Skocz do zawartości

BMW E90/E87 zmiana turbo Mitsubishi na Garrett, problemy z nastawnikiem. Przeróbka 122km na 163km.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,
w kumpla beemce jedynce (e87) jest problem z nastawnikiem turbo. Jest to 118d, 122km taki sam silnik jak w e90. 
Komp pokazuje błąd 44cc (Air charge pressure controller), turbo wstaje leniwie od 2.5tys obr, a pełną moc osiąga dopiero przy 3tys. Najprawdopodobniej padł nastawnik, bo przy gazowaniu na postoju wcale się nie rusza. Przy odpalaniu i gaszeniu też. Przy zamykaniu i otwieraniu auta jednak się odzywa. 

Jako że chce on zrobić z niej ok 200km, padł wybór na turbo z wersji 20d, czyli 163km. Ale w większości to Garretty, głównie z e60 itp z innym nastawnikiem (ale również na taką wtyczkę). I stąd pytanie, czy turbiny można stosować zamiennie? Ewentualnie wie ktoś które piny zamienić?

Pierwsze 2 foty, turbo Mitsu 122km, ostatnie Garrett 163km.

I drugie pytanko, czy założenie na chwilę większej turbiny bez strojenia wpłynie negatywnie na jazdę? Będzie check itp? W n47 zmieniałem turbo na większe i jeździłem z tym normalnie, auto nie kopciło i jechało jak wcześniej.
I czy seryjne wtryski 118d dadzą radę do 190-200km? Widziałem że full serie 122km robią nawet na 170km, ale przy przeróbkach 200+ zawsze każdy ma wtryski '216' i turbo 163km.

Proszę o pomoc z tym dziwnym przypadkiem i ewentualnie porady osób które robiły 118d/318d na 120d/320d bo widziałem że kilka takich autek jeździ 🙂

Turbo-BMW-E90-118-d-122-KM-Producent-czesci-Mitsubishi-OE.jpg

turbo.jpg

turbo e60.jpg

Opublikowano

Jedynie sprawdzałem nastawnik, ruszał się dość ciężko. Popsikałem trochę wd40 i starałem się nim poruszać. Teraz chodzi trochę lżej. Jak go ręcznie wsunę, to po odpaleniu i dodaniu gazu się wysuwa, ale już zostaje w pozycji wysuniętej. Jeśli trzeba rozbierać turbinę to nie wiem czy jest sens to robić, skoro i tak w planach jest turbo od 120d ( o ile pasuje... ) 🙂

  • Moderatorzy
Opublikowano

w 163km M47 też było turbo mitsubishi, nie trzeba zakładać garreta. Natomiast pamiętam, że ktoś na forum założył do m47 turbo z alpiny d3.

spacer.png

Opublikowano

Tak tak, słyszałem o tym. Ale znalezienie turbo Mitsubishi z wersji 163km w normalnej cenie i ze sprawnym nastawnikiem graniczy z cudem 😄 A  garrettów jest trochę do kupienia, można wybierać.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

wiadomo że te auta mają już spore przebiegi i te turbiny są raczej na wykończeniu ale nastawnik na pewno znajdziesz

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.