Skocz do zawartości

BMW 320i (N43) 170KM/125kW Problem z elektroniką


madmark

Rekomendowane odpowiedzi

Witam !!!

Jestem posiadaczem e91 320i N43 170KM/125kW i zmagam się z nietypową usterką. Podczas jazdy samochodem lub podczas postoju na włączonym zimnym czy ciepłym silniku losowo miga kontrolka hamulca recznego (na desce rozdzielczej) lub pojawia sie komunkat o zaciągniętym ręcznym hamulcem na wyświetlaczu. Czasami kontorlka zapala sie razem z komunikatem na wyswietlaczu czasami tylko kontorolka na desce rozdzielczej, a czasami tylko komunikat na wyswietlaczu. Wraz z zapaleniem sie kontrolek hamulca przestaje działać podgrzewanie siedzeń oraz podczas pracy wycieraczek zatrzymują się. Słyszalne jest stukanie najprawdopodobniej z któregoś z modułów. (sprawdziłem czujnik hamulca ręczego i działa porpwanie).  Czasami także podczas jazdy lub postoju następuje zapalanie się kikunastu kontrolek z : silnika, absu, kontroli trakcji, hamulcow pasów bezpieczenstwa, wspomagania kierownicy, zegary opadają do zera. Samochód nie gaśnie oraz działa wspomaganie kierownicy. Po natychmiastowym wyłączeniu i włączeniu samochodu nie gasną automatycznie światła i nie reagują na przełącznik, nie działa wspomaganie. (czasami dłużej kręci rozrusznik by włączyć silnik). Po wyłaczeniu samochodu i pozostawieniu go na dłuższy czas po ponownym włączeniu nie świecą się żadne kontrolki i samochód działa poprawnie. Jeżeli samochód pozostaje włączony po kilku minutach jazdy lub postoju więkoszć kontrolek gaśnie zegary wracają do pracy i wszystko działa poprawnie. Po zgaszeniu samochodu i włączeniu go ponownie żadne z kontrolek nie świeci. Alternetor został sprawdzony i działa porawnie. Sprawdziłem też moduł komputera w komorze silnika nie ma żadnych oznak zalania czy zaśniedzenia styków bądz uszkodzenia instalacji elektrycznej. Nie zauważyłem też nic niepokojącego na modułach pod schowkiem. Wszystkie wtyczki są wpięte, instalacja wygląda na originalną bez jakiechkolwiek uszkodzeń czy próby ingerencji w instalacje. Czy ktoś się spotkał z podbnym przypadkiem ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie kontrolek ABS i kontroli trakcji oraz padających w trakcie jazdy zegarów - to może być słynna, puchnąca koronka ABS. Na półosiach umieszczone są koronki, (wygląda to jak drabinka, tylko zrobiony jest z niej pierścień), o średnicy 84 mm. Problem: rdza od spodu powoduje puchnięcie całości. Koronka znajduje się bardzo blisko czujnika ABS, a ten na tej podstawie odczytuje prędkość obrotową koła. Jak koronka spuchnie, to zaczyna ocierać o czujnik ABS, ostatecznie go uszkadzając - stąd problemy.

Nie jestem pierwszy czy pierwszy problem to jest z tym związany - czy to jest kontrolka czerwona czy żółta?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.