Skocz do zawartości

E39 3.0D - Dziwne szarpanie i kopcenie na niebiesko przy obr 1500-2000


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, zwracam się z pytaniem, ponieważ sam nie jestem w stanie zrozumieć przyczyny problemu. Silnik m57d30 184hp Otóż: 

Samochód odpala dobrze, czy zimny czy ciepły. Utrzymuje równo wolne obroty, nie szarpie nie przerywa. 

Na zimnym: 

Jeśli dodam gazu w okolice 1500-2000 obrotów silnik szarpie, wydaje się jakby wtedy palił na 5 z 6 cylindrów, dodatkowo w momencie szarpania zaczyna dymić na niebiesko w całkiem sporych ilościach. Kopcenie normuje się na wolnych obrotach, lub po przekroczeniu 2000 obrotów - wtedy w ogóle nie kopci niebieskim dymem. 

Jeśli spuszczę nogę z gazu to przez ok 3-4 sek. chodzi jakby na 5 cylindrów, po czym normuje się i chodzi prawidłowo. 

Podczas jazdy auto szarpie ( wpada w duże wibracje w obrotach między 1500-2000), przekorczenie tych obrotów powoduje, że samochód przestaje szarpać do momentu aż znowu nie wpadnie w te obroty.

Na ciepłym: 

Utrzymuje zawsze równe wolne obroty biegu jałowego, nie szarpie, nie przerywa. 

Jeśli dodam gazu w okolice 1500-2000 obrotów silnik szarpie, wydaje się jakby wtedy palił na 5 z 6 cylindrów, jednak jest dużo mniej odczuwalne, niż na zimnym silniku. Kopcenie również pojawia się w momencie szarpania, jednak jest wyraźnie mniejsze. Powiedzieć można, że im cieplejszy, tym te drgania nie są tak odczuwalne, ALE WYSTĘPUJĄ - Widać to przy otwartej masce patrząc na silnik, że rzuca nim. 

Wibracje podczas jazdy są dużo mniejsze i nie powodują wypadania plomb z zębów, autem jeździ się wtedy względnie przyjemnie. 

Samochód nie ma problemów z odpalaniem, utrzymaniem obrotów, czy z mocą - jest naprawdę silne. 

 

 

 

  • Moderatorzy
Opublikowano (edytowane)

Trzeba zacząć od diagnostyki, czyli błędy, korekty wtrysków, ciśnienie paliwa wstępne, ciśnienie CR i powietrza aktualne i oczekiwane na postoju i pod obciążeniem. EGR - czy fizycznie odcięty, jeśli nie to czy nie jest otwarty cały czas. To na początek.

Edytowane przez Fuser
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zdecydowanie ocena korekcji na cylindrach.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
18 godzin temu, Fuser napisał(a):

Trzeba zacząć od diagnostyki, czyli błędy, korekty wtrysków, ciśnienie paliwa wstępne, ciśnienie CR i powietrza aktualne i oczekiwane na postoju i pod obciążeniem. EGR - czy fizycznie odcięty, jeśli nie to czy nie jest otwarty cały czas. To na początek.

Korekty  ciepłego silnika nie przekraczają +/- 1.00.  poza 6-stym cylindrem, na którym korekty są w przedziale +1.00 do +1.80. 

Ciśnienie paliwa wstępne 3.80

Ciśnienie na szynie CR skacze w przedziale 285bar - 315 bar. 

EGR odłączony oraz szczelnie zamkniety

Sprawdziłem działanie silnika na innej przepływce, jak i z odłączoną - bez zmian.

Odma sprawdzona, membrana szczelna, filtrek drożny. 

Po odpięciu rury prowadzącej odmę do dolotu auto nadal szarpie i kopci na niebiesko. 

 

 

 

  • Moderatorzy
Opublikowano (edytowane)

Sprawdź korekty rano na zimnym, aczkolwiek według mnie wyglądają całkiem dobrze i raczej nie tutaj jest problem.

Godzinę temu, moveri napisał(a):

Ciśnienie paliwa wstępne 3.80

Ciśnienie na szynie CR skacze w przedziale 285bar - 315 bar. 

Sprawdź pod obciążeniem podczas przyspieszania, 2 lub 3 bieg co się dzieje z tymi wartościami (wstępne i CR) w momencie gdy szarpie, INPA Analog1. Tak samo pod obciążeniem ciśnienie doładowania, zakładka Analog2, nagraj pulpit podczas pomiarów.

Godzinę temu, moveri napisał(a):

Sprawdziłem działanie silnika na innej przepływce, jak i z odłączoną - bez zmian.

Nie ma znaczenia. Przy odciętym EGR przepływka i tak zawyża pomiar więc nawet przy zużytej zmierzone wartości będą się zbliżać do oczekiwanych. 

Zakładam, że wężyki podciśnienia masz wymienione. Dziwi mnie dlaczego dymi na niebiesko, a nie na czarno. Jakieś błędy oprócz EGR ?

Edytowane przez Fuser
Opublikowano

Wracając do tematu, zrobiłem próbę przelewową, okazuje się że wtrysk nr. 1 bardzo dużo przelewa. W ciągu 1min do menzurek z 5 pozostałych wtrysków nalało ok 9-10ml, do 6-stej 24ml ( strzykawka się skończyła 😅)

Myślę że tutaj może leżeć problem szarpania, pozostaje póki co problem spalania oleju, podczas gdy silnik szarpie. Może po prostu słupek się kończy? Zużyte pierścienie?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W dniu 13.08.2024 o 09:14, moveri napisał(a):

Korekty  ciepłego silnika nie przekraczają +/- 1.00.  poza 6-stym cylindrem, na którym korekty są w przedziale +1.00 do +1.80. 

Skoro na zimnym jest to bardziej odczuwalne to zapewne 3 z przodu jest, więc do weryfikacji. Sprawdź to również podczas jazdy, pod obciążeniem. Najlepiej pod górkę, wysoki bieg i obroty w przedziale 1200-1500 rpm.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.