Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam 

Mam problem z BMW e39 520i z kwietnia 1998 roku, chodzi o wyciek pomiędzy skrzynią, a silnikiem. Olej jest silnikowy, widać go na początku skrzyni, misie olejowej z tylu i jej śrubach oraz na stabilizatorze. Na wale nie czuć "rowków" od starego simeringu, nie mierzyłem powierzchni na której pracuje simering. Wymieniałem 2 razy simering na wale korbowym (teraz na orginalny BMW) oraz z trzy lata temu uszczelkę miski olejowej. Po wymianie nie było widać wycieku, gdy odpaliłem silnik i chodził na wolnych obrotach z 15 minut. Potem przejechałem sie 20 km i na drążku stabilizatora było widać krople oleju. Wyczytałem w książce BMW 5 Service Manual, że od roku 04.1998 uszczelniacz nie używał sprężyny do podtrzymywania wargi uszczelniającej (ten taki był, wcześniejszy nie). Na misie olejowej nie widać uszkodzeń, nigdy też w żaden sposób nie uderzyłem nią. Parę srub od misy jest uszkodzonych (gwint został na śrubie), czy przez nie olej też może lecieć. Czy nowy simering w jakiś sposób układa sie przez jakiś czas do powierzchni walu, od wymiany przejechałem 50 km I nadal leci. Co to może być?

Edytowane przez Lolek520
Chciałem dopisać dodatkową informację.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Może cieknie śrubami koła zamachowego? Odma sprawna, nie ma ciśnienia po odkręceniu korka wlewu oleju?

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano

Śruby koła zamchowego posmarowałem klejem do gwintów. Odma to nie wiem, za bardzo jak ją sprawdzić. Jedni twierdzą, że jak się odkręci korek to powinien zgasnąć, niektórzy, że chodzić nierowno, a inni że ma chodzić tak samo. Jak kiedyś odkręcałem to mi nierowno chodził (orginalna odma). Przez jakiś czas jeździłem na jakimś tanim zamienniku, który po pół roku zaczął ryczeć po odkręcaniu korka. Spowrotem zamontowałem tą orginalną i po odkreceniu chodził normalnie bez zmian. Teraz po odkręcaniu nic sie nie dzieje nie gaśnie, ale coś syczy (słychać jakby zasysanie powietrza). Jak wymieniać odmę to na jaką firmę? Meyle, bo orginał BMW trochę drogi.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie możesz mieć ciśnienia jak odkręcasz korek wlewu oleju.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.