Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzień dobry,

wiem że dużo osób powie że się nie da lecz są osoby które mówią że się da, auto z USA pełna konwersja na Eu mapy język itd itd g05 2019

1) Aplikacja MyBmw ściągnięta na telefon wersja USA w tej znajduje samochód po Vin lecz niestety do samochodu nie przychodzi już kod bezpieczeństwa ktoś może podpowiedzieć co mogę robić nie tak bądź dlaczego tak się dzieje że niestety nie przychodzi ?
2) wyświetlił się komunikat o dostępnych aktualizacjach po naciśnięciu instaluj od dwóch dni cały czas instaluje czy to normalne ?

z góry dziękuję za podpowiedzi 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

1️⃣ MyBMW App — brak kodu bezpieczeństwa

Wersja amerykańska auta ma w telematyce (ATM/TCB) wpisany:

USA region w konfiguracji ConnectedDrive

Numer telefonu/karty eSIM przypisany do rynku USA (AT&T/T-Mobile)

W systemach BMW zarejestrowany VIN w regionie NA (North America)

Po konwersji auta na EU (mapy, język) często nie zmienia się profilu ConnectedDrive w bazach BMW.

Efekt:

MyBMW widzi Twój VIN (bo jest w bazie), ale wysyłka kodu bezpieczeństwa idzie przez USA backend i tam ginie.

W EU SIM w module telematyki nie jest „legalnie” przypisany do VIN w systemach BMW, więc auto nie odbiera kodu.

💡 Rozwiązania, które stosują ludzie przy swapach USA → EU:

Zmiana regionu w BMW backend — tylko przez serwis BMW (lub znajomego z dostępem do ASCM), trzeba zgłosić „relokację pojazdu do EU” i przepiąć VIN do EU ConnectedDrive. Zadzwoń na inflonię BMW Polska i zgłoś przepiecie. 

Wymiana lub reflash modułu telematyki (ATM) na EU wersję + kodowanie FA/VO (S6AE, S6AK, S6CP, S6NW, S6U3) i aktywacja w EU backendzie.

„Półśrodek” — niektórzy używają VPN i amerykańskiego numeru do logowania w MyBMW US i odbierania kodu w aplikacji, ale w 99% i tak auto nie przyjmie kodu, bo problem jest po stronie telematyki.

⚠️ Niestety samym kodowaniem w E-Sys się tego nie naprawi — to wymaga zmiany w bazie BMW i/lub wymiany ATM.
 

2 Aktualizacja OTA — instalacja w nieskończoność

Po konwersji USA → EU system nadal „myśli”, że jest w regionie NA, ale pliki OTA próbują się pobrać z serwerów EU (bo masz EU mapy/język).

Często powstaje konflikt:

Aktualizacja pobiera się w niekompletnym formacie.

Instalacja „wisi” na etapie weryfikacji lub ładowania pakietu.

W USA auta mają inne paczki dla OTA (inne pakiety dla ConnectedDrive Store).

💡 Co możesz zrobić:

Spróbować twardego resetu iDrive — przytrzymaj przycisk głośności ~30 sek, aż ekran zgaśnie i włączy się ponownie.

Anulować aktualizację — w ustawieniach OTA (jeśli pozwoli), usunąć pobrany pakiet.

W ostateczności:

Wgrać aktualizację manualnie z pendrive’a przez port USB (BMW Software Update z EU strony, dopasowany do G05).

Jeśli nie przyjmie, trzeba przez ISTA/P lub E-Sys wgrać aktualny iStep dla EU i od nowa skonfigurować jednostkę HU_MGU.

  • Lubię to 2

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.