Skocz do zawartości

Klimatyzacja nie chłodzi ze strony pasażera, wymiana nastawnika 64119321034


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, kilka miesięcy temu zauważyłem że podczas działania klimatyzacji słychać dziwny dźwięk jak by wycie, słyszalne przy niskich obrotach silnika np przy podjeżdżaniu w korku. Po wyłączeniu klimatyzacji dźwięk ten znika całkowicie. Pierwsze podejżenia to kompresor klimy, zawór rozprężny lub jakiś zator w obwodzie klimatyzacji. Dwa dni temu gdy zrobiło się cieplej okazało się że klima nie chłodzi ze strony pasażera. I nagle podejżenie podło na nastawnik klapek w klimatyzacji nr części 64119321034. Są takie dwa na każdą stronę. podobno w 9 na 10 przypadków uszkodzeniu ulegają plastikowe trybiki co powoduje, że silniczek usiłuje ustawić klapkę w zadanej pozycji ale nie może więc ciągle działa i stąd ten dziwny dźwięk, jednocześnie klapka pozostaje w pozycji zamniętej i blokuje nawiew zimnego powietrza.

I teraz moje pytanie , zanim się za to zabiorę:

Czy te nastawniki można wymienić od strony pasażera bez demontowania całej deski?, Czy ktokolwiek to kiedyś wymieniał i czy ma jakieś spostrzeżenia w tym temacie.

Będę bardzo wdzięczny za wszystkie podpowiedzi.

pozdrawiam Piotr

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)

Witam serdecznie, 

opowiem o finale tej historii, może komuś się przyda w diagnozie problemu.

Sprawdziłem i adaptowałem klapki systemu klimatyzacji. Adaptacja przebiegła pomyślnie. Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki powiązane z systemem klimatyzacji, wszystkie były sprawne, ISTA+ nie pokazała żadnych błędów. Przy okazji sprawdzania bezpieczników wymontowałem schowek i moim zdaniem nie ma możliwości wymiany tych klapek bez zdemontowania całej deski oraz ramy pod nią, ale do rzeczy. W moim przypadku okazało się że klapki i cała reszta pod deską działa poprawnie. Stawiałem na kompresor lub te głupie klapki( dobrze że nie dałbym sobie ręli za to uciąć bo k..wa teraz bym nie miał ręki). Oddałem auto do ASOw Southampton UK, diagnoza kosztowała mnie 570 funtów, wymienili A/C condenser czyli ten radiator umieszczony z przodu auta obok chłodnicy wody. Wymienili jeszcze przy okazji jakiś przewód płynu chłodzącego bo coś było z nim nie tak i 4 uszczelki do a/c condenser. Razem skasowali mnie 1300 funtów czyli jakieś 7500PLN. Z tego co wiem to chłodnicę klimy da się wyrwać w zamienniku za jakieś 400PLN a uszczelki no nie wiem z 50PLN plus napełnienie układu z no nie znam cen w polsce ale strzelam 250PLN razem jakieś 700 zł a nie 7500zł. Może komuś się to przyda w przyszłości. Stawiałem na kompresor albo klapki przez to wycie ale bym się wp...olił w koszty. Chłodnica klimy to była ostatnia rzecz która przyszła mi do głowy. A tak swoją drogą to z czego oni robią te auta obecnie, w moim Mercedesie E320CDI z 2004 roku klima ciągle działa od nowości i nie ma z nią żadnego problemu. Zawieszenie w tym dziadku wygląda 1000 razy lepiej niż w 8-9 letniej Bmce. Czas umierać.

Załączam zdjęcie chłodnicy klimy i tego co się z niej wysypało

SN65JFD 22.png

Edytowane przez Piotr67
  • Lubię to 1
  • Moderatorzy
Opublikowano

Kolego, współczuje przygody i straconej kasy. Niemniej jednak jak jedziesz do ASO to niestety musisz się liczyć, że oni tam "zarabiają"... następnym razem poszukaj zakładu który zna się na BMW i jest szansa, że naprawią za mniejszą kwotę.

Co do jakości i trwałości, to masz rację, ta niestety schodzi na psy.

Opublikowano (edytowane)

Nie oczekuję żadnego współczucia. Na biednego nie trafiło, jak to się mówi. Nie w tym rzecz. Po prostu widziałem mnóstwo tematów nie domkniętych i bez konkluzji. Dlatego postanowiłem się podzielić swoimi doświadczeniami. Mam zakład w pobliżu który specjalizuje się w BMW w Southampton UK ale co z tego jak terminy mają odległe. Kolejna sprawa o której nie wspomniałem to, to, że posiadam ubezpieczenie od napraw i postanowiłem zgłosić to do mojego ubezpieczyciela. Jak się potoczyły losy tego zgłoszenia to nie jest merytorycznie istotne. Istotne natomiast jest to że powiązanie zawodzącego dźwięku z pracą klimy nie jest takie oczywiste. Jeśli usłyszysz dziwne dżwięki w swoim aucie najpierw wyłącz klimę aby sprawdezić czy to nie jest czasem przyczyną anomalii. Ja straciłem 2 miesiące zanim przypadkiem nie wyłączyłem klimy i zaległa cisza. Jak już pisałem stawiałem na różne usterki a przyczyna okazała się trywialnie prosta i relatywnie tania w naprawie we własnym zakresie. Sam zdecydowałem się na diagnostykę problemu w BMW bo w tym kraju nie ma serwisów specjalizujących się w naprawie A/C sami k..wa napełniacze mieniący się serwisantami, niestety panowie to nie Polska. Ja sam zarabiam sporo i rozumiem że za serwis należy płacić, zdecydowałem się na diagnozę w ASO i byłem świadomy ile to będzie kosztowało. Nie jest to przedmiotem moich żali, chciałem jedynie opowiedzieć tą historię dla mniej zasobnych kolegów których podobna historia może dotknąć.

Edytowane przez Piotr67
  • Lubię to 1
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Czesc Piotr,

Dziekuje Ci bardzo za ten post. Ponizej moja historia mam identyczne objawy:

Hej, podlaczam sie do tematu, mialem takie same objawy + "wycie" dziwny dzwiek spod maski tak jakby wyl kompresor, po wylaczeniu klimy na panelu dzwiek od razu znikal, nie ma wycieku gazu, zostalo to sprawdzone, komputer pokazuje ze kompresor jest wlaczony ale nie ma zimnego powietrza, wentylator rowniez dziala jak trzeba, gosc od klimatyzacji twierdzi ze kompresor sie nie wlacza z jakiegos powodu, ale jest to typ kompresora bez sprzegla, ma tylko zawor przeplywoy ktory steruje wlaczeniem kompresora, w skrocie kompresor sie kreci caly czas, ale jedyny sposob zeby to sprawdzic, trzeba uzyc softwaru BMW, bo zwykle skanery nie pokazuje wszystkich parametrow, nie mam zadnych bledow, nie chce w ciemno wymieniac kompresora bo koszt jest duzy, moze ktos z Was mial taki przypadek? Serwis ASO BMW nie jest najlepszy w mojej okolicy, i bardzo duzo kosztuje u nich diagnoza, do tego nie daja mi gwarancji ze znajda wlasciwa usterke...

Rowniez wystepowal u mnie brzydki zapach.

Pozdrawiam Michal

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.