Skocz do zawartości

m50b25 - obudowa rozrzadu - niepokojacy dzwiek


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Otoz podczas schodzenia z obrotow slychac spod obudowy rozrzadu dziwny odglos - w nomenklaturze "muzycznej" mozna to okreslic jako "cos rzęzi". Jest to nieprzyjemny dzwiek i wyraznie slyszalny ... Slychac go w okolicach 2500 obrotow ale tylko przy schodzeniu z obrotow ... Dodam ze auto ma przejechane 221tys. km i podejrzewam ze nigdy nic przy rozrzadzie nie bylo robione ... Dodam ze auto minimalnie buja buda na wolnych obrotach - przeplywomierz ok, sonda podlaczona ( chyba sprawna ), katalizator obecny. Moze przy okazji dziwnego dzwieku okaze sie ze lancuch jest juz moze lekko wytarty i lekko przesuniety i stad dziwne zachowanie silnika - bujanie budą ?

Moje pytanie : co moze powodowac te dziwne dzwieki spod oslony rozrzadu ... i jakie sa koszty takiej zabawy - nowy lancuch itp. Jakby ktos poratowal linkiem do sklepu jakiegos byloby milo ... Czekam na opinie,rady.

 

P.S. Jak sprawdzic lambde czy jest sprawna ?

Opublikowano

Wygląda to tak jakby razem ze schodzeniem z obrotów spadało ciśnienie oleju potrzebne do właściwego działania napinacza stąd grzechotanie łańcucha po jego łyżwie. Na początek sprawdź stan oleju ew. wymień potem pozostaje sprawdzić jego ciśnienie.

A jak chodzi na wolnych obrotach to go nie słychać ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A z ciekawości, co ma wspólnego napinacz łańcucha rozrządu z ciśnieniem oleju?

 

Moim zdaniem jest to po prostu luźny łańcuch lub luźny vanos (o ile go masz - wtedy to jest standard).

Kai
Opublikowano
Wygląda to tak jakby razem ze schodzeniem z obrotów spadało ciśnienie oleju potrzebne do właściwego działania napinacza stąd grzechotanie łańcucha po jego łyżwie. Na początek sprawdź stan oleju ew. wymień potem pozostaje sprawdzić jego ciśnienie.

A jak chodzi na wolnych obrotach to go nie słychać ?

 

Nie slychac na wolnych nic. Na nowym oleju przejechalem jakies 600km wiec olej swiezutki jest.

Opublikowano
mi tez coś rzęzi :x , przebieg 180 tyś, i tylko na wolnych obrotach, i sam nie wiem co to, tak jakby spod osłony rozrządu...(bez vanossa)
Opublikowano
Nie mam vanosa i nie rzezi na wolnych tylko schodzac z wysokich obrotow na niskie :) Przy jakis 2000-1500 rmpow slychac na wolnych cisza.
Opublikowano
A z ciekawości, co ma wspólnego napinacz łańcucha rozrządu z ciśnieniem oleju?

To zalezy co rozumiesz poprzez napinacz :?: :D Płoza napinająca łańcuch, czy siłownik hydrauliczny

 

Jedno i drugie z cisnieniem oleju ma bardzo wiele wspólnego - praca siłownika hydraulicznego jest uzalezniona od ciśnienia oleju, natomiast płoza jest smarowana olejem z dyszy górnego korpusu napinacza łańcucha pomiędzy wałkami :8)

 

Dźwięki przy schodzeniu z obrotów w okolicach rozrządu o tonacji typowego rzęgotu wskazują ewidentnie na problem z napinaniem łańcucha. Może to wynikać z wyrobionego siłownika hydraulicznego, niskiego cisnienia oleju (przy czym najpierw słyszalne byłyby szklanki) zatkanej magistrali olejowej doprowadzającej olej do siłownika lub to co jest prawdopodobne już przy tym przebiegu samego łańcucha. Wydłuża się on bowiem w wyniku czego tłoczek siłownika hydrauliczego zaczyna bardziej wystawać z korpusu siłownika, a część która pozostaje w nim jeszcze swą powierzchnią nie uszczelnia już właściwie i cisnienie oleju nie utrzymuje właściwego naprężenia. W momencie dodawania gazu łańcuch napina się po stronie przeciwnej, w chwili zaś spadania z obrotów napręża się po stronie płozy napinającej. Naprężenie to jest tak wielkie że siłownik hydrauliczny go nie utrzymuje i cofa się do punktu w którym siły zaczynają się wyrównoważać, ale po stronie przeciwległej w tym momencie łańcuch robi się luźny i uderza o ścianki prowadnicy w której się znajduje. To uderzanie pracującego łańcucha w wyniku ocierania wytwarza rzęgot.

Opublikowano

Czyli remoncik rozrzadu. Powiedz mi robertbmw czy trzeba wymienic wszystko - koła zębate,napinacz,ślizgi czy można ktoregos z elementow nie wymieniac ? Oczywiscie nie chce oszczedzac pytanie jest wylacznie w celu nabycia wiedzy. Ktos ma dostep do jakiegos sklepu zeby sie zorientowac w cenie kompletu rozrzadu do m50b25 ? W sklepie orientacyjnie mi dzisiaj powiedzieli za febi 750zl ale cos mi za tanio. Na jutro maja sprawdzic.

 

Robert czym moze byc spowodowane niskie cisnienie oleju ? Przedmuchy ?

