Skocz do zawartości

[E46] N46 2.0 318i EURO4 2005 - sedan - blad sądy lambda - nie oryginalny tlumik/katalizator


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Opis:
BMW E46 (produkcja 04.2004), N46 silnik, 318i, wedle dowodu/dokumentacji norma spalin euro4

Pytanie:
Mam dylemat, co do tłumika - wymieniać czy wykodować sondę lambda/zaślepić?
Jeśli do EURO3 tłumik cały to ~1000zł to do EURO4 od 2-2,5k zł

Problem:
- na zimno podczas uruchomienia silnika coś grzechocze
- pali się kontrolka silnika, błąd czujnika lambda (błąd z ISTA - 29F4 – DME: Catalytic-converter conversion 1 )
- nie równo chodzi silnik na zimno kiedy jest niska temperatura: wydaje mi się tak od 5*C w dół (latom jest ok)

Inwestygacja:
Byłem w serwisie BMW i warsztacie zajmującym się tłumikami
- zamontowany katalizator (nie oryginalny/ zamiennik), który wedle warsztatu już się wypalił w środku i wkład lata po puszce - grzechotanie pod czas uruchomienia, też lambda szaleje i błąd wyskakuje
- błąd po skasowaniu wraca po +- 200km przebiegu
- sprawdziłem świece i cewki i wszytko jest ok
- filtra powietrza nowy
- przepływomierz też sprawdziłem jest ok

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)

Jednak - 1 cewka była zepsuta, już niema błędu ponad 300km z czujnikiem lambda, mam zamiar wymienić wszystkie cewki i świece i zobaczę jak to pojedzie

Edytowane przez LoGik

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.