Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam,

 

mam zamiar zabrać się do wymiany oleju wspomagania i wlania Mobila ATF 220.

 

jak najlepiej spuścić stary olej? czy przez korek , który znajduje sie od dołu pompy (klucz ampul nr 7) , a może zdjąć któryś z przewodów -który?

 

ile oleju wchodzi w układ wspomagania?

 

Zdrówko

 

Dario

Opublikowano

panowie pomóżcie

 

kucho u mnie z czasem i wolę sie przygotować i upewnić przed robotą

 

dodatkowo zapytam, bo jak podnosiłem ostatno auto to zauważyłem naklejkę na skrzyni (manualna) "ATF for automatic transmision" - czy ten sam olej mogę wlać do skrzyni (Mobil ATF 220) i ile? To zrobię za jednym razem

 

zdrówko

 

dario

Opublikowano

ja niedawno wymieniłem pompkę od wspomagania i naleli mi ATF-a, a stary płyn spuszczali przez korek, wiec chyba tak to sie robi...

 

powodzenia

Opublikowano
acha, i jak zleci mocny syf to lepiej jest układ wspomagania przepłukac- dłuzej posłuży pompa wspomagania- spuścić stary płyn, nalać nowy- niech troszkę pochodz( pokręcić kierownicą), spuścić, zalać swieży i będzie ok.
Opublikowano

Co do wymiany oleju we wspomaganiu to na tym forum jest mnóstwo informacji na ten temat - wystarczy skorzystać z funkcji :search:

 

Dodam tylko że w skrzyniach manualnych również stosuje się ten sam olej co do wspomagania i skrzyń automatycznych (z wyjątkiem niektórych modeli, w których jest informacja o typie zastosowanego oleju)

Opublikowano

Kamill ,ale spuścili przez ten korek w pompie (imbus Nr 7)?

 

Na forum wszyscy spuszczają przez wąż zwrotny i brudzą sobie silnik i garaż.

 

Robert -korzystam z tej funkcji ( :search: ) ale nie mogę nic znaleźść na temat :korka w pompie i oleju i jego ilości do manuala- o automacie tak

 

dzięki za odpowiedzi

 

Dario

Opublikowano

Korka spustowego we wspomaganiu się niestosuje i przeważnie go nie ma.

Wymiana polega na odkręceniu przewodu powrotnego do zbiorniczka i zaślepieniu króćca na zbiorniczku. Odkręcony przewód kierujesz do bańki na spuszczany olej i utrzymując na bieżąco poziom płynu w zbiorniczku odpalasz silnik - najlepiej jest robić to we dwóch. W takiej sytuacji wymieniasz olej w całym układzie przepłukując go świeżym. Wystarczy jeden litr na przepłukanie i drugi litr na świeże zalanie układu.

 

Robota trochę brudna, ale nikt tu nie powiedział że czynności mechanika należą do czystych.

 

Co do skrzyni biegów to wchodzi tam średnio 1,5 litra oleju +/- 0,25 l.

Opublikowano

Robert dzięki!

 

A może oriętujesz sie do czego służy ten korek , o który cały czas wypytuje ?

Jest on od dołu pompy i wygląda jak spustowy, ma on na sobie uszczelkę gumową (imbus nr 7)

 

Dario

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.