Skocz do zawartości

Bmw e60, 525i, n52 drżenie silnika, falujące obroty na biegu jałowym, gaśnięcie przy hamowaniu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, mam problem z bmw e60 525i 218 km n52. Od kilku dni za każdym razem przy włączeniu auta Na biegu jałowym drży cały silnik, falują obroty, jak jadę to jakby moc była normalnie ale jak się zbliżam do świateł albo skrzyżowania to wiadomo obroty spadają i wtedy silnik się wyłącza, wyskakuje check engine , wyskakują takie błędy:
 2a98 wał korbowy- wałek rozrządu zaworów dolotowych, korelacja, 2a82- wlot VANOS, 2a9a wlot czujnika wałka rozrządu. Wyczytałem na forach że warto wyczyścić elektrozawory vanos ew. zamienić miejscami i tak też zrobiłem ale bez skutku. Wcześniej były też błędy na wszystkich cylindrach ale zniknęły i już się nie pojawiają. Co myślicie? Cewki, świece, czy coś jeszcze innego? Dzięki z góry za porady

IMG_2599.jpeg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Twoje objawy i błędy wskazują na problem z układem VANOS lub czujnikiem wałka rozrządu. Skoro masz błędy 2A98 (korelacja wału z wałkiem dolotowym), 2A82 (problem z VANOS dolotowym) i 2A9A (czujnik wałka dolotowego)

 

Jeśli zamiana nie zmienia niczego – możliwe, że zawór dolotowy VANOS jest uszkodzony i wymaga wymiany.

 

Uszkodzony czujnik wałka może powodować desynchronizację faz rozrządu, co prowadzi do złej korelacji wału i wałka → co pasuje do błędu 2A98.

 

Jeśli masz możliwość, podmień czujnik wałka dolotowego na inny, sprawdzony egzemplarz (najlepiej oryginalny BMW lub od sprawdzonego dostawcy jak Siemens/VDO).

Jeśli łańcuch jest luźny lub napinacz łańcucha słaby, mogą występować błędy korelacji wału z wałkiem (2A98).

 

Jeśli samochód ma duży przebieg (>200 tys. km) i rozrząd nigdy nie był robiony, warto go sprawdzić.

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano

Cześć. Miałem podobne błędy, tzn. korelacja pomiędzy wałkiem rozrządu a korbowym + problemy z Vanosem (problem na zimnym silniku, kiepski dół obrotów podczas przyspieszania). Okazało się, że rozrząd był przestawiony a także czujnik wałka rozrządu był uszkodzony. Po wymianie rozrządu i czujnika - problem zniknął. U mnie było jeszcze falowanie na niskich obrotach po nocy - wszystkie objawy zniknęły. Jednakże u mnie wymienione zostało koło Vanosa części wydechowej. Błędy z Vanosem wychodzących jak i wchodzącym - pojawiły się ponownie. Muszę ponownie to zgłosić u mechanika.

Freude am fahren...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.