabośc silników M40), po których sie obraca wałek rozrządu. Silnik będzie klepać jeżeli krzywki na wałku są już wytarte i dżwigienki mają bruzdy. Dziej się tak nawet pomimo hyraulicznego kasowania luzów zaworowych.

 

Jeżeli sie nie myle i to jest to .. to warto sprawdzić krzywki na wałku, dźwigienki i popychcze hydrauliczne

 

Za smarowanie od góry całej kalwiatury jest odpowiedzialana taka rurka przez którą powinien być rozpylany olej na wałek i dźwigienki - jak jest zapchana - to tez ma wpływa na niedostateczne samarowanie.

 

Takie dźwigienki to nie jest tania sprawa..ale warto wymienić. Mozna kupić używane. I koniecznie zmienić wałek nawet jeżeli nie widac zużycia.

Używki polecam kupowac wyjęte z silników V12 - jezeli dobrze pamiętam M70

Horsepower sells cars, but torque wins races
Opublikowano
Problem już rozwiązany. Banalna sprawa: upalona końcówka przewodu wysokiego napięcia i chodził na 3 garach. Już po krzyku , dzięki!

Greg

E30 318i 1985

Wąska lampa rządzi!

Opublikowano

:lol: no to nieźle.. ja juz sie bałem ze Ci stukają zawory. A on tylko nierówno pracował..no nieźle..Ale na ten defekt też uwazaj, tak M40 miały - ostatnio na forum ktoś sie na to skarżył

 

Pozdrawiam

Horsepower sells cars, but torque wins races

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.