Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

 

 

Jak to bywa w e38 padła mi pompa wody. Okazuje się, że objawy w postaci drgania silnika i zwiekszonego szarpania przy deliktanym ruszaniu występowaly juz od dawna, teraz po wymianie wszystkie zniknęly. Silnik pracuje ciszej i równiutko. Wymienilem pompe i pasek oczywiscie. Jednak, zeby bylo smieszniej okazuje się, ze ani w orginale, ani w podrobkach nie ma szansy znalezc tej pompy nowej. BMW zrobilo jakas zmiane i jedyne co mozna dostac, a co bez przerobek da sie wymienic to komplet pompa, + obudowa termostatu + termostat + jakies rury (zetwa taki). Niestety w katalogach firm produkujacych podrobki nie jest wyraznie napisane, ze do m60 czyli poczatkowych e38 nie ma tej pompy, chyba, ze juz wczesniej ta instalacje ktos przerabial. Tak wiec to, ze warsztat mowi, ze moze wam sprowadzic pompe za 430 PLN albo mniej w ciagu doby, to w wielu wypadkach nieprawda i sie o tym przekona dosc szybko. Moj sciagnal 4 sztuki z roznych zrodel, zanim dowiedzial sie co i jak. Tak wiec koszt wymiany na nowa dla tego silnika na pewno przekroczy 1500 PLN, albo alternatywnie przerobka tej, ktora jest dostepna. Moze te moje przygody uchronia kogos przed niepotrzebnym czekaniem przez pare dni na wlasciwa pompe.

 

Galen

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Ja dodam, że w M62 jest już dużo łatwiej i dużo taniej - zamienniki są od ręki np.: w Intercarsie.

UIHZ9556.JPG

Opublikowano
objawy w postaci drgania silnika i zwiekszonego szarpania przy deliktanym ruszaniu

 

czy moglbyc poelaborowac nt drgan silnika? ja mam wrazenie, ze nie pracuje mi tak idealnie jak kiedys. nie czuje wprawdzie zadnego szarpania ale moze te drgania...

Opublikowano
objawy w postaci drgania silnika i zwiekszonego szarpania przy deliktanym ruszaniu

 

 

Mam dokladnie takie same objawy. Zaraz po odpaleniu silnik wchodzi na sekunde do okolo 1k rpm, pozniej spada, spada, czasem sie juz dlawi i mija z 5 sekund zanim wejdzie na odpowiednie jalowe obroty, ktore oscyluja w granicy 650rpm.

 

Ruszanie wyglada podobnie, drgania wystepuja dopoki do konca nie puszcze sprzegla, wiec gdy ruszam powoli i z normalnych obrotow to trzesie autem.

Jednak to wystapilo dopiero po wymianie sprzegla. Mechanik stwierdzil, ze "skonczylo sie" dwumasowe kolo zamachowe i stad te objawy - trzeba bedzie je wymienic. Po przeczytaniu tego co napisales jego teoria padla w gruzach i sam juz nie wiem czy to kolo czy pompa wody.

Glupio reperowac na chybil/trafil.

:wink:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.