Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, szukałem na szybko podobnego problemu co mój ale nic nie znalazłem, pacjent to BMW F30 2012r, który niedawno nabyłem...

Problem polega na tym iż podczas włączania kierunkowskazu, kierunek miga tylko 1 raz, delikatne dotknięcie manetki działa normalnie 3 mignięcia, jest to irytujący problem bo podczas zmiany kierunku np na skrzyżowaniu nie można na stałe załączyć kierunkowskazu...poprzedni właściciel trochę modyfikował to BMW i twierdzi że zmieniał cały pająk w kolumnie kierownicy...

w ISTA są 3 błędy odnośnie kierownicy:

03034A Centrum sterowania kolumny kierownicy (SZL), podgrzewanie kierownicy ( auto nie posiada podgrzewania)

030351 K-LIN 16 centrum sterowania kolumny kierownicy (SZL) nieprawidłowy wariant

804113 Elektronika kierownicy (LRE) brak modułu slave sieci LIN,

jest jeszcze klika błedów z REM, ICM i HU-B ale z nimi będę walczył później...oryginalnie auto miało PDC tylko tył a ktoś póki co nieudolnie próbował zamontować przód/tył i teraz nic nie działa w kwesti PDC

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wyglada, ze SZL nie jest zakodowane do tego auta. Jezeli oczywiscie zalozona prawidlowa wersje. Trzeba zakodowac pod Twoj VIN.

Opublikowano

Masz racje, zapewne nie jest zakodowane, bo już podmieniałem inne i efekt ten sam, nie ogarniam jeszcze dobrze programów do bmw...próbowałem coś podziałać esysem, ale SZL nie jest w F30 osobnym "modułem" i jego kodowanie chyba siedzi w FEM...jeżeli się mylę poprawcie mnie...

W FA auta siedzi np. podgrzewanie kierownicy, Kafas itp, a na obecną chwilę auto tego nie posiada...

z tego co się dowiedziałem, to auto ori z salonu wyjechało jako golas, potem ktoś je doposażył dosyć mocno, a teraz z powrotem jest ogołocone...i zapewne stąd te problemy...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Bardzo dziwna, a wrecz mslo prawdolpodobna historia. Daj no VIN, zobacze co i jak.

Opublikowano

WBA3D91010F402124

pisząc ogołocone z powrotem...zostało okradzione między innymi z kiery, NBT, licznika full led, kamer... i poprzedni właściciel założył tylko to co potrzebne było aby auto funkcjonowało [zwykły licznik, i standardowego HU-B, standardowa kiere] , a ja tak to kupiłem...z myślą że jakoś to ogarnę

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A skad masz wiedze, ze te rzeczy byly w aucie i je z nich ogolocono?

Juz nie wnikajac nawet jaka jest historia tego auta, to mysle, ze w FEM jest zapisane wyposazenie inne niz masz w rzeczywistosci. Dlatego kodowanie po VIN niczego nie zmieni. Musisz w Esys zedytowac FA (Fahrzeugauftrag) i potem przekodowac wg VIN, automatycznie wszystkie najwazniejsze moduly.

A tak przy okazji, mozna u Ciebie zmienic klucz kodowy na wersje 318d, przeprogramowac silnik i bedziesz mial 143KM za free. 🙂

Opublikowano

Wiem, bo pokazywał mi zdjęcia tej "szkody" , auto było ubezpieczone i dostał odszkodowanie...do tej pory zostało parę elementów z tego wyposażenia, takich jak kamery w lusterkach czy zderzaki z 6 i 8 otworami na PDC i kamey, o dziwo zostało nawet pokrętło iDrive od siódemki...(nie chce wracać do tej bogatej opcji jaka była, bo to jest auto na dojazdy do pracy, ale fajnie żeby działało to co w nim zostało)

Podejrzewam, że FEM został zmieniony...chyba ze seryjny od golasa też potrafił obsłużyć to dodatkowe wyposażenie...na pewno FEM widzi inne wyposażenie jak obecnie jest, bo do tego już doszedłem i tak podejrzewałem, że te moje kodowania sterowników nie wnoszą nic, tylko jeszcze nie potrafię edytować FA, pozapisywałem sobie obecne FA i Cafd na wypadek jakbym coś pochrzanił...jest szansa że gdzieś na forum znajdę instrukcje jak edytować FA lub dasz rade mi coś podpowiedzieć??

Silnik to mogę sobie zostawić na deser 😄, na razie chciałem ogarnąć kwestie kodowań wyposażenia...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Dobra, to juz kumam o co chodzi. Myslalem, ze poprzedni wlasciciel przed sprzedaza wyjal wszystko co wczesniej zamontowal. Zle zinterpretowalem okreslenie "okradzione". 🙂

No czyli musisz po prostu zedytowac FA w Esys.

Link do instrukcji: https://www.bimmerfest.com/attachments/e-sys-how-to-change-fa-in-f-series-car-pdf.341720/

Liste wyposazenia Twojego auta wklejam nizej. Pozmieniaj wszystko tak jak bylo w oryginale.

