Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć wszystkim!

Chciałbym podzielić się z Wami moim doświadczeniem i rozwiązaniem problemu, który trapił mnie w moim BMW G21 LCI z 2022 roku z zawieszeniem sportowym i pakietem M. Może komuś z Was przyda się to info!

Problem: Hamulec "chwytliwy" lub "agresywny"

Od dłuższego czasu borykałem się z dość irytującym zachowaniem hamulców, szczególnie w ostatniej fazie hamowania. Wyglądało to tak, że pedał hamulca, zwłaszcza przy niskich prędkościach, nagle sam "chwytał", a samochód zaczynał gwałtownie zwalniać. Próba delikatnego odpuszczenia pedału nie dawała żadnego efektu, a następnie hamulec nagle "puszczał".

Uniemożliwiało to płynne, progresywne hamowanie, np. podczas jazdy w korku. System jakby przejmował kontrolę i nie pozwalał na subtelne manewrowanie pedałem. Ten agresywny efekt był wyczuwalny nawet wtedy, gdy aktywny był tempomat, a samochód sam zwalniał. Było to dalekie od komfortowej jazdy, do której byłem przyzwyczajony np. w F31.

Rozwiązanie: Magiczne kodowanie!

Na szczęście, po długich poszukiwaniach i próbach, dzisiaj udało mi się znaleźć parametr, który całkowicie odmienił działanie hamulców! W końcu mogę progresywnie hamować i delikatnie przyhamowywać, tak jak powinno to działać.

Jeśli macie podobne objawy w swoich samochodach, spróbujcie przekodować te parametry:

Sterownik: DSC-BRS

Parametr 1: 3000 DCS_CODIERDATEN_ALLGEMEIN_KOMMUNAL -> C_Variante_DBC_Schwelle_e

  • Moja zmiana: Z wert_00 na wert_02

Opis wartości dla C_Variante_DBC_Schwelle_e:

  • wert_00: Wartość progowa DBC sport (niewrażliwa) - system aktywuje się przy bardzo gwałtownym hamowaniu

  • wert_01: Wartość progowa DBC standardowa (mniejsza czułość)

  • wert_02: Wartość progowa DBC czuła (standardowa/wrażliwa) - domyślne ustawienie fabryczne

  • wert_03: Nieokreślony

  • wert_04: Nieokreślony

Parametr 2: 3000 DCS_CODIERDATEN_ALLGEMEIN_KOMMUNAL -> C_epb_dynomod_rbt_e

  • Moja zmiana: Z ON (01) na Custom Value (02)

Ten drugi parametr miał odpowiadać za pojawienie się w iDrive (w Sport Individual) opcji zmiany działania hamulca na "Comfort" lub "Sport". U mnie ta opcja się nie pojawiła, ale mimo to zostawiłem parametr na wartości 02.

Kodowanie można wykonać programem BimmerUtility lub BimmerCode.
Ja kodowałam BimmerUtility.

Efekt po zmianach

Po wprowadzeniu tych zmian, tak jak pisałem, hamulec nie jest już taki "chwytliwy" / "agresywny", zwłaszcza przy niskich prędkościach. Różnica jest kolosalna i w końcu mogę cieszyć się płynnym i przewidywalnym hamowaniem!

Mam nadzieję, że ten tip pomoże również innym borykającym się z podobnym problemem!

Dajcie znać, czy u Was też to zadziałało!

  • Dziękuję 2
Opublikowano (edytowane)

Cześć, czy ta zmiana wpłynęła jakoś na hamowanie z większych prędkości ? 
A skoro jesteśmy w temacie kodowania, czy możliwe jest zakodowanie w trybie comfort aby auto nie wyłączało się ? 
czasem gdy jakaś funkcja w aucie jest włączona to pojawia się ikona ze start stop jest wyłączony. Mam na myśli model z miękką hybrydą (bez guzika start stop)

Edytowane przez lskw
Opublikowano

Wg mnie teraz hamulec jest płynniejszy i przy niskich prędkościach i przy większych np autostradzie. 
 

Jeśli nie masz przycisku start/stop to niestety nie da się zakodować by auto samo się nie wyłączało na postoju.

Można:
a. Ustawić w sport individual wszystko na comfort i zakodować by auto domyślnie po uruchomieniu miało ustawiony właśnie te tryb sport indywidual, ale jest mały minus, bo wtedy auto nie pamięta np ostatnich ustawiec asystenta pasa. Bo w jak domyślny jest Comfort i ostatnie ustawienie np asystenta pasa będzie wyłączone to po ponownym uruchomieniu jest to zapamiętane.

b. Wyciągnąć bezpiecznik odpowiedzialny za start/stop ale tego nie testowałem 

 

 

Opublikowano

Zakodowałem ale nie wiem czy czuję różnicę 😅 Może muszę dłużej pojeździć.

P.S. BimmerCode nie ma wjazdu do DSC-BRS, a przynajmniej u mnie.

Opublikowano

Dzięki za wyczerpującą odpowiedz 🙂 

Zostawię w takim razie oryginał. Nie sprawia mi problemu wciśnięcie sport przy każdym uruchomieniu 🙂

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.