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//www.e21.pl/e34/kompresja.jpg

Opublikowano

Wystarczy jak zmienisz łańcuch i płozę napinającą. Czasem wymiany wymaga prowadnica łańcucha i siłownik napinający.

Uważam że kół nie ma sensu zmieniać, gdyż autem tym nie zrobisz następnych 200 tys km, a ich zużycia i tak są niskie. Za następne 200 tyś to auto pewnie się znajdzie już na szrocie :D

 

Obowiązkowo oryginalna uszczelka przedniego dolnego dekla i jeśli już masz mniejsze koszta w związku z niewymianą kół to zainwestuj w oryginalny łańcuch BMW

Opublikowano
To jak juz tak dobrze nam sie wymienia informacjami ( ja daje pytania a TY odpowiedzi :P ) to moze jeszcze mi podpowiesz z ktorej strony moze wyciekac olej z obudowy filtra oleju ? Raczej nie wyglada na peknieta a poci sie dosyc konkretnie ...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Robert, ja się jeszcze chcę przyczepić do tych hydraulcznych napinaczy, których według mnie nie ma. Smarowanie łyżew i łańcucha ok, ale napinacze (oba) są zwykłe mechaniczne ze sprężyną w środku, z hydrauliką nie mają nic wspólnego. Nadal się mylę?
Kai
Opublikowano

Całkowicie się z Tobą zgodze KAI, że wszystkie siłowniki hydrauliczne posiadają w sobie sprężyny, ale ich zadaniem jest wypychanie tłoczka z korpusu w kierunku płozy napinającej. Z chwilą uruchomienia silnika cisnienie oleju, jakie jest doprowadzone do siłownika przejmuje całą siłę z jaką prze płoza napinająca na tłoczek - niestety sama sprężynka tej siły nie utrzyma.

To zastosowanie siłowników olejowych ze spręzynką znane jest już od silników M10 i z biegiem lat oraz nowszych modeli coraz bardziej modernizowane.

 

W niektórych autach a zwłaszcza w mercedesie podobnie zastosowane siłowniki należy opróżnić z oleju w przypadku wykręcania, gdyż wymieszany olej z powietrzem w nim nie pozwoli na cofnięcie się tłoczka na tyle aby łańcuch podczas wkręcania siłownika był luźny i dopiero pojawienie się ciśnienia sprawi jego naprężenie.

Na szczęście przy BMW nie ma tego typu problemów.

Opublikowano
Ok rzegot zlokalizowany. Nie jest to rozrzad bo zdjelismy obudowe i kola,slizgi i lanuch sa w super stanie. Zlokalizowalismy iz odglos ten dochodzi z okolic kolektora dolotowego ale nie jest to dzwiek ze srodka silnika. Wydaje sie ze wraz z obrotami jakas metalowa blaszka uderza o inna. Co to moze byc ? Myslalem ze to moze te blaszki ktore podtrzymuja kolektor ale to nie to. Jakies pomysly ?
Opublikowano
kola,slizgi i lanuch sa w super stanie

Po zdjęciu pokrywy zaworów widoczny jest jedynie łańcuch z korpusem napinacza ale pomiędzy wałkami.

Prowadnice i płozy łańcucha dolnego i głównego są niewidoczne w tym momencie, jedynie fragment łańcucha jest widoczny na kole zębatym wałka wydechowego.

Zużycia żadnego widocznego również nie uświadczysz. Mozna to ocenić trzymając łańcuch w ręku lub ocenić na ile wystaje tłoczek siłownika olejowego.

 

Nie słyszę tego dźwięku i trudno jest mi ocenić co dokładnie może to być. Pod kolektorem ssącym nie ma zbyt wielu elementów w postaci blach z wyjątkiem mocowania instalacji elektrycznej.

Dodać jedynie mogę że niekiedy łańcuch rozrządu nie jest słyszalny w jego pobliżu ale dalej od silnika, a czasem przenosi tę wibrację kolektor ssący, który jest w tym momencie puszką rezonansową. Jedynie górny łańcuch i Vanos słyszalne są wokół nich samych.

 

Dla ciekawości napiszę że łańcuchy w silnikach TD TDS słyszalne są bardziej po drugiej stronie silnika niżeli z przodu, a czasem umiejscowienia nie da się ustaliż, gdyż jest tak ogólny.

Opublikowano
No to kurde .... Najbardziej slyszalne to jest dokladnie w polowie kolektora ... Kurcze zeby mi rozrzad nie padl :( Widze ze nie ma co sie pier... trzeba rozkuc to w drobiazgi i wtedy oceniac... Robert dzieki za cenne rady jestes nieoceniony !
Opublikowano
Ok u kolesia w m50b25 bez vanosa czyli taki sam silnik jak moj jest identycznie wiec przestalem sie przejmowac. Padnie to sie zrobi remont albo nowy silnik wrzuci i tyle :P
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam, piszę tutaj bo nie chce zakładać nowego tematu :)

 

 

Ja mam VANOSA silnik M50 2.0 i tak mi grzechocze dopiero po zrozgrzaniu silnika przy dodawaniu gazu, równeiż na wolnych obrotach ewidentnie spod obudowy vanosa, nawet jak sie jej dotknie ręką to czuć wibracje, wiec watpliwosci nie ma.

 

Co z tym zrobic ??

 

Pozdrawaiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.