Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam ktoś niedawno poradził mi żeby zamontować turbinę w mojej 2.7 eta

Czy ma to sens bo wydaje mi się że chyba samo zamontowanie turbiny nie zwiększy przyśpieszenia.Pozdro.

Opublikowano

Możesz rozwinąć swoją myśl ?? Rozumiem że masz słabe pojecie o silnikach doładowanych tzn. z turbo ?? Ten "ktoś" powiedział Ci jak to zrobić ?? Powiedział Ci też ze bedzie to kosztować majatek ?? Powiedział Ci też kto lub gdzie ci to zrobią ??

 

A ze strony technicznej. Dlaczego myslisz ze nie poprawi przyspieszenia ??

Bo moim zdaniem znacznie. Przyrost mocy w granicach 30 - 50 procent jest możliwy w przypadku slników "uturbionych".

 

Temat troche nie na ten dział , ale intrygujący... :norty:

Opublikowano
Witam ktoś niedawno poradził mi żeby zamontować turbinę w mojej 2.7 eta

Czy ma to sens bo wydaje mi się że chyba samo zamontowanie turbiny nie zwiększy przyśpieszenia.Pozdro.

 

Poczytaj najpierw o mozliwosciach przerobki ETY :D ten silnik ma bardzo duzy potencjal do tunningu :norty:

Opublikowano

O ile kojarzę ETA to silnik o wysokim sprężaniu i niskoobrotowej charakterystyce. Skoro jest mocno doprężony to nie skończy się na dołożeniu sprężarki i kolektorów (oczywiście też dolot i kontrola ciśnienia). Jestem przekonany, że taka przeróbka pociągnie za sobą dużo więcej pracy, z pewnością konieczne będzie:

- mocno odprężenie jednostki,

- zmianę charakterystyki kontrolera silnika.

 

Efekty? Nie wiem jak innym się wydaje, ale na moje oko to będzie rakieta... Ten silnik jest bardzo wytrzymałą jendostką i z pewnością można go i mocno wysilić i mocno wykręcić mu obroty w górę.

 

A jak wiadomo - moc silnika w prostej linii to iloczyn matematyczny momentu obrotowego i prędkości obrotowej, więc powinno być sympatycznie.

 

Jesli masz pieniążki, warunki i zapał to walcz.

 

Życzę szczerze powodzenia! :8)

http://i3.photobucket.com/albums/y100/kabaty/Dsc00102.jpg

Śnieżnobiała Księżniczka Monachijka... :]

Opublikowano

Niestety, jestes w bledzie:

E30 325e (kat)|1985-1987|pojemnosc skokowa 2693|sr. cyl.84,00|skok.tl.81,00|st. sprezania9,00|90kW|229Nm

 

Dla porównania M20B25 ma st. sprezania 8,80, tak wiec nie mozna Ety okreslic jak silniki odprezony, ale niskoobrotowy jak najbardziej, co juz napisalem.

http://i3.photobucket.com/albums/y100/kabaty/Dsc00102.jpg

Śnieżnobiała Księżniczka Monachijka... :]

Opublikowano
Ba, wczesne Ety miały nawet stopień sprężania 11,0:1 :shock:

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Opublikowano
oj oj panowie, w usa dmuchnietych et jest cala masa

smigaja nawet bez zmiany czy programowania sterownika!!!

polecam

 

Pewnie, przecież to żaden problem, pod warunkiem że ma sie gotowe zestawy. W USA wszystko można kupic gotowe do montażu.

 

A żeby uturbić ETĘ to małe pifko - grubsza uszczelka pod głowica, wyregulowac śrubką mechanicznego doładowania na niskie ciśnienie, żeby stukowego nie było i jezdzi. Ale w Polsce ?? Działanie na oslep - jakie turbo ? Skad uszczelke ?? Kolektor ?? Itp.....

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.