Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
W dniu 31.03.2024 o 08:48, Crysis napisał(a):

Dzięki. Nie ma znaczenia czy id7 czy id8 bo chodzi o przepisy. Ja nagrywałem tak, że widać odpalenie auta, jazdę powyżej prędkości np. 60 bo wtedy widać zarówno działanie ingerencji jak i systemu ISA. Następnie trzeba pokazać przestawienie ustawienia (jeśli dotyczy), zaparkować i zamknąć auto. Odczekać chwilę. Ponownie pokazać. U Ciebie będzie przy ISA tak, że nie nic nie przestawiasz, więc przy id8 raczej jedna jazda wystarczy. Byle pokazać od początku. Przy id7 raczej by trzeba zaparkować, zamknąć i ponownie jazda. Chcę po prostu zebrać rocznikowo różne modele, dla których teoretycznie prawo wymaga danego rozwiazanai, aby mieć materiał do porównania i dyskusji z BWM. Ewidentnie póki co wygląda to na jakieś wybiórcze działanie. Chciałbym finalnie doprowadzić do sytuacji, w której jeśli przepis nie wymaga, to aby ludzie mieli możliwość egzekwowania do wyłączenia pewnych funkcji. Przykładowo czytałem, że w Kanadzie LKA jest wylogowane. Wiesz kombinowaliśmy z dilerem. Resety tu nic nie zmieniają bo właśnie jest komunikat, że niby że względów prawnych to się resetuje. Dlaczego zatem w różnych autach typu Mini, jakoś demo różnie to wygląda? W ogóle uważam, że fajnie byłoby to pytanie zadać również z ramienia klubu, jakby władze się zgodziły, żeby BMW się konkretnie pochyliło nad sprawą. Nawet chodzi mi po głowie, żeby napisać bezpośrednio do Monachium. 🙂 

Właśnie tez nie rozumiem jak to jest że w nowej 3 z id8.5 tego nie ma, a w moim x4 lci z id7 jest. Niby ma być odwrotnie zgodnie z dyrektywą UE, ze w nowych modelach ma być. Starczy zgasić silnik i odpalić ponownie przez przycisk i już się resetuje ta ISA na ponownie włączoną 🥴. Już mi w przyzwyczajenie wchodzi po wsiadaniu w samochód i odpaleniu odrazu trzymać SET. Jako obejście pewnie będzie zakodowanie trybu SPORT jako standard przez bimmercode. Na ile wiem to wtedy ta ISA nie działa. Ale chciałbym po prostu mieć pamięć tych ustawień.

Dzwoniłem również do bardzo znanego serwisu kodowania BMW w Warszawie i byłem zdziwiony ze oni w ogóle o tym nic nie wiedzą. Pierwszy raz usłyszeli to ode mnie 🫠. Wtedy zrozumiałem ze chwila minie aż ktoś z tym zrobi cokolwiek 🥲

Opublikowano

Tak to wygląda w ustawieniach. 

Cytat

Funkcja ze wzgledów prawn. zostanie ponownie aktywow. podczas nast. jazdy.

Dzwoniłem również na infolinie BMW z pytaniem jak to jest ze "stary" model z ID7 to ma, a nowe modele z ID8.5 nie koniecznie. Jak zwykle na infolinii gość nawet nie wiedział o takim temacie. Nikt nic nie wie 🥴

IMG_6844Large.thumb.jpeg.404d8b9b1005a4acec3601e539c39eea.jpeg

IMG_6845Large.thumb.jpeg.3f59f305193824e30c2abfd7dbb6e36d.jpeg

Opublikowano

Odpowiedz od BMW 🥴:

Cytat

Szanowny Panie, 

dziękujemy za cierpliwość.


W odpowiedzi na zgłoszenie informujemy, że 
oba systemy są narzucane przez prawo Unii Europejskiej i można je tylko jednorazowo dezaktywować. Po ponownym wejściu do auta muszą uruchomić się automatycznie.

Na pewno tak jest z systemem ISA, ale po dłuższym naciśnięciu SET na kierownicy podczas sygnału ostrzegawczego z tego systemu, powinien się jednorazowo wyłączyć.

