Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Siemka.

Wymieniłem kierownicę w przedliftowym G30 bez M pakietu, na poliftową M Pakietową.

Prawa multifunkcja od multimediów działa bez zarzutu, ale lewa nic a nic. Brak akt tempomatu itp. Zniknęły również automatyczne długie. Pod kompem oczywiście masa błędów. Wtyczki pasowały, żadnych przeróbek. Poduszka pasowała, błędu nie ma. Robił już ktoś taki retrofit? 

Jakieś podpowiedzi co do kodowania? Instrukcja krok po kroku? Nie wiem od czego zacząć i czy to wykonalne. Kodowałem tylko serię E i F, nie chcę namieszać.

IMG_20250729_143455.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tak, dokładnie. Musi być to kierowca z auta między lipcem 2019 a lipcem 2020 i oczywiscie zgodna z G30, więc nie z G20 np.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Może Ci coś pomoże, tylko zwerfikuj fakty.

 

Cytat

podchwytliwy retrofit w BMW G30: poliftowa kierownica M-Pakiet + elektronika z przedlifta = pasują wtyczki, ale nie pasuje komunikacja elektroniki w pełni, stąd brak działania lewej multifunkcji, tempomatu i automatycznych świateł drogowych (HBA).

 

To się dzieje, bo w G30 sterowanie z kierownicy nie idzie bezpośrednio “analogowo”, tylko przez LIN-Bus z SZL (Steering Column Switch Cluster). Po lifcie BMW zmieniło:

  • pinout i logikę LIN w przyciskach po lewej stronie,

  • strukturę komunikatów do tempomatu i HBA,

  • wersję modułu SZL (inny numer części, inny firmware).

Czyli: Twoje nowe przyciski wysyłają “język poliftowy”, a Twoje stare SZL rozumie tylko “język przedliftowy” – prawa strona działa, bo tam protokół się nie zmienił.

Dlaczego kodowanie samo w sobie tu nie wystarczy

Możesz w ESYS albo ISTA/P zmienić FA (Vehicle Order) na poliftowy (np. zmiana daty produkcji na 07/2020), ale:

  • jeśli masz stary moduł SZL, to on nie będzie w stanie obsłużyć nowych komend,

  • w niektórych przypadkach przyciski poliftowe mają inną mapę pinów LIN i SZL nawet nie próbuje ich interpretować.

Opcje naprawy

  1. Pełny retrofit SZL na poliftowy

     

    • Kupujesz SZL z G30 LCI z M-kierownicą (numer zależy od wyposażenia: ACC, HBA itd.).

    • Montaż plug&play (trzeba zdemontować kierownicę i obudowę kolumny).

    • Kodowanie FA na datę ≥ 07/2020, dopasowanie do wyposażenia.

    • Adaptacja w ISTA.

    • Wtedy wszystko działa jak fabryka przewidziała.

  2. Rozbiórka nowej kierownicy i przełożenie starych płytek przycisków

    • Mechanicznie pasują, wtedy zostaje stary protokół, wszystko działa od razu.

    • Minus: tracisz “poliftowy” layout przycisków i dotyk/wykończenie.

  3. Przeróbka pinów + ewentualna wymiana płytki w przyciskach

    • Wymaga znajomości schematów pinout LIN i może obejść się bez wymiany SZL.

    • Trochę “kombinowanie” — bardziej dla osób, które robiły już takie retrofity.

Jeśli chcesz iść w pełny retrofit (opcja 1) – krok po kroku:

  1. Zidentyfikuj obecny numer części SZL – ISTA > Vehicle information > Control units tree > SZL.

  2. Znajdź poliftowy odpowiednik:

    • Dla G30 LCI z M kierownicą i HBA / ACC numer jest inny niż dla wersji bez ACC.

  3. Kup SZL z LCI (używka działa, ale musi być sprawna i z tego samego wariantu kierownicy).

  4. Montaż SZL – kierownica zdemontowana, odpięte aku, wymiana SZL, montaż nowej kierownicy.

  5. Kodowanie FA:

    • Zmień datę produkcji w FA na ≥ 07/2020.

    • Zapisz i zakoduj SZL + DSC + KOMBI + BDC (w praktyce wszystkie powiązane moduły).

  6. Kalibracja:

    • W ISTA uruchom “Steering angle sensor calibration”.

    Test – lewa multifunkcja i HBA powinny działać bez błędów.


 

💡 Tip:

Jeżeli nie chcesz od razu kupować nowego SZL, możesz tymczasowo zrobić opcję 2 (przełożyć płytki starych przycisków), żeby mieć tempomat i HBA do czasu zakupu modułu.

Jeżeli zrobisz opcję 1, wszystko będzie OEM, bez kombinowania.

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.