Skocz do zawartości

Vinsent

Zarejestrowani
  • Postów

    14
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    nie powiem
  • Lokalizacja
    Katowice

Osiągnięcia Vinsent

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. Dla mnie to autko jest podejrzane. Na dodatek zapewne ma przejechane magiczne 120 000 :lol: Jeśli już chcesz się w nie pakować to bardzo dokałdnie je sprawdź najlepiej z jakimś dobrym mechanikiem. Pozdrawiam
  2. Fakt zapomniałem o mocowaniach silnika napewno trzeba będzie je przerobić bo nie będą pasować. Śmiem sądzić ze to będą poważne koszty :D a nie lepiej byłoby podkręcić ten 3 litrowy silniczek? ja mam własnie tkai zamiar dokonać modyfikacji w Godula Motor Sport chciałem go podkręcić do 260 KM dowiedizałem się że w zasadzie jest to realne tylko kosztowne jednak napewno taniej wyjdzie niż przekładka silnika. Za wymiane wtryskiwaczy, intercolera, turbiny układu wydechowego, chipa i jeszcze czegoś tam jeszcze powiedzieli że cena bedzie wynosić 10000- 15000 tysięcy. Ale wracając do tematu to myśle ze będziesz tez musaił zmienić wał więc sumując to wszystko koszt bedzie definitywnie wysoki no hcyba ze nie jesteś ograniczony finansowo to wtedy :cool2:
  3. Napewno musiałbyś wyemienić przednie zawieszenie wkońcu ten silnik będzie cięższy niż seryjny druga sprawa to hamulce. Z mojej strony tyle PS. Jak zrobisz tego swapa to daj znać jak to wyszło Pozdro
  4. Tak jak już ktoś napisał jest to kwestia indywidualna. Mnie osobiście nowe modele się nie podobają zwłaszcza e90. Jedyne co mi w nich widzi to nowe silniki :D chętnie bym przeżucił takiego 535D do swojej buni :roll2: Dla mnie najładniejszymi modelami są e39 e38 i e46 (chociaż ta ostatnia jak dla mnie za mała :) ) a i e32 też jest całkiem całkiem jednak tak jak mówie to jest kwestia gustu.
  5. Vinsent

    530D 184 PS cz 193PS

    Witaj było o tym na forum pamiętam jak ktoś udzielal rady odnośnie kupna BMW. Co prawda ekspertem nie jestem jednak podczas jazdy jeżeli zbyt wyraźnie słyszysz turbine tzn że coś jest z nia nie tak. Miałem tak kiedyś w swojej renówce zaczeła świszczeć jak lokomotywa i po paru tygodniach trafił ją szlag. Na serwisie zaśpiewali 2200 za turbo + robocizna. Więc jak widać w nie jest to zbyt mały koszt :( Z mojej strony tyle może ktoś kto ma większe doświadczenia wypowie się bardziej szczegółowo na ten temat. Pozdro
  6. Dla mnie BMW nie jest tylk ospełnieniem marzeń ono ma dusze jak już koledzy powyżej pisali ma coś czego nie mają inni. Do tego jak dla mnie mało awaryjne, komfortowe, szybkie, ekonomiczne biorąc pod uwage mase i silnik :mrgreen:
  7. Witaj ja bym ci polecił VTG albo Godula Motor Sport. Jeśli chodzi o ceny chipa w VTG to jak mnie pamięć nie myli do tego modelu zapłacisz około 2500zł brutto z kolei w Goduli cena tego chipa wynosi niecałe 3000zł. W VTG mają chyba największe przyrosty po chipie masz 232KM i 530Nm nie wiem dokładnie musiałbyś zajrzeć na stronke www.vtg.pl tam są tabele przysrostów mocy w Goduli podobnie, a jak cie nie będą satysfakcjonować osiągi zawsze mogą ci zrobić indywidualny program jednak to już wiąże się z pewnymi komplikacjami, ale o tym juz było na forum. Pozdro
  8. Vinsent

    Zmiana silnika w E39 530D

    Różnica pomiędzy M57 w e39 i M57N w e60 polaga przede wszystkim na systemie zasilania.W e39 jest Common Rail pierwszej generacji a w e60 drugiej generacji, umożliwiając większe ciśnienie wtrysku i zwiększenie mocy.Najprawdopodobniej turbosprężarka też jest inna. Przekładka silnika i skrzyni z e60 wiązałaby się ze zmianą kilku komputerów sterujących i zestrojeniem tego wszystkiego. Dodatkowo nowe mocowania silnika i skrzyni oraz nowy wał napędowy. Moim zdaniem nie ma to sensu, w tak naszpikowanym elektroniką aucie zgranie tego wszystkiego aby funkcjonowało bezproblemowo, zajęłoby mnóstwo czasu, pieniędzy i nerwów! Lepszym rozwiązaniem bedzie podkręcenie obecnego silnika, dodatkowo można spróbować (jeśli to możliwe) w firmie zajmującej się profesjonalną regeneracją turbo wzmocnić turbinę poprzez wymianę bebechów.A może dobiorą jakiś mocniejszy zamiennik? Potem jakiś fajny programik i może wynik ponad 250KM byłby osiągalny? A poza tym jeżeli nie ograniczają Cię fundusze ,to zwróć sie do Alpiny albo ACSchnitzera lub Hamanna. Możesz też sprzedać swoją e39 i poszukać jakiejś świeżej Alpiny D10 Biturbo 245KM :cool2: Więc jednak byłoby dużo roboty z tą przekładką :duh: więc sprubuje tak jak mówisz wymienić turbo za chwile napisze mejla do firmy zajmującej się regeneracja turbo może będą w stanie dobrać jakiś mocniejszy odpowiednik. Myślałem nad Alpiną ale jest problem z częściami do niej musiałbym wszystk oz niemiec sprowadzać a to też troche czasu zajmuje :duh: więc jak narazie połapie kontakty w jakieś firmie tunigowej może będą w stanie poweidzieć co i jak bede mógł zmodyfikować. Dam znać jak otrzymam od nich odpowiedź. A jeżeli nie bede zadowolony z modyfikacji to chyba się zdecyduje na te czasochłonne przeżucenie silnika :mrgreen: ale to czas pokaże :D
  9. Vinsent

