Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam,

Mam BMW E90 318i z silnikiem N43, rocznik 2010. Po 10 latach bezproblemowej eksploatacji pojawił się nagły problem z pracą silnika – w jednej chwili przestają działać cylindry 2 i 3, najczęściej problem występuje na rozgrzanym silniku podczas jazdy po mieście, jak jade w trasie 100-200-300 KM to problem jeszcze mi się nie pojawił.

Podczas diagnostyki komputerowej wykryto jedynie błąd czujnika NOx oraz wysokie zasiarczenie, jednak nie sądzę, aby miało to bezpośredni wpływ na odcięcie dwóch cylindrów jednocześnie. Mechanik podejrzewa brak wtrysku paliwa do tych cylindrów, jednak nie jest pewien przyczyny i sugeruje wymianę wtryskiwaczy. Wydaje mi się mało prawdopodobne, aby dwa wtryski uległy awarii w tym samym momencie.

Do tej pory wymieniłem wszystkie świece zapłonowe, ale problem nadal występuje. Czy ktoś miał podobne doświadczenia i może podpowiedzieć, jak skutecznie zdiagnozować problem? Czy istnieją inne możliwe przyczyny niż uszkodzone wtryskiwacze?

Z góry dziękuję za wszelkie sugestie.

Edytowane przez wgmaniek
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
W dniu 22.02.2025 o 08:03, wgmaniek napisał(a):

Witam,

Mam BMW E90 318i z silnikiem N43, rocznik 2010. Po 10 latach bezproblemowej eksploatacji pojawił się nagły problem z pracą silnika – w jednej chwili przestają działać cylindry 2 i 3, najczęściej problem występuje na rozgrzanym silniku podczas jazdy po mieście, jak jade w trasie 100-200-300 KM to problem jeszcze mi się nie pojawił.

Podczas diagnostyki komputerowej wykryto jedynie błąd czujnika NOx oraz wysokie zasiarczenie, jednak nie sądzę, aby miało to bezpośredni wpływ na odcięcie dwóch cylindrów jednocześnie. Mechanik podejrzewa brak wtrysku paliwa do tych cylindrów, jednak nie jest pewien przyczyny i sugeruje wymianę wtryskiwaczy. Wydaje mi się mało prawdopodobne, aby dwa wtryski uległy awarii w tym samym momencie.

Do tej pory wymieniłem wszystkie świece zapłonowe, ale problem nadal występuje. Czy ktoś miał podobne doświadczenia i może podpowiedzieć, jak skutecznie zdiagnozować problem? Czy istnieją inne możliwe przyczyny niż uszkodzone wtryskiwacze?

Z góry dziękuję za wszelkie sugestie.

Błąd czujnika Nox i zasiarczenia katalizatora Nox to powszechna choroba w tych silnikach. Jak chcesz więcej o tym temacie poczytać - polecam bimmerprofs.com. Podaj kody błędów. 

Opublikowano
3 minuty temu, VagaBim napisał(a):

Błąd czujnika Nox i zasiarczenia katalizatora Nox to powszechna choroba w tych silnikach. Jak chcesz więcej o tym temacie poczytać - polecam bimmerprofs.com. Podaj kody błędów. 

Niesprawność Nox powoduje zablokowanie adaptacji wtryskiwaczy i z czasem nierówna pracę silnika. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja standardowo zapraszam do siebie 🙂

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.