Skocz do zawartości

Zmiana silnika w E39 530D


Vinsent

Rekomendowane odpowiedzi

Witam długo myślałem nad tym jak poprawić osiągi w e39 530D. Dużo kombinowałem aż doszedłem do wniosku że możeby tak silnik włożyć z e60. i odnośnie tego mam kilka pytań:

 

1.Czy silnik o mocy 218 koni z e60 to nie jest przypadkiem ten sam co w e39 tylko ma inne oprogramowanie?

 

2. Co poza silnikiem, skrzynią i hamulcami musiałbym wymienić??

 

3. Jakie hamulce byście polecili po takiej przeróbce??

 

4. Czy trzebaby przerabiać mocowania silnika??

 

To by było chyba na tyle. Cena tej modyfikacji nie jest dla mnie aż tak istotna. Wiem że prościej byłoby kupić e 60 ale ono mi się nie podoba. Moim zdaniem e39 jest ładniejsza ale to kwestia gustu :wink: z góry dzięki za informacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lepiej wyciśnij z M57 te 220 KM (chip) i zostaw sobie rezerwę finansową na ewentualne naprawy związane z modyfikacją (pewnie jakieś będą) no chyba że masz automata, wtedy chip będzie kłopotliwy. Moim zdaniem wymiana silnika na M57N może okazać się kłopotliwa i bardzo kosztowna ale na pewno jest możliwa...tylko czy jest sens???

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.Czy silnik o mocy 218 koni z e60 to nie jest przypadkiem ten sam co w e39 tylko ma inne oprogramowanie?

 

Różnica pomiędzy M57 w e39 i M57N w e60 polaga przede wszystkim na systemie zasilania.W e39 jest Common Rail pierwszej generacji a w e60 drugiej generacji, umożliwiając większe ciśnienie wtrysku i zwiększenie mocy.Najprawdopodobniej turbosprężarka też jest inna.

 

Przekładka silnika i skrzyni z e60 wiązałaby się ze zmianą kilku komputerów sterujących i zestrojeniem tego wszystkiego.

Dodatkowo nowe mocowania silnika i skrzyni oraz nowy wał napędowy.

 

 

Moim zdaniem nie ma to sensu, w tak naszpikowanym elektroniką aucie zgranie tego wszystkiego aby funkcjonowało bezproblemowo, zajęłoby mnóstwo czasu, pieniędzy i nerwów!

Lepszym rozwiązaniem bedzie podkręcenie obecnego silnika, dodatkowo można spróbować (jeśli to możliwe) w firmie zajmującej się profesjonalną regeneracją turbo

wzmocnić turbinę poprzez wymianę bebechów.A może dobiorą jakiś mocniejszy zamiennik? Potem jakiś fajny programik i może wynik ponad 250KM byłby osiągalny?

 

A poza tym jeżeli nie ograniczają Cię fundusze ,to zwróć sie do Alpiny albo ACSchnitzera lub Hamanna.

Możesz też sprzedać swoją e39 i poszukać jakiejś świeżej Alpiny D10 Biturbo 245KM :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.Czy silnik o mocy 218 koni z e60 to nie jest przypadkiem ten sam co w e39 tylko ma inne oprogramowanie?

 

Różnica pomiędzy M57 w e39 i M57N w e60 polaga przede wszystkim na systemie zasilania.W e39 jest Common Rail pierwszej generacji a w e60 drugiej generacji, umożliwiając większe ciśnienie wtrysku i zwiększenie mocy.Najprawdopodobniej turbosprężarka też jest inna.

 

Przekładka silnika i skrzyni z e60 wiązałaby się ze zmianą kilku komputerów sterujących i zestrojeniem tego wszystkiego.

Dodatkowo nowe mocowania silnika i skrzyni oraz nowy wał napędowy.

 

 

Moim zdaniem nie ma to sensu, w tak naszpikowanym elektroniką aucie zgranie tego wszystkiego aby funkcjonowało bezproblemowo, zajęłoby mnóstwo czasu, pieniędzy i nerwów!

Lepszym rozwiązaniem bedzie podkręcenie obecnego silnika, dodatkowo można spróbować (jeśli to możliwe) w firmie zajmującej się profesjonalną regeneracją turbo

wzmocnić turbinę poprzez wymianę bebechów.A może dobiorą jakiś mocniejszy zamiennik? Potem jakiś fajny programik i może wynik ponad 250KM byłby osiągalny?

 

A poza tym jeżeli nie ograniczają Cię fundusze ,to zwróć sie do Alpiny albo ACSchnitzera lub Hamanna.

Możesz też sprzedać swoją e39 i poszukać jakiejś świeżej Alpiny D10 Biturbo 245KM :cool2:

 

 

Więc jednak byłoby dużo roboty z tą przekładką :duh: więc sprubuje tak jak mówisz wymienić turbo za chwile napisze mejla do firmy zajmującej się regeneracja turbo może będą w stanie dobrać jakiś mocniejszy odpowiednik. Myślałem nad Alpiną ale jest problem z częściami do niej musiałbym wszystk oz niemiec sprowadzać a to też troche czasu zajmuje :duh: więc jak narazie połapie kontakty w jakieś firmie tunigowej może będą w stanie poweidzieć co i jak bede mógł zmodyfikować. Dam znać jak otrzymam od nich odpowiedź. A jeżeli nie bede zadowolony z modyfikacji to chyba się zdecyduje na te czasochłonne przeżucenie silnika :mrgreen: ale to czas pokaże :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Sorki za odgrzebanie tematu... Ale ostatnio kusi mnie taka właśnie opcja. Kompletny silnik M57N z okablowaniem i pompą można kupić za 4500-6000tys, podejrzewam że całe oprzyrządowanie, a na pewno znakomita większość pasuje od mojego M57. Zastanawiam sie tylko nad skrzynią, czy wytrzyma większy moment obrotowy i więcej mocy...

 

Z racji tego ze moja staruszka ma już zrobione 240kkm, nie wydaje mi sie bezpieczne re mapowanie silnika i wyciskanie z niego parunastu dodatkowych KM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...
Ja w swojej E39 530d z 1999r zmieniłem oprogramowanie przy przebiegu 190tyś. Z nowym programem wynik na hamowni 231KM i 495Nm. Obecnie mam przejechane 260 tyś i silnik sprawuje się rewelacyjnie, że nie wspomnę o osiągach, które są o niebo lepsze. Cały zabieg robiłem koło Poznania więc jak ktoś chce mogę podesłać namiary na człowieka, który wykonuje to rzetelnie i przede wszystkim tanio :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

wycisnąłeś 231 PS ze starego 184-konnego silnika?? gratulacje!!! Robiłeś jakieś dodatkowe sprawy?? Czytałem że ten silnik z uwagi na turbinę bez zmiennej geometrii i poprzednią generacje common rail maksymalnie przyjmuje do 215PS...

 

powiedz mi jak wygląda spalanie na chwile obecna??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.