Skocz do zawartości

Sensory dalekiego zasięgu


dizel1982

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Czy podpowie ktoś, w którym miejscu dokładnie montowane są radary dalekiego zasięgu które wyłapują np zbliżający się pojazd (monitorują ruch poprzeczny)? U mnie niestety funkcję asystenta wyjazdu z miejsca parkingowego, zastąpiono czujnikami parkowania przez co działa to totalnie bez sensu. Jak samochód jest nawet 5m ode mnie, kompletnie go nie wykrywa. Dopiero gdy jest prawie przy moim zderzaku, zaczyna piszczeć że coś jedzie. Oczywiście po rozkodowaniu numeru VIN, mam stosowany wpis: SERS1    Lane Change Warning Sensors Instead Of Close Range Rear Radar Sensors natomiast zastanawiam się, czego brakuje. Czy brakuje zupełnie tych radarów, czy może brakuje tylko jakiegoś modułu który te radary obsługuje i wystarczy go podmienić, zakodować i wszystko zacznie działać. Tylko nie wiem gdzie tych radarów szukać i czy one w ogóle będą jakkolwiek widoczne bez ściągania zderzaka. Może jest podobnie jak z otwieraniem bagażnika nogą gdzie też miałem pakiet dostępów komfortowych a bagażnik otwierał się ręcznie. Wszystko co było potrzebne, było zamontowane na aucie, wszystkie listy światłowodowe itd. Brakowało tylko jednego głupiego modułu, który był zastąpiony atrapą. Wystarczyło go podmienić, zakodować i otwieranie bagażnika nogą działa jak należy 🙂. Mam nadzieję że z tymi radarami będzie podobnie bo akurat ta opcja się bardzo przydaje i mega ułatwia wyjeżdżanie bo często po prostu nic nie widać i trzeba wycofywać w ciemno licząc że ktoś inny mnie zauważy. Gorzej jak nie zauważy ... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuję może jakoś dostać się tam kamerką inspekcyjną. Bo może okazać się że te radary tam są tylko podobnie jak moduł otwierania bagażnika nogą, są to po prostu atrapy w celu oszukania elektroniki pojazdu. I wystarczy może je podmienić, zakodować i będzie po sprawie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracam z tematem. Zderzaka nie ściągałem ale udało mi się jakoś podejrzeć co jest pod nim i co się okazało? Radary są. Nawet zrobiłem zdjęcie. Są przymocowane do zderzaka na jego rogach. Po obu stronach. Więc teraz kurde pytanie, czego tam brakuje, czy jakiegoś modułu czy może te radary które tam są to jakieś atrapy w celu oszukania systemów w samochodzie. 

 

IMG_1192.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Pytanie co tam tak naprawdę jest zainstalowane, bo zgodnie z rozkodowanym VIN’em:

Lane Change Warning Sensors Instead Of Close Range Rear Radar Sensors

Czyli jakieś sensory są, tylko jakie… czy na pewno radary, o które chodzi. Może jakbyś odczytał symbol z tego zainstalowanego modułu byłoby łatwiej ustalić coś konkretnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wiesz może czy da się to sprawdzić za pomocą programu diagnostycznego? Bo sprawdzić fizycznie bez zwalania zderzaka i wyjęcia tych modułów z gniazd się niestety nie da bo już sprawdzałem kamerką inspekcyjną. Na pewno są to radary. Są koloru czarnego z tyłu a przód z tego co widać jest biały. Ale co tam siedzi to właśnie nie wiadomo. 

Edytowane przez dizel1982
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 15.01.2024 o 18:45, dizel1982 napisał(a):

A wiesz może czy da się to sprawdzić za pomocą programu diagnostycznego? Bo sprawdzić fizycznie bez zwalania zderzaka i wyjęcia tych modułów z gniazd się niestety nie da bo już sprawdzałem kamerką inspekcyjną. Na pewno są to radary. Są koloru czarnego z tyłu a przód z tego co widać jest biały. Ale co tam siedzi to właśnie nie wiadomo. 

Kiedyś pracowałem na montażu a była to jeszcze seria G to w tych modelach jest wszystko dopasowane do zamówienia to nie są czasy że dodatkowe wyposażenie zakładają bez podłączenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Z dokładnością do tego, że jakiś czas temu w wielu modelach instalowano standardowo np. maty do podgrzewania siedzeń, a potem użytkownik mógł sobie w sklepie ConnectedDrive „dokupić” wyposażenie 🙂 Nie wiem czy dalej tak robią, bo po zmasowanej krytyce obecnie w sklepie ConnectedDrive poznikały tego typu opcje.

Natomiast u kolegi może być inna sytuacja, bo ten przypadek wynika z restrykcji produkcyjnych. Czyli wiązki, kontrolery, itd. mogą być przygotowane pod docelową konfigurację - ale z uwagi na brak niektórych podzespołów docelowa konfiguracja nie została „uruchomiona”.

Ktoś niedawno opisywał przypadek restrykcji związanej z otwieraniem nogą elektrycznej klapy bagażnika, gdzie jak się okazało cała instalacja była wbudowana w auto, ale z uwagi na brak jakiegoś modułu funkcjonalność została formalnie usunięta z konfiguracji (i z VIN). Po uzupełnieniu hardware już przez użytkownika - funkcjonalność dało się uruchomić…

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To z otwieraniem klapy nogą ja tak miałem. Wszystko w aucie było tylko jeden moduł który jest pod zderzakiem był po prostu atrapą w celu oszukania systemów w samochodzie. Wystarczyła podmiana tego modułu i kodowanie za 500zł (poza ASO) i otwieranie nogą działa.

Co do tych radarów to już się zorientowałem jak to wygląda. Są 2 typy tych radarów. Jeden służy do obsługi martwego pola, drugi do obsługi martwego pola + monitorowanie ruchu poprzecznego. U mnie niestety zamontowany jest ten pierwszy radar. Wtyki w obu są takie same. Nie wiem tylko jak z kablami w wiązce ale też powinnny być takie same. Więc prawdopodobnie u mnie wystarczy podmienić te radary i zrobić kodowanie i będzie ok. Tylko muszę teraz zorientować się jaki jest numer tych radarów które powinny być u mnie i jaka jest ich cena.

Napisałem natomiast w tej sprawie do BMW Polska ponieważ dealer nie poinformował mnie o tym fakcie. Zostałem poinformowany o braku otwierania bagażnika nogą i nawet podpisywałem na to papier ale o tym, że wywalili mi monitorowanie ruchu poprzecznego na czym mi bardzo zależało, poinformowany nie zostałem. Więc zobaczymy co powiedzą. Liczę na to że będą w jakiś sposób partycypować w kosztach. Jeśli nie to muszę porozmawiać z prawnikiem co w takiej sytuacji można by zrobić. Bo rozumiem sytuację gdy jestem o tym informowany, podpisuję na to dokumenty i jest sprawa czysta. Ale tu mnie nikt nie poinformował. Nawet w korespondencji mailowej którą posiadam jest mowa wyłącznie o elektrycznej klapie a o monitorowaniu ruchu poprzecznego nie. A to jest jakby nie było aktywny system bezpieczeństwa. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.