Skocz do zawartości

E61 - klimatyzacja. Spadek mocy auta, drżenie itp


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Pacjent to BMW E61 LCI 2008R 2.0D N47 177KM. 

Nadeszły upały i przy odpaleniu klimatyzacji, czuć zauważalny spadek mocy samochodu i drżenie, drganie, trzęsienie lewarka i na kierownicy. Oczywiście tylko przy wysokich temperaturach, rzędu 30° plus, bo na mniejszych czuć mniej wszystko. 

Chłodzi pięknie, bo od razu mroźno w samochodzie się robi. Nic z niej nie syczy i nie buczy - przynajmniej tego nie słyszę. 

Czy to normalne zachowanie w tym samochodzie? Muszę dodać znacząco więcej gazu, niż w jeździe bez klimy. Biegi też mocno wtedy spowalniają samochód, przy jeździe na luzie. Czuć jakbym miał przyczepę za sobą i ona by hamowała samochód. Obroty też wydaje mi się że spadają, bo trochę więcej gazu na luzie i jest akceptowalnie. 

 

Po wyłączeniu wszystko wraca do "normalności". Klima nabita, robiona była tok temu - regeneracja, uszczelnienie i nabicie czynnikiem. Jakieś porady i sugestie? 

 

Opublikowano

Klima robiona, takie tam pojęcie. Regeneracja - czego? Bez analizy ciśnień ciężko coś powiedzieć, jeżeli stało sie to po zrobieniu trzeba było tam wracac z problemem. Po podłączeniu stacji można wyciągnąć wnioski analizując odczyty z manometrów. Może z jakiegoś powodu jest za wysokie ciśnienie, przy małym silniku każdy opór nieprzewidziany będzie odczuwalny.

Opublikowano

Regeneracja polegała na wymianie sprężarki, uszczelnieniu całego układu, płukance, nabiciu czynnika i sprawdzeniu szczelności. 

Wcześniej nie wiem jak było, bo klima nie działała wcale. Wiem że padła sprężarka, która z ustala wymieniona na nową 

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.