Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Przegladajac forum widzialem opinie, ze niektorzy nawet polecaja olej 10W 60. Moje auto jest z wloch i na naklejce przy silniku jest napisane:

Zalecany olej 10 w 60(chyba castrol). z tego co sie domyslam pewnie taki tam jest.Ale pewny nie jestem. wzwiazku z tym pytanie:

Lepiej zmienic na 10 w 40 czy na taki jak byl. A opinie sa rozne.Np. moi znajomi mowia ze 10w 60 jest przystosowany do innego klimatu ( tam gdzie nei ma zimy) i nalezy go wymienic. Jakie sa wasze opinie..

Pozdrawiam Mariusz
Opublikowano

10w60 tam gdzie nie ma zimy ?? eee

 

ja osobiscie zmienilem z 0w30 na 10w60 i szybciutko wrocilem do starego .. bo jest jedna zasada .. olejow sie nie zmienia .. skoro takim jest zalany i nie pochlania go za duzo to lac wlasnie taki ..

kupie szerokie 17" do E36 - najchetniej 9" przod i 10" tyl
Opublikowano

Czesc

Zmienilem na 10w60,bo 5w40na ktorym jezdzilem ,w upalne dni wygladal jak woda.Nie wiem jak ten olej sprawuje sie w zime ,ale przypuszczam,ze

bedzie dobrze.Nic wiecej na razie nie moge o nim powiedziec.

pozdrawiam

Opublikowano

Oleje silnikowe jakie są zalecane do silników benzynowych 316i/318i/318is/320i/323i/325i/328i

(Granice temperatur wg klas SAE)

 

15W40 temperatura 5 - 30> st.celciusza

10W40 -------------- -5 - 20 -------------

10W30 -------------- -5 - 10 -------------

5W30 -------------- <-5 - 10 ------------

5W20 -------------- <-5 - 0 ------------

 

W mojej poprzedniej E30 M40 1.6 ze względu na to iż furka miała 19 lat, zmieniałem olej 2 razy na letni i zimowy.

Można na rynku kupić olej Mobil klasy 0W50 jest on uniwersalny na niskie i wysokie temperatury

Galeria moich pojazdów i ich historia

http://img149.imageshack.us/img149/6353/podpisoj3.jpg

Opublikowano
Oleje silnikowe jakie są zalecane do silników benzynowych 316i/318i/318is/320i/323i/325i/328i

(Granice temperatur wg klas SAE)

 

zwaz, ze w czasach kiedy byly produkowane E30 nie bylo dzisiejszych olei

oraz na to, ze lepsze jest wrogiem drogiego

 

a juz mowienie, ze lejemy taki olej jaki byl przez cale zycie jest troche takie nie na miejscu - sobie tak mysle (choc nie jestem mechanikiem)

zh
Opublikowano

Coraz bardziej się trwoże czytając to forum...........

 

Do kolegi, autora wątku:

 

1. Olej 10W60 to olej nieomal wyczynowy.

A Castrol 10W60 to Catrol TWS, super olej, o najwyżej jakości PEŁEN SYNTETYK !!

 

2. Zmieniając olej na inny - TWS jest bardo drogim olejem ok. 50 pln za litr - zachowaj ta samą klasę, więc NIE LEJ oleju 10W40, bo to półsyntetyk.

Proponuje 5W50 lub 5W40, ewentualnie Catrol RS 0W40, dobry na zimę.

Opublikowano
Oleje silnikowe jakie są zalecane do silników benzynowych 316i/318i/318is/320i/323i/325i/328i

(Granice temperatur wg klas SAE)

 

zwaz, ze w czasach kiedy byly produkowane E30 nie bylo dzisiejszych olei

oraz na to, ze lepsze jest wrogiem drogiego

 

a juz mowienie, ze lejemy taki olej jaki byl przez cale zycie jest troche takie nie na miejscu - sobie tak mysle (choc nie jestem mechanikiem)

 

ale skoro na dotychczasowym oleju jak mniemam chodzi dobrze - to po co go zmieniac ?? bo jest drogi ?? oleju nie zmienia sie co miesiac .. a jak sie chcialo oszczedzac to trzeba bylo kupic samochod do ktorego wchodzi mniej oleju ..

kupie szerokie 17" do E36 - najchetniej 9" przod i 10" tyl
Opublikowano

Boogie ma rację.

 

Do czego przyda się u nas ten 10W/60 :?:

 

Oleje takiej lepkości są optymalne na Kuwejt :wink: albo do wyczynowej eksploatacji, albo do mocno podkręconych silników.

 

Jeżeli włoski właściciel śmigał Beemwicą po autostradach, z prędkościami naddźwiękowymi, w 40-stopniowym upale, to 10W/60 był wtedy dobrym wyborem. (A ten silnik będzie chodził jeszcze dłuuuuuugo).

 

Nasz klimat jest jednak chłodniejszy.

 

Jeżeli więc nie używasz samochodu ekstremalnie - wypady na lotnisko, drifting, codziennie 220 km/h na autostradzie, to olej o lepkości 10W/60 jest zbytkiem łaski, niepotrzebną stratą energii, bo smarowidło wciąż gęste przy typowej średniej temperaturze (85-110 st. C) stawia większy opór pompie oleju.

 

Druga zaleta wyczynowców 10W/60 - lepsze zabezpieczenie przed zatarciem w razie przeoczenia nadmiernego wzrostu temperatury silnika. Ale to samo - lepiej - można osiągnąć lejąc uznane uszlachetniacze.

 

Syntetyki o lepkości 5W/40 lub 5W/50, to jest dość dobry kompromis.

 

0W/40 można spróbować jeżeli stan silnika nie budzi najmniejszych zastrzeżeń. Jest wskazany, gdy samochód jeździ na krótkich odcinkach.

 

Przy czym doradzam szczegółowe sprawdzenie parametrów oleju przed zakupem na stronce, którą mamy w przydatnych linkach.

Bo np. Mobil 1 0W/40 zachowuje gęstość zbliżoną do typowych syntetyków klasy 5W/40, mając jednak temperaturę płynięcia -54 st. C, czyli o 10-15 stopni niższą.

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.