Po tym jak zedytujesz FA, idz normalnie do sterownikow odpowiednich i zrob zwykle CODE. Zadne reczne kodowanie itd. Zczytaj dany modul i potem po prostu zrob CODE.

Przede wszystkim musisz zakodowac HU, zegary, FEM no i Steering column switch cluster. Pisales, ze nie ma go na liscie sterownikow, ale wg mnie powinien byc jako osobny modul.


Niestety nie wiem co tam po taniosci poprzedni wlasciciel powsadzal. Czy zachowal wszystko co mial poprzednio przed wzbogaceniem auta i to powkladal, czy cos pokupowal na szybko. Wyjdzie w praniu.

 

Vehicle type Passenger car
Brand BMW
model 316d
Vehicle identification number F402124
Vehicle identification number (17 digits) WBA3D91010F402124
Development code F30
Engine N47T
Engine number 86138211
Transmission number 5617393
Production date 15-Jun-2012
First registration date 26-Jun-2012
Paint code 0668
Colour black 2
Upholstery code BDAT
Upholstery Fabric Move/anthracite
Control type 3D91
Type code 3D91

 

   
   
   
   
   

Optional equipment

01CA Selection of COP-relevant vehicles
0216 Hydro steering-servotronic
0230 EU-specific additional contents
0249 Multifunction f steering wheel
0255 Sports leather steering wheel
0423 Floor mats velours
0428 Warning triangle and first aid kit
0494 Seat heating driver/passenger
04AE Armrest front, retractable
04CG Interior trim strips "satin-silber" matt
0507 Park Distance Control (PDC), rear
0520 Fog lights
0534 Automatic air conditioning
0544 Cruise control with braking function
0548 Kilometre speedo
0575 Additional 12V sockets
0698 Area-Code 2 for DVD
06NH Hands-free system with USB interface
07VA Ride comfort package
0801 German version
0851 Language version German
0879 On-board literature, German
08KA Oil service interval 24 mths / 30,000 km
08SC Telematics access request,country-spec.
08V1 Information plate
A090 90 Ah AGM battery
 
 
Edytowane przez mmw
Opublikowano

ok, dzięki 🙂, na tygodniu będę próbował coś walczyć...tak jak mówisz, zobaczymy co mi z tego wyjdzie...odezwę się jak cokolwiek uda mi się zrobić 🙂

Opublikowano

A więc tak, dzięki Twojej pomocy udało mi się sporo ogarnąć 🙂 , zrobiłem PDC przód i tył, wywaliłem z FA park assistant i musiałem pogrzebać trochę w wiązce i  pozmieniać piny, do HU-B udało mi się wrzucić CAFD (on i tak wcześniej działał, ale miał błąd kodowania), poznikało trochę błędów w relacji REM-FEM i REM-ICM

ogólnie w FA jest pozmieniane raczej tak jak powinno być...

niestety nie rozwiązałem nadal problemu z tym błędem:

030351 K-LIN 16 centrum sterowania kolumny kierownicy (SZL) nieprawidłowy wariant, i nadal kierunki nie działają tak jak powinny (nie da się na stałe włączyć kierunku)

w liście modułów głównych w ISTA jak i w ESYS nadal nie ma osobnego modułu SZL, choć przeglądałem jakieś fora i w F30, tak jak pisałem wcześniej, SZL nie jest wyodrębniony, jak oglądałem jakieś filmiki jak ktoś koduje kierownice to chyba wszystko robił w FEM...

kombinowałem z FEM wrzucając nowe CAFD i kodując go po kodowaniu innych modułów ale ten błąd zawsze był...chwilowo nie mam pomysłu, chyba że jeszcze FDL pozmieniać ?

oprócz tego wisi jeszcze błąd:

D90D16 Jednostka obsługi świateł (BEL),(LIN): zamontowany jest nieprawidłowy wariant - ale wszystko działa,

482609 ICM: sygnał przyspieszenia wzdłużnego krótkotrwałe, niewiarygodny

D90D27 Lusterko wewnętrzne: nieoczekiwane komponenty LIN

i to były by wszystkie błędy według kompa które zostały...

Masz jakiś pomysł jeszcze na to SZL? albo może uda mi się dorwać jakąś inną F30 i podejrzę czy ona ma wyodrębniony moduł SZL

 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Tu nie powinno byc zadnego "ogólnie w FA jest pozmieniane raczej tak jak powinno być". Musisz miec dokladnie taka sama liste wyposazenia i parametry samochodu jak Ci wyslalem. Masz czarno na bialym wszystkie symbole. Nalezy usunac wszystko czego na liscie nie ma, a nastepnie dopisac to czego w FA brakuje a jest na liscie.

Pajaczka faktycznie obsluguje FEM, sprawdzilem. Jezeli masz prawidlowe FA i zakodowales FEM wg VIN, to znaczy ze masz zly wariant pajaczka. Masz tez problem z wlacznikiem swiatel. Nie byly dokladane ksenony czy cos w tym aucie? Masz dwa pokretla na wlaczniku swiatel? Lusterkow wewnetrzne tez watpie zeby bylo wymieniane. A jakie kamery ukradziono z tego auta?

