Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam mam problem z e39 52tub28
błędy z inpa
125 activate electric fun
11 signal sensor cooling water temprature cooler outlet
Wentylator 4 pinowy działa na krótko na każdym biegu, ale nie działa się po włączeniu klimy ani podczas wymuszenia przez inpe.
Czujnik na chłodnicy pokazywał -48 stopni, po wymianie na nowy bez zmian. Proszę o pomoc.
  • Moderatorzy
Opublikowano

Coś mi tu nie pasuje. Masz wentylator 4-pin, ale czy we wtyczce od strony auta też masz cztery kable ?

  • Moderatorzy
Opublikowano

Uuu... Mogę się mylić, ale obawiam się, że dlatego nie działa. ECU też pewnie jest zamienione. Licznik ? 

Wentylator 4-pin nie powinien zgłaszać błędu, bo nie ma kabla sygnałowego. Tak samo nie ma testu w INPA dla 4-pin. Przynajmniej tak jest u mnie, a mam dwa auta z dwoma wersjami wentylatora. 

Jeśli masz VIN, albo chodziarz miesiąc i rok dawcy, z którego był wyjęty silnik to na realoem.com sprawdzisz jaki tam był wentylator. 

Opublikowano

Sprawdziłem dawca to 328 z wentylatorem 3 pinowym. Czyli jakie mam opcje teraz?

zmiana więzki od ecu wraz z wymianą wentylatora na 3 pin, czy da się to jakoś inaczej obejść

  • Moderatorzy
Opublikowano

Ja bym spróbował to ograć na tym wiatraku co masz w aucie, aczkolwiek czegoś takiego nie robiłem 🙂 

E46 328 ? Znasz datę produkcji z miesiącem ?

  • Moderatorzy
Opublikowano

Jeśli się nie pomyliłem to jest to ten schemat

image.png.3e684243ba2fdd8a45d22cdda5c38521.png

czyli sygnał masz na pinie 4 na złączu 40-pin X60004 modułu DME (ECU). We wtyczce wentylatora powinno być zasilanie z pominięciem stacyjki czyli na pinie trzeciego biegu (bez rezystorów). To wykorzystasz jako zasilanie. Aby ogarnąć wentylator z silnikiem szczotkowym, ten co masz, do sterowania sygnałem, można wykorzystać moduł od wentylatora z auta F20, F21, F30, F31, one nie są zbyt drogie. Do przetestowania przydałby się moduł ZK-PP2K, którym można uruchomić taki wentylator.

  • Moderatorzy
Opublikowano
6 minut temu, Fuser napisał(a):

We wtyczce wentylatora powinno być zasilanie z pominięciem stacyjki czyli na pinie trzeciego biegu (bez rezystorów).

Trochę pomyliłem. Tam nie będzie napięcia, bo wentylator by się ciągle obracał. Trzeba doprowadzić. Na nadkolu jest moduł z przekaźnikami od wentylatora 4-pin, tam trzeba pokombinować.

Tak patrzę, wentylatory 3-pin od E46 miały moduł sterowania osobno, nie jak E39 gdzie jest w silniku. Taki moduł byłby najbardziej odpowiedni.

  • Moderatorzy
Opublikowano

Jest jeszcze taka kwestia, że to w ogóle może nie działać prawidłowo.

E39 4-pin jest sterowany z IHKA na pierwszym biegu. Drugi jest z czujnika ciśnienia, a trzeci z czujnika temperatury chłodnicy w momencie przegrzania. Tu jeszcze są rozbieżności rocznikowe - jeśli nie ma przekaźników na nadkolu to są w skrzynce ECU lub za schowkiem. Wentylator 3-pin sterowany jest sygnałem bezpośrednio z ECU, ale skąd bierze temperaturę gdy trzeba awaryjnie chłodzić silnik to tego nie wiem. Teraz pytanie czy DME dla 3-pin dogada się z IHKA, które obsługiwało 4-pin, żeby płynnie regulować obroty w zależności.. no, właśnie w zależności od czego ? Kolejna sprawa IHKA E39 i E46 są różne...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.