    Zmiana silnika w E39 530D

    Witam długo myślałem nad tym jak poprawić osiągi w e39 530D. Dużo kombinowałem aż doszedłem do wniosku że możeby tak silnik włożyć z e60. i odnośnie tego mam kilka pytań: 1.Czy silnik o mocy 218 koni z e60 to nie jest przypadkiem ten sam co w e39 tylko ma inne oprogramowanie? 2. Co poza silnikiem, skrzynią i hamulcami musiałbym wymienić?? 3. Jakie hamulce byście polecili po takiej przeróbce?? 4. Czy trzebaby przerabiać mocowania silnika?? To by było chyba na tyle. Cena tej modyfikacji nie jest dla mnie aż tak istotna. Wiem że prościej byłoby kupić e 60 ale ono mi się nie podoba. Moim zdaniem e39 jest ładniejsza ale to kwestia gustu :wink: z góry dzięki za informacje.
  10. Ok dzięki koledzy jednak zostane przy seryjnej turbinie :) ale tak właśnie mnie natchneło że możeby by przeżucić Silnik z tej nowej E60 z tego co wiem 530D E60 ma 218KM i jest to comon rail 2 albo 3 generacji. i teraz moje pytanie jest takie co poza silnikiem i skrzynią trzebaby wymienić no chyba ze jakimś cudem jest to ten sam silnik co w E39 tylko ma inne oprogramowanie :D co o tym sądzicie??
  11. Owszem jeździłem Volvo V70 T5 ma moc 250 koni jednak zdecydowałem się sprzedać bo spalanie że tak powiem przestało mnie zadowalać :mrgreen: dlatego szukam diesla wybrałem BMW po przeczytaniu wielu postów na forum i po konsultacji z kilkoma znajomymi sitwierdzam że 530D bedzie bardoz dobrym rozwiązaniem jednak moc niecałe 200 koni hmm no nie wiem kupie pośmigam troche po drogach zobacze może wystarczy jeśli nie to sie pokusze na tego chipa :) stąd właśnie moje pytania jak się auto zachowa po zwiększeniu mocy powiedzmy do 225 koni i tutaj się dowiedziałem że bardzo wrażliwe są turbosprężarki skrzynie automatyczne itp. i co oprócz tego trzebaby zmienić?
  12. No tak wczoraj miałem okazje się przejchać samochodem ze sprzęgłem spiekowym mój kumpel wzioł mnie na przejażdżke Hondą CRX rzeczywiście nieelegancko się zbiera a ja cenie sobie komfort wiec takie rozwiazanie odpada. Owszem chciałem automata kupić jednak jeżeli bym mu zamontował chiptuning to z tego co wywnioskowałem na forum w krótkim czasie wysaidła by skrzynia :mad2: dlatego chciałem kupić manuala z jakimś lepszym sprzęgłem. Pogrzebałem troche w necie i znalazłem zchipowane BMW 530D ma moc około 240KM i leci 255km/h :jawdrop: :jawdrop: :jawdrop: jednak zastanawiam się co oprócz chipa zostało zmienione zresztą sami zobaczcie i powiedzcie co o tym sądzicie tutaj jest link opis na samym dole. http://www.tucholka.pl/wykresy.htm
  13. sory za dłuższą nieobecność ale miałem problemy z kompem. Hmm no tak jednak jestem za dieslem najwyżej nie bede go chipował i zostawie tak jak jest jednak zastanawiam się jakby wyglądała sytuacja ze sprzęgłem, przeszło mi przez myśl żeby założyć spiekowe, ale w tej dziedzinie jestem kompletnym laikiem. :duh: Znajomy mi polecił żeby zamontować sprzęgło spiekowe czy orientujecie się może ile coś takiego kosztuje??
  14. Witam wszystkich na forum. przymierzam się do kupna BMW e39 530D z 2001 może 2002 roku. Po przeczytaniu tematów na Waszym forum odnośnie tego modelu zauważyłem, że turbiny w tym modelu jakoś niespecjalnie są wytrzymałe, więc zastanawiam się czy istnieje jakiś lepszy zamiennik, gdyż chciałbym zapiąć chipa do tego samochodu a to z kolei przyczyni się do szybszego zużycia między innymi turbiny. Czy jest w ogóle sens i możliwość zrobienia czegoś takiego?? Z góry dziękuję za wszelkie rady i pozdrawiam.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.