Skocz do zawartości

[E90] N52B30A problem z valvetronic 2A38 - nowy silniczek vvt


Brenin

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

walczę od jakiegoś czasu z problemem silniczka valvetronic. Stary silniczek przeżył 296tyś km, a raczej od pewnego czasu był nie sprawny - słaby dół, nierówna praca na zimnym. Od pewnego czasu zaczął mi wyskakiwać błąd 2A38 - valvetronic, monitor ruchu z oporami; ale bardzo rzadko, objawiało się to nierówną pracą na zimnym silniku, zaraz po zejściu z obrotów, silnik jakby sam dodał sobie gazu, poszarpało i później wszystko działało normalnie, żadnego check engine. Wymieniłem zatem silniczek na nowy Continental/VDO. Adaptacja przebiegła pomyślnie, słychać jak silniczek pracuje, dodatkowo nowa uszczelka VVT, nowa uszczelka + czyszczenie wtyczki czujnika wałka mimośrodkowego + nowa uszczelka. Auto z 2-3 razy na zimnym odpali dobrze, wszystko super, nie ma szarpania, silnik pracuje równo jak nigdy i ma pełną moc, natomiast po którymś odpaleniu sytuacja jak sprzed wymiany - na zimnym przy schodzeniu z obrotów doda sobie gazu, poszarpie i później chodzi trochę zamulony. Pojawia się błąd 2A38 ale nie ma check engine, błąd skasuje, zrobię ponowną adaptację i po kilku razach to samo. Obawiam się, że może to być czujnik wałka mimośrodkowego ale nie chcę wymieniać części po "omacku". Może ktoś się spotkał z takim problemem lub ma jakieś sugestię jego dotyczące?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, Borsuczek napisał(a):

Chodzi bardziej o zacieranie wynikające ze zużycia. Błąd wskazuje na występowanie zbyt dużego opór dla silniczka.

Silniczek obecnie zainstalowany jest fabryznie nowy, bład jest ten sam co na starym silniczku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed chwilą byłem sprawdzić jeszcze jedną rzecz - mianowicie silniczek w jedną stronę kluczem kręci się w palcach, a w drugą stronę idzie bardzo ciężko (w sumie od tego jest błąd "ruch z oporami"... :D). Ktoś miał może taki przypadek? Wina silniczka czy czapka do ściągnięcia i dalsze szukanie przyczyny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem udało się rozwiązać zmieniając nowy silniczek valvetronica na inny, również nowy. Przed wymianą sprawdzone zostały wszystkie przewody, przekaźnik i bezpiecznik od vvt. Przejechałem około 700km i problem nie występuje, samochód pracuje bez żadnych problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.