Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam szanowni koledzy poratujcie mnie bo nie wiem jak sprawdzić czy mam ładowanie czy nie akumulator mam nowy i chodził 2 miesiące bez żadnych problemów a od paru dni mam problem jak podładowałem akumulator to autko pali jak powinno minie pare dni i klapa akumulator siada celki są ok wiec to nie akumulator jak sprawdzić czy alternator ładuje ? może daje słaby prąd albo nie daje go wogule?pomóżcie .Nadmienie że jest to bmw 525 tds z 92 r. :|
Opublikowano
jak masz miernik to podlaczasz sie pod zapalniczke lub bezposrednio pod klemy,a jak masz komputer pokladowy to wchodzisz w test 09 i tam ci pokazuje jakie jest napiecie ,ladowanie powino byc tak okolo 13-14V,ja mam np 13,80 po odpaleniu i na biegu jalowym przy wlaczonych mediach. http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=34201&highlight=napi%EAcie
Opublikowano

Hej !

 

Inną, prostacką metodą jest też :

1. zapal autko bez podgazowania i natychmiast załącz światła wszystkie jakie masz

2. świecąc nimi na np ścianę i dodając gazu zobacz czy jasność się poprawia czy nie

 

Nie jest to bardzo miarodajne ale coś tam mówi o napięciu.

 

Często też chodzi o dobre połączenie na klemach akumulatora..... lekko zaciśnięte (dodatkowo bierz pod uwagę, że mamy w jesieni inną wilgotność powietrza), szybko tworzą warstekę oporową dla dużych rądów i problem gotowy...

Opublikowano

http://bmwe32.masscom.net/sean750/VoltageRegulator/terminalVoltage.jpg

 

dokładnie jak pisali koledzy , - możesz kupić miernik bo czasami się przydaje - ale sam możesz sprawdzić połączenia z masą - możesz podjechać do każdego auto elektro - sprawdzi Ci ładowanie i gęstość elektrolitu w aku - na aku masz " wytopiony " nr - cztery cyfry - dwie pierwsze to m-c dwie następne to rok produkcji / jak na oponach / możesz odczytać datę i będziesz wiedział jak długo już chodzi - jak byle jaki to max . 4 lata i złom - szwagier w Toyocie D ma Boscha i kula mu już 8 lat ...

 

gdybyś nie miał ładowania świeciła by kontrolka ładowania - wymieniasz regulator - koszt ok 40 zł i po kłopocie - no ale tu chodzi o aku :cool2:

* - w zależności od typu i wyposażenia
Opublikowano
Witam. Uruchom silnik, weź miernik i sprawdź jaki masz prąd ładowania. Pozdrawiam

 

Prądu lepiej nie sprawdzaj. Nic Ci to nie da a jak rozewrzesz obwod, to mozesz troch nabroić w elelktronice

Opublikowano

z tymi mierzeniem pradu to chyba nie najlepszy pomysl :)) jak by nie patrzec to chyba na zapalonym zaplonie bedziesz musial odlaczyc akumulator... a cala literatura podaje ze to prosta droga do rozwalenia komputera :))) wiec moim zdaniem wyluzuj. Chyba ze kupisz miernik cengowy i zmierzysz bez odlaczania akumulatora - w tedsach do swiec zarowych potrafi poleciec 60A z akku wiec normalnym miernikiem nie zmierzysz takich pradow!

 

Napiecie ladowania mierzone na akumulatorze powinno byc na poziomie okolo 14V bez wzgledu na to co masz wlaczone w aucie!

 

Prad na Twoim miejscu to bym zmierzyl ale na postoju (przy WYLACZONYM zaplonie!!!)... po 20 min od wylaczenia silnika i wylaczonych wszystkich odbiornikach (lacznie z lampkami) ... nie powinien przekraczac 50mA - jesli jest duzo wyzszy znaczy ze cos ciagnie dodatkowo prad po wylacznieu silnika i rozladowuje Ci baterie

 

Poczytaj sobie:

http://www.akumulator.pl/showpage.php?pageID=65

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.