Skocz do zawartości

e39 błąd RDC


sabina2008

Rekomendowane odpowiedzi

kupiłem oryginalne używki czujniki, ale które wcześniej były w e53 - tak pokazuje tester i w wulkanizacji komunikują się z testerem. 
nie wiem, czy trzeba je jakoś przeprogramować? w inpie jest mnóstwo różnych opcji, ale nie mogę tego rozwikłać, co do czego.. chyba jakaś wyższa szkoła, bo lokalni spece od bmw też rozkładają ręce. wg mnie to powinno się samo jakoś zakodować - po przytrzymaniu guzika do resetu/ustawiania ciśnienia przez ok 5sek na zapłonie.

a może te aku w czujnikach są już na tyle kaput, że anteny w nadkolach nie łapią sygnału? 
testery na wulkanizacji to też są o kant dupy, bo nie pokazują w zasadzie nic żadnych info (np. na temat aku)

INPA błąd: 115 Kalibrierung nicht moeglich

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie miałem nigdy rdc ale pdzymierzalem sie do montażu stad cos tam kojarze

Czy masz dobre czujniki ? Na stany była inna częstotliwość niż na Europę. Numer części jest zgodny z e39?

 

Opis Inicjalizacji z wds

Initialization must always be carried out after every tire pressure correction. For this purpose, the initialization button is pressed (min. 6 seconds) with the ignition switched on until the "tire pressure set" appears in the check control. After several minutes driving time during which the system carries out wheel identification and a plausibility check, the RDC adopts this tire pressure as the set point to be monitored.

 

Edytowane przez fold
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wg realoem czujniki mam zgodne z moim e39 https://www.realoem.com/bmw/pl/partsearch?id=DP81-EUR-06-2000-E39-BMW-530d&mg=&q=6855539

wulkanizator, żeby je sprawdzić (czy w ogóle działają / dają sygnał), musi w testerze wprowadzić ręcznie markę i model samochodu. I jak wprowadził dane mojego auta, to nic się nie zadziało. Ale po wielu próbach z innymi modelami, po wprowadzeniu danych X5 e53, od razu tester pokazał info o czujniku w każdym kole pokazując ciśnienie w barach i temperaturę, oraz nr ID każdego czujnika.

teraz nie mam pewności, czy po prostu akumulatorki są na tyle słabe, że tester je wykrywa, a dla systemu w aucie są może już za słabe...? niestety tester nie podaje żadnej informacji o stanie aku w czujnikach, czy roku produkcji samego czujnika (akumulatorki wytrzymują 5 do 7 lat).

 

82290568451fbfc268ad899eb0a0.thumb.jpeg.2c3eb2363c60a6f6ae36acee15a45071.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jasne. kluczyk w poz 2 i trzymamy guzik resetu 5-7sek do pojawienia się komunikatu 'reifendruck set', odpalamy i jazda.. 

w moim przypadku po 10-15 minutach jazdy, po zgaszeniu silnika wyświetla się komunikat reifendruckkcontrolle inactive. a na codzień zapala się też w czasie jazdy po ok. 10 min

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki, może i słuszny trop z tymi antenami. ale pewnie INPA coś by podpowiedziała w przypadku uszkodzenia którejś. obaczymy.. dam znać, gdyby udało się jakoś rozwiązać problem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.