Skocz do zawartości

Im zimniej tym bardziej falują obroty


Michael

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Przepraszam że zawracam głowę tym moim E32, ale chyba jestem w już w stanie sprecyzować dokładniej problem :)

 

Otóż źle zapala za 1szym razem, chyba im zimniej tym dłużej muszę kręcić; im zimniej tym bardziej silnik po odpaleniu faluje obrotami. Gdy jest w okolicach zera faluje tak bardzo że próba ruszenia kończy się gaśnieciem.

Na rozgrzanym silniku zapala nie źle. Na zimnym muszę kręcić z 5-10 sekund. Zauważyłem że gdy pofaluje trochę gazem to ciut lepiej zapala... a może mi się wydaje.

 

Podczas falowania obrotów obroty tak spadają że całe auto drży a światło przygasa.

 

Nie ma mowy o odpaleniu w temp. +5.0 i jeździe od razu. Trzeba rozgrzać.

 

Paliwo raczej dochodzi bo gdy potrzymam go na działającej pompie, nawet minute czy nawet 2-3 razy po minucie to problem nie ustaje.

 

Myślałem że czujnik temperatury silnika jest ok, bo ten na desce zachowuje się dobrze... ale przeczytałem że mimo wszystko może być uszkodzony jakiś inny i objawy będą podobne...

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślałem że czujnik temperatury silnika jest ok, bo ten na desce zachowuje się dobrze... ale przeczytałem że mimo wszystko może być uszkodzony jakiś inny i objawy będą podobne...

Wskaźnik na desce nie pobiera informacji od czujnika temp. silnika. który współpracuje z DME. Sprawdź wartości rezystancji czujnika z niebieską wtyczką. Podane są w bentley manual.
peace & love
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślałem że czujnik temperatury silnika jest ok, bo ten na desce zachowuje się dobrze... ale przeczytałem że mimo wszystko może być uszkodzony jakiś inny i objawy będą podobne...

Wskaźnik na desce nie pobiera informacji od czujnika temp. silnika. który współpracuje z DME. Sprawdź wartości rezystancji czujnika z niebieską wtyczką. Podane są w bentley manual.

 

Dzięki za odpowiedź. Pech chciał że w moim multimetrze padło sprawdzanie oporu :( Nowy w drodze... czy jeśli to ten czujnik to będzie on drogi? :( Szukałem na allegro nie ma a na forum ktoś pisze że do M50 kosztuje 500 zł w ASO :doh: 500 zł za termometr? :mad2:

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mialem to samo w e34 2,5 dzis zrobilem.Okazalo sie ze to ten nieszczesny czujnik (niebieski).Koszt czujnika 18 zl.Wiecej nerwoe jak kosztow.proponuje sprawdzic w sklepie cene.Pozdro

 

Dzieki za odp. a też tak miałeś że na zimnym silniku nie ma czegoś w rodzaju ssania? Czyli jak odpalisz zimny to nie trzyma z 1000 obr.?

 

Czy na opakowaniu Twojego czujnika pisze że pasuje do mojego BMW 735iA silnik M30B35?

 

Chciałbym żeby to było takie tanie. Trudna jest wymiana?

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hm...tez mam m30b35 i gdy jest zimny po odpaleniu obroty dosyc wyraznie faluja. gdy juz rusze i chamuje silnikiem po natychmiastowym wcisnieciu sprzegla obroty spadaja mi gdzies do 100 obr/min by zaraz odzyskac optymalne obroty. tak sie dzieje tylko jak jest zimny. po rozgrzaniu autko dziala bez zarzutu. nie jest to specjalnie uciazliwe ale jednak wkurza.

i co ciekawe mialem wczesniej m20b20 i gdy odpalilem widac bylo ze dziala ssanie gdyz obroty dochodzily do 1000 i jakos sie utrzymywaly a tutaj w m30b35 jak odpale obroty wskakuja doslownie na sekunde na 900-1000 i zaraz spadaja i sobie faluja przez chwile. a czym zimniej tym gorzej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nr OEM do 735 to 0 280 130 026. W interCars kosztuje ponad 40 punktów firmy bosch ale do 525 idzie ten sam więc jak widać u góry za 16 punktów też działa.

 

Hmm ale ten co podałeś:

 

to:

 

Czujnik temperatury płynu chłodzącego

 

opis : Bosch czujnik temperatury JETRONIC

VW(025906041)/OPEL/BMW/FIAT...

 

producent: BOSCH

 

 

I to na pewno może być uszkodzone skoro czujnik na desce jest ok?

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten właśnie czujnik wysyła sygnał do Motronica i nie ma nic wspólnego ze wskazaniami temperatury na desce.

I to na pewno może być uszkodzone skoro czujnik na desce jest ok?

A czy napewno jest zepsuty, to już sam musisz stwierdzić, ja prorokiem nie jestem :D
peace & love
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w m30b35 czujnik temperatury powietrza jest w przepływomierzu i jest problem z tym ,jak jest uszkodzony to przepływka do wymiany

pozdrawiam

No tak, ale my tu rozmawiamy o czujniku temp. silnika. Natomiast czujnik IAT znajdujący się w przepływce ma znikomy (czyt. żaden) wpływ na rozruch zimnego silnika w m30b35.
peace & love
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.