Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. 
Szukam pomocy w związku z ciężkim odpalaniem na zimnym. Gdy temperatura spada poniżej 8 stopni auto za pierwszym razem ciężko odpala, to znaczy kopci na niebiesko i pracuje nie równo. 
Miesiąc temu sprawdziłem błędy pokazało błąd świec 1,2 i 4.  Wymieniłem spalone świece. Auto nadal ciężko paliło, więc wymieniłem 3 świece aby był komplet. Nadal bez poprawy. 
przejeździłem tak 3 tygodnie po czym ponownie wziąłem się za ten temat. Tym razem wymieniłem 4 świece plus sterownik świec żarowych. Auto nadal ciężko odpala i nie równo pracuje. Ponownie spalone świece 1,2 i 4. 
Ktoś jakimś ma może pomysł co zrobić? Jakie ewentualne części oprócz kolejnych 4 nowych świec przygotować zanim rozbiorę kolektor dolotowy? 
Z góry dziękuję Państwu za pomoc. 

Opublikowano

Czy razem ze sterownikiem wymieniłeś też przewód zasilający? 

Opublikowano

Nie. Tylko 4 świece i sterownik. Jeśli on byłby winowajcą czy wtedy po prostu sterownik by nie działał? Tak mi się wydaje. 
 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ciężko mi zrozumieć z tego opisu co po kolei robiłeś i kiedy diagnozowałeś. Zatem pytanie czy po pierwszej wymianie świec sprawdziłeś błędy. Czy pozbyłeś się błędu 3 świec, czy tak wymieniałeś na czuja?

W przypadku błędu trzech świec kabel zasilający jest sprawny. Jak jest uszkodzony masz błąd 4 świec.

Ja bym diagnoze zaczął id sorawdzenia błędów jakie mam teraz. Następnie wykręcił sterownik. Miernik jest niezbędny. Obmierzył bym sterownik. W orzypadku M47 da on 99 procent pewności czy jest sorawny czy nie, a w przypadku nie działania 3 świec to po pomiarze bedziesz miał 100 procent pewności. Jak obierzyć masz na tym filmie

 

W przypadku M47 świece są na pinach 1234 sterownika. Reszta cię nie interesuje. piny są opisane. Jak strrownik sprawny, to bierzesz teraz wtyczkę ktorą wyciągnąłeś ze sterownika i patrzysz te same piny jak wyglądają świece. Sprawna świeca ma rezystancje max 4 ohm. Jeden kabel od miernika dajesz do masy czyli silnika, drugi do pinow we wtyczce 1234, czyli swiec. Jak wartości będą inne niż 0-4 ohm to coś jest nie tak ze śwuecą bądź kablem od steriwnika do świec.

Świece tylko Beru do M47 i nie z allegro. Sterownik OEM lub BERU. Regenerowany jak najbardziej na tak.

 

Opublikowano

Diagnoza komputerowa była, że 3 świece były spalone. 1,2 i 4. Zostały najpierw wymienione świece spalone (mierzone miernikiem). Po ponownym spaleniu świec wymieniłem komplet świec i sterownik. Po czym znowu komputer wykazał błąd 1,2 i 4 świecy. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To zaczynasz od nowa diagnozę systemu grzania. Skoro jest błąd tych trzech świec to one nie działają. Sterownik świec daje info do DDE o tym fakcie. Rób jak napisałem po kolei. Zacznij od sterownika, bo to on jest kluczowy. I przez jego wtyczkę od razu pomierzysz świece. Kable miedzy syerownikiem a świecami bardzo rzadko są uszkodzone.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Dziękuję wszystkim zaangażowanym w mój problem. 
Udało się go rozwiązać. 
Problem tkwił w alternatorze. Dawał za duże napięcie, zużyty regulator. Po wymianie regulatora i założeniu nowych świec auto odpala prawidłowo. 
Pozdrawiam 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.