Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, kupiłem e60 3.0d m57 218km z systemem active steering. Od początku świeciła się kontrolka active steering. Nie mogłem skalibrować active steering przez iste bo od razu pokazywało przy kalibracji ustawienie kierownicy jakieś -812 stopni i przy kręceniu kierownicą nic się nie zmieniało. Wymieniłem całą wiązkę active steering bo wtyczki były w oleju (wycieki wyeliminowane już) oraz izolacje pokruszone - pomogło i widać było już normalne stopnie kierownicy które się zmieniały przy kręceniu. Natomiast nie mogłem zrobić kalibracji ponieważ przy ustawianiu motor angle czy jakoś tak po prostu ładowało się i kończyło niepowodzeniem. Na drugi dzień coś tam patrzyłem live data z dsc i ruszałem sobie kierownicą delikatnie lewo prawo i zaczęła łatwo się obracać i zniknął błąd od active steering tak znikąd. Spróbowałem ustawić kalibrację i udało się! wszystkie błędy zniknęły, kierownica elegancko prosto. Przewiozłem się kilometr i kierownica skrzywiła się drastycznie w prawo o jakieś 100 stopni tak na oko i wyświetlił się błąd DSC i od active steering. Próbowałem znowu zrobić kalibrację i bez problemu znowu się skalibrowało tak że koła prosto i kiera prosto i zniknęły błędy, przewiozłem się i znowu to samo - kiera o 100 stopni na oko w prawo i błędy od as i dsc. Jak robię inicjalizację czy tam kalibrację bez kompa tj. max skręt w prawo potem w lewo tak kilka razy, wyłączam silnik i zapłon i uruchamiam i jest znowu okej - nie ma błędów i kiera z kołami prosto ale dalej jak się przejadę to to samo czyli błędy i skrzywiona kiera. Dostałem się do czujnika kąta skrętu i w naprawdę ładnym stanie to wszystko jest, szczotki okej nic nie pourywane ani nie starte ani zakurzone - tam może jeden drucik w jednej szczotce tak jakby był delikatnie bardziej starty poza tym to nic, dla pewności przetarłem tą ścieżkę i złożyłem spowrotem ale to nic nie pomogło. CO JEST NIE TAK?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Musisz odczytac co pokazuje czujnik na maglu, nie na kierownicy, do niego ustawiasz kalibracje. Czujnik na maglu jest master, czujnik w pajaku to slave. 

Opublikowano
10 godzin temu, kkx5 napisał(a):

Musisz odczytac co pokazuje czujnik na maglu, nie na kierownicy, do niego ustawiasz kalibracje. Czujnik na maglu jest master, czujnik w pajaku to slave. 

 O to ci chodzi? Wszystkie wartości są okej po kalibracji i po przejechaniu kilometra gdzie wyskoczą błędy, wszystko pokazuje wartości takie jak mam na kierownicy - prosto to 0.0 i jak skręcam to też się zmienia. Na sterowniku AL i DSC. Ale koła są skręcone delikatnie w lewo jak kierownica jest ustawiona prosto, czyli ustawienie zbieżności może pomóc ? Jak coś to u siebie mam podnośnik także to bez problemu. 

IMG_6629.jpeg

IMG_6630.jpeg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zbieznosc w tym aucie musisz robic z kompem na kolanach. Funkcja serwisowa, ustawienia zbieznosci, inaczej zawsze bedzie zle. System musi zablkowac ten duzy silnik na kolumnie.

  • Lubię to 1
Opublikowano
2 godziny temu, kkx5 napisał(a):

Zbieznosc w tym aucie musisz robic z kompem na kolanach. Funkcja serwisowa, ustawienia zbieznosci, inaczej zawsze bedzie zle. System musi zablkowac ten duzy silnik na kolumnie.

pojadę na zbieżność do profesjonalnego warsztatu, tymczasem ustawiłem drążki tak żeby koła były prosto i kierownica była prosto i póki co wszystko jest okej i błędy nie wyskakują

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No, powinno byc ok, zdjecie ukazuje ze system jest sprawny i ustawiony dobrze ale, jesli bez blokady funkcja  serwisowa, bedzie ktos chcial ustawiac zbieznosc, wtedy wszystko sie przestawi poniewaz, w tym aucie, nie masz stalej kolumny kierowniczej od kierownicy do magla, jest przekladnia "po drodze". 

Opublikowano
W dniu 16.04.2025 o 18:59, kkx5 napisał(a):

No, powinno byc ok, zdjecie ukazuje ze system jest sprawny i ustawiony dobrze ale, jesli bez blokady funkcja  serwisowa, bedzie ktos chcial ustawiac zbieznosc, wtedy wszystko sie przestawi poniewaz, w tym aucie, nie masz stalej kolumny kierowniczej od kierownicy do magla, jest przekladnia "po drodze". 

Słuchaj jest jeden problem, autem jako tako można jeździć, nie ma błędów ALE: jak ustawiałem drążkami żeby koła i kierownica była prosto to jeden drążek musi być wkręcony na max a drugi na max prawie że wykręcony. Błędów nie ma wszystko prawie okej ale przy mocnym skręcie w prawo czuć że prawe koło za bardzo skręca i czuć że ociera delikatnie i też stuka coś tam. Maglownica ponoć była regenerowana i stąd też moje pytanie: czy ktoś po prostu ją źle zamontował i jest tam w tej przekładni źle ustawione? Da się jakoś to ustawić ? Trzeba maglownica wyjmować żeby to ogarnąć ?  

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, Hedline napisał(a):

 Maglownica ponoć była regenerowana

Magiel na smietnik. Tego nie da sie zregenerowac. Nie bede sie rozwijal co i jak. Nie wyjdziesz z tego problemu nigdy. Musisz zmienic magiel. 

Edytowane przez kkx5

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.