 

 

 

Edytowane przez mmw
Opublikowano

Pisząc że w FA ogólnie jest raczej tak jak powinno być, miałem na myśli, że zamiast 507 jest 508 bo teraz jest PDC przód i tył, oraz sensor deszczu, a reszta tak jak przesłałeś.

Pająk był pewnie zmieniany bo przed kradzieżą była dołożona kiera M + podgrzewanie z tego co mi wiadomo (zresztą w FA było tak zakodowane)

pokrętło od świateł jest takie jak w wersji bez ksenonu z 2 pokrętłami od ściemniania i od regulacji wysokości świateł ( działa ), żadnych czujników pod autem od regulacji ksenonów nie widziałem więc tu lamy były zwykłe,

Lusterko było z kamerą a teraz jest założone takie z fotochrom i tą diodą czerwoną pod lusterkiem

auto okradziono z : kiera, licznik, radio NBT, wyświetlacz, panel radia/klimy, lusterko z kamerą, kamery z przedniego zderzaka i  kamera z tylnej klapy,

do auta po tej szkodzie zamontowano elementy które zostały poprzedniemu właścicielowi podczas modyfikacji czyli oryginalny licznik, wyświetlacz, radio, lusterko

Opublikowano

Teraz tak myślę czy to może mieć wpływ skoro z fabryki wyszła bez sensora deszczu, a teraz jest i w manetce jest przycisk "auto" wycieraczek czy dlatego nie wywala tego nieprawidłowego wariantu

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Oki, to wiele wyjasnia. Nie zauwazylem, ze z fabryki wyszlo bez sensorow. Strasznie rzadka rzecz w F30, ale sie zdarzalo.

No wiec tak.

1) Z pajaczkiem to moze byc problem. Bo jak zakodujesz na wersje z grzana kiera, to bedzie plakal o brak kiery (aczkolwiek ten blad moze nie byc widoczny na zegarach, trzeba by sprawdzic). Jak jest zakodowane na wersje zwykla, to mu nie pasuje wariant. Mozesz sprobowac dolozyc opcje: 248 Steering wheel heater, przekodowac FEM i zobaczysz jaka bedzie reakcja. Jezeli przycisk auto i system automatycznych wycieraczek, dzialal Ci prawidlowo wczesniej, to znaczy, ze FEM byl zakodowany pod czujnik.

2) Skoro sa sensory i jest w wyposazeniu opcja 521, a wlacznik jest bez A, to dlatego masz blad. Albo kup z A, albo olej to, bo wlacznik konstrukcyjnie jest taki sam dla wersji z czujnikiem i bez. Automatyke swiatel mozesz sobie uruchomic bez kupowania wlacznika swiatel. Rozbierz wlacznik i wylam zabek, ktory ogranicza ruch pokretla w lewo od pozycji zero. Nie bedziesz mial symbolu A, ale bedzie dzialalo. Ten blad nie wyswietla sie na zegarach wiec mozna z tym zyc. Twoja decyzja. Auto juz leciwe, wiec pewnie wlaczniki kosztuja grosze, mozna wymienic.

3) Wyjasnij mi co to jest lusterko z kamera. Nie ma czegos takiego. Jesli masz na mysli KAFAS, czyli kamere przymocowana do szyby, to watpie zeby to auto to mialo wczesniej, bo wtedy jest inna szyba. Na tym LIN, na ktorym jest lusterko wewnetrzne, jest tez sensor deszczu/zmierzchu oraz centrum dachowe (czyli ta konsola w podsufitce z przodu). To wszystko jest podlaczone do FEM. Jezeli lusterko jest takie jak trzeba, sensor deszczu zamontowany, to nie powinno byc bledu. Nie wiem jaki od nieprawidlowy komponent podaje. Moze lusterko jest w jakiejsc dziwnej wersji, od polifta czy cos. Ciezko powiedziec.

   
Edytowane przez mmw
Opublikowano

1) Przycisk auto i system automatycznych wycieraczek działa, więc FEM był zakodowany pod tą funkcje dobrze, spróbuje mu dołożyć to 248 i zobaczyć co wtedy pokaże, ewentualnie zamienię mu pająka, bo używki są po około 50zł i też zobaczę czy jest jakaś inna reakcja

2) Automatyka świateł działa, już jest wyłamany ząbek

3) Tak, miałem na myśli KAFAS, szyba była inna, ja założyłem niecały miesiąc temu nową, taką tylko pod sensor bo była strzelona właśnie przy lusterku, temat lusterka mogę odpuścić, bo w niczym on nie przeszkadza a błąd wisi tylko po podpięciu kompa

 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Spojrze w wolnej chwili czy przy KAFAS jest inne centrum dachowe lub samo lusterko, czyli generalnie co tam moze byc zle.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.