Skocz do zawartości

N47 184 KM Brak mocy do 2000obr/min, klepią wtryski, kopci


daniel.dgcars

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. F20 2012 rok 120d 184km. Auto po wymianie silnika ( kupiłem z uszkodzonym, korba wyszła bokiem).

Wóz odpala od strzała, na postoju niechce sie wkręcić powyżej 2000 obrotów, przy tej wartosci zaczynają grać wtryski i kopci na siwo. Podczas jazdy to samo, do 2000 ledwo sie napędza, pozniej dostaje kopa ( auto po programie ) i idzie jak złe, od 3 biegu mozna ładować w opór i ma moc, nie kopci, wystarczy zwolnic ponizej tych 2000 i znowu ma problem zaskoczyć, od 3 biegu już ten objaw występuje mniej.

Co zrobione:

Komp- brak błędów

Do 2000 obrotów brak doładowania, rozjeżdzają sie wartosci na przepływce ( zaniża rzeczywiste) jak już auto zaczyna jechać to odrazu doładowanie idzie jak zadane, to samo przepływka.

DPF off , włożony downpipe już wczesniej.

EGR nowy, założony cały zestaw z chłodniczką już wczesniej. Teraz tylko zaślepiony blaszką na szybko, bez zmian.

Soft , sprawdzony najpierw ten, który jest aktualnie przez Mojego tunera, pozniej wgrana seria z DPF off , nic sie nie zmieniło , pozatym ze jest słabszy niż wczesniej.

Klapki z kolektora usunięte, syfu nigdzie niema, dolot drożny.

Po odpięciu nastawnika turbo, auto normalnie wkręca sie na obroty, mocy to ma tak z 150 km według dupohamowni i nic sie nie dzieje. Nie szarpie, nie kopci, jedzie słabiej, ale bez tragedii.

Zrzuciłem cięgno z nastawnika turbo, otwarta, wszystko ok, zamknięta ( czyli doładowanie max) zaczyna sie wyżej opisany problem.

Turbo ma luz wzdłużny, taki jak co drugie turbo w n47, Moje drugie auto e92 177km też ma podobny luz i jezdzi normalnie. 

 

Czy ktoś ma jakieś sugestie? Wszystko wygląda na to , że turbo w jakiś sposób blokuje spaliny do tych 2000-2200 obrotów i silnik sie dusi, na wolnych obrotach potrafi podeprzeć zawory jak dłużej sie trzyma gaz w podłodze. 

Turbo zawiezione do regeneracji, bo na Moje oko, nic innego nie może być problemem, chyba że coś przeoczyłem, dlatego pytam tutaj 🫡

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.