Skocz do zawartości

Kodowanie wysokości spadania/nachylania lusterka pasażera przy włączaniu biegu wstecznego


T0LDI

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, z tej strony T0LDI. Często korzystam z rad kolegów z forum w związku z tym chciałbym uzupełnić wiedzę niniejszej społeczności o metodę kodowania.... lusterka pasażera. Dokładniej - w jaki sposób zakodować lusterko pasażera aby przy cofaniu nie obniżało się do tego stopnia, że widać tylko krawężnik.

Poniższe działa w module TMBT który był montowany do 09/2006.
Gdy mamy auto wyposażone w fotele z pamięcią, kiedy przełącznik wyboru lusterka damy w stronę lusterka kierowcy, wrzucamy bieg wsteczny -> prawe lusterko zniża się tak bardzo że widzimy jedynie krawężnik. Niektórzy piszą, że nie da się tego zmienić - otóż się da. Kodowanie dla osób które ogarniają trochę NCS i zakodowali kilka funkcji przy użyciu plików FSW_PSW.MAN, ponieważ to kodowanie jest przy użyciu plików sterujących NETTODAT.MAN

1. Otwieramy NCS-Expert, Revtor's NCS Expert Profile....  i dalej standardowo aż do wyboru Prosess ECU ->TBMT....CODIERDATEN_LESEN->Execute job
2. Przechodzimy do C:\NCSEXPER\WORK
3. Tworzymy kopię pliku NETTODAT.TRC i zmieniamy rozszerzenie na NETTODAT.MAN
3. Otwieramy nasz nowy plik NETTODAT.MAN
4. Szukamy wartości
B 00300D00,0010,1B,1E,18,05,C8,05,C8,28,00,64,29,29,2D,04,14,19    

i zmieniamy ją na:
88)  B 00300D00,0010,1B,1E,58,05,C8,05,C8,28,00,64,29,29,2D,04,14,19
 
lub wyżej
95)  B 00300D00,0010,1B,1E,5F,05,C8,05,C8,28,00,64,29,29,2D,04,14,19

lub wyżej
101) B 00300D00,0010,1B,1E,65,05,C8,05,C8,28,00,64,29,29,2D,04,14,19

lub wyżej
105) B 00300D00,0010,1B,1E,69,05,C8,05,C8,28,00,64,29,29,2D,04,14,19

lub wyżej
119) B 00300D00,0010,1B,1E,77,05,C8,05,C8,28,00,64,29,29,2D,04,14,19

Polecam wartość dziesiętną 101 czyli HEX 65. Zapisujemy plik i wracamy do NCS'a. Klikamy F5 (basic functions) i z listy wybieramy coapiCodeSgByNettoData. W okienku wpisujemy C:\NCSEXPER\WORK\NETTODAT.MAN. Gdy klikniemy OK od razu rozpocznie się kodowanie.

Voilà!
Wrzucamy wsteczny i lusterko delikatnie się obniży, ale w granicach rozsądku.

Na dziś tyle. Jeśli będzie zainteresowanie tematem to mogę napisać skąd tak i dlaczego tak, jak również w jaki sposób NCS Dummy może nam się przysłużyć do modyfikacji ustawień "płynnie" a nie tylko wert_01, wert_02 etc.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

No bratku 😉 Ja chętnie poczytam skąd się to wzięło, grzebanie nie systemowe w oprogramowaniu auta może być ciekawe. (pewnie nie za bezpieczne)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.