Jeśli mowa o Lane Assist to możliwe, że gdy kierowca zaloguje się do swojego profilu w aucie, to może zapamiętać wyłączenie tego systemu, gdy profil kierowcy jest aktywny (przynajmniej interwencję w kierownicę). To może być odpowiedzią, dlaczego w aucie demonstracyjnym było to wyłączone, innej możliwości nie ma (auta demonstracyjne są takie same jak dla klientów).

Pozostajemy do dyspozycji w razie konieczności udzielenia dodatkowych informacji. Zapraszamy również do kontaktu za pośrednictwem infolinii pod numerem telefonu + 48 885 269 269.

Z poważaniem
Kamil Binkowski

Specjalista ds. Obsługi Klienta BMW

To co i tak sam powiedziałem im. Czyli brak odpowiedzi czemu w starym modelu to jest a w niektórych nowych nie..

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Dzięki za zdjęcia. Wychodzi na to, że chyba jednak napiszę do Monachium. Ta dziwna niekonsekwencja w działaniu systemu jest irytująca. Ciekawi mnie to co to odpisało Ci BMW Polska. Odnoszą się do profilu, ale on się ładuje natomiast nie deaktywują to ingerencji w id7 więc to jest bzdura. Albo jest to taki sam błąd jak było w g20.

Opublikowano
W dniu 10.04.2024 o 15:12, nebster napisał(a):

Odpowiedz od BMW 🥴:

To co i tak sam powiedziałem im. Czyli brak odpowiedzi czemu w starym modelu to jest a w niektórych nowych nie..

Niestety ale tak teraz jest i nie da się tego wyłączyć na stałe - ograniczenia prawne.

Ja mam samochód odebrany końcem kwietnia tego roku (OS9) i system aktywuje się po każdym odpaleniu silnika.

Problem w tym, że nie czyta znaków przy drodze ale działa w oparciu o "swoje" ograniczenia prędkości w efekcie czego zdarza się, że pokazuje ograniczenie do 20 w miejscu gdzie można jechać 40

Trochę to upierdliwe, żeby za każdym razem wyłączać ISA przyciskiem na kierownicy - chociaż dobrze, że jest takie rozwiązanie a nie trzeba szukać tego w menu.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
W dniu 9.05.2024 o 22:24, locomotiv12 napisał(a):

Niestety ale tak teraz jest i nie da się tego wyłączyć na stałe - ograniczenia prawne.

Ja mam samochód odebrany końcem kwietnia tego roku (OS9) i system aktywuje się po każdym odpaleniu silnika.

Problem w tym, że nie czyta znaków przy drodze ale działa w oparciu o "swoje" ograniczenia prędkości w efekcie czego zdarza się, że pokazuje ograniczenie do 20 w miejscu gdzie można jechać 40

Trochę to upierdliwe, żeby za każdym razem wyłączać ISA przyciskiem na kierownicy - chociaż dobrze, że jest takie rozwiązanie a nie trzeba szukać tego w menu.

Dlatego zrezygnowałem z zakupu Lexus'a, bo tam trzeba brnąć przez menu żeby to wyłączyć za każdym razem 💩

  • 10 miesięcy temu...
Opublikowano

Dobra wiadomość!

Dzisiaj po pobraniu nowej bazy w BimmerCode pojawiła się w końcu opcja wyłączenia tego badziewia ISA raz i na zawsze. 🥳 

I faktycznie po zakodowaniu cala konfiguracja do ostrzeżenia akustycznego jest wyszarzona i po zgaszeniu i ponownym odpaleniu samochodu już się nie włącza automatycznie. Tak że bardzo się ciesze z tego powodu, że już nie trzeba będzie za każdym razem wciskać SET przez 3 sekundy.

Opublikowano
W dniu 15.05.2025 o 23:41, nebster napisał(a):

Dobra wiadomość!

Dzisiaj po pobraniu nowej bazy w BimmerCode pojawiła się w końcu opcja wyłączenia tego badziewia ISA raz i na zawsze. 🥳 

I faktycznie po zakodowaniu cala konfiguracja do ostrzeżenia akustycznego jest wyszarzona i po zgaszeniu i ponownym odpaleniu samochodu już się nie włącza automatycznie. Tak że bardzo się ciesze z tego powodu, że już nie trzeba będzie za każdym razem wciskać SET przez 3 sekundy.

Czytałem gdzieś, że całego ISA (SPEEDLIMIT_CHANGE_WARNUNG) przy odczycie w serwisie może im rzucić info, że auto jest "not compliant". Nie wiem czy to jest prawda.
Dlatego zamiast całkowicie wykodowywać ISA, zmieniłem tylko jeden parametr przez BimmerUtility: SPEEDLIMIT_AKUSTISCHE_WARNUNG → warnung_nicht_activ. Odpowiada on za ten irytujący dźwięk pikania przy przekroczeniu prędkości. Więc ISA dalej działa, jest włączona w ustawieniach, ograniczenie zaczyna mrugać po przekroczeniu, ale nie ma tego pikania.

Opublikowano
W dniu 17.05.2025 o 00:18, tejotte napisał(a):

Czytałem gdzieś, że całego ISA (SPEEDLIMIT_CHANGE_WARNUNG) przy odczycie w serwisie może im rzucić info, że auto jest "not compliant". Nie wiem czy to jest prawda.
Dlatego zamiast całkowicie wykodowywać ISA, zmieniłem tylko jeden parametr przez BimmerUtility: SPEEDLIMIT_AKUSTISCHE_WARNUNG → warnung_nicht_activ. Odpowiada on za ten irytujący dźwięk pikania przy przekroczeniu prędkości. Więc ISA dalej działa, jest włączona w ustawieniach, ograniczenie zaczyna mrugać po przekroczeniu, ale nie ma tego pikania.

Dokładnie to samo robi BimmerCode. Nadal są znaki, pokazuje przekroczenie, trzyma pas, tylko nie ma tego pikania. Jak uruchamiam samochód to odrazu pokazuje ze dźwiękowe powiadomienie jest wyłączone i już go nawet nie da się włączyć/wyłączyć przez SET na kierownice a w menu ta opcja jest wyszarzona.

Opublikowano (edytowane)
20 godzin temu, nebster napisał(a):

Dokładnie to samo robi BimmerCode. Nadal są znaki, pokazuje przekroczenie, trzyma pas, tylko nie ma tego pikania. Jak uruchamiam samochód to odrazu pokazuje ze dźwiękowe powiadomienie jest wyłączone i już go nawet nie da się włączyć/wyłączyć przez SET na kierownice a w menu ta opcja jest wyszarzona.

No właśnie tłumaczę, że to nie jest to samo, a trzymanie pasa to są jeszcze inne parametry więc bym tego nie mieszał.

Tu masz porównanie:

Wykodowanie przez BimmerCode (całość)

  1. Czy pokazuje znaki? Tak
  2. Pozycja "Ostrzezenie o przekr. predkosci" w iDrive dostępna do włączenia/wyłączenia: Nie (i domyślnie jest wyłączona)
    • Czy znak mruga po przekroczeniu prędkości? Nie
  3. Pozycja "Ostrzeżenie akustyczne" w iDrive dostępna do włączenia/wyłączenia: Nie (i domyślnie jest wyłączona)
    • Dźwięk przekroczenia prędkości: Nie

Wykodowanie przez BimmerUtility parametru SPEEDLIMIT_AKUSTISCHE_WARNUNG:

  1. Czy pokazuje znaki? Tak
  2. Pozycja "Ostrzezenie o przekr. predkosci" w iDrive dostępna do włączenia/wyłączenia: Tak (domyślnie dalej ustawiona na ✅)
    • Czy znak mruga po przekroczeniu prędkości? Tak (przytrzymanie SET spowoduje wyłączenie mrugania)
  3. Pozycja "Ostrzeżenie akustyczne" w iDrive dostępna do włączenia/wyłączenia: Tak (domyślnie dalej ustawiona na ✅)
    • Dźwięk przekroczenia prędkości: Nie

 

Podsumowując, jeśli wykodujesz tylko parametr SPEEDLIMIT_AKUSTISCHE_WARNUNG to wszystko działa  jak z fabryki tak jak poprzednio ale nie ma dźwięku, nawet gdy opcja z poz. 3 jest domyślnie włączona.

Edytowane przez tejotte

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.