Skocz do zawartości

T0LDI

Zarejestrowani
  • Postów

    2
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E61 '04

Osiągnięcia T0LDI

  1. Witam, z tej strony T0LDI. Często korzystam z rad kolegów z forum w związku z tym chciałbym uzupełnić wiedzę niniejszej społeczności o metodę kodowania.... lusterka pasażera. Dokładniej - w jaki sposób zakodować lusterko pasażera aby przy cofaniu nie obniżało się do tego stopnia, że widać tylko krawężnik. Poniższe działa w module TMBT który był montowany do 09/2006. Gdy mamy auto wyposażone w fotele z pamięcią, kiedy przełącznik wyboru lusterka damy w stronę lusterka kierowcy, wrzucamy bieg wsteczny -> prawe lusterko zniża się tak bardzo że widzimy jedynie krawężnik. Niektórzy piszą, że nie da się tego zmienić - otóż się da. Kodowanie dla osób które ogarniają trochę NCS i zakodowali kilka funkcji przy użyciu plików FSW_PSW.MAN, ponieważ to kodowanie jest przy użyciu plików sterujących NETTODAT.MAN 1. Otwieramy NCS-Expert, Revtor's NCS Expert Profile.... i dalej standardowo aż do wyboru Prosess ECU ->TBMT....CODIERDATEN_LESEN->Execute job 2. Przechodzimy do C:\NCSEXPER\WORK 3. Tworzymy kopię pliku NETTODAT.TRC i zmieniamy rozszerzenie na NETTODAT.MAN 3. Otwieramy nasz nowy plik NETTODAT.MAN 4. Szukamy wartości B 00300D00,0010,1B,1E,18,05,C8,05,C8,28,00,64,29,29,2D,04,14,19 i zmieniamy ją na: 88) B 00300D00,0010,1B,1E,58,05,C8,05,C8,28,00,64,29,29,2D,04,14,19 lub wyżej 95) B 00300D00,0010,1B,1E,5F,05,C8,05,C8,28,00,64,29,29,2D,04,14,19 lub wyżej 101) B 00300D00,0010,1B,1E,65,05,C8,05,C8,28,00,64,29,29,2D,04,14,19 lub wyżej 105) B 00300D00,0010,1B,1E,69,05,C8,05,C8,28,00,64,29,29,2D,04,14,19 lub wyżej 119) B 00300D00,0010,1B,1E,77,05,C8,05,C8,28,00,64,29,29,2D,04,14,19 Polecam wartość dziesiętną 101 czyli HEX 65. Zapisujemy plik i wracamy do NCS'a. Klikamy F5 (basic functions) i z listy wybieramy coapiCodeSgByNettoData. W okienku wpisujemy C:\NCSEXPER\WORK\NETTODAT.MAN. Gdy klikniemy OK od razu rozpocznie się kodowanie. Voilà! Wrzucamy wsteczny i lusterko delikatnie się obniży, ale w granicach rozsądku. Na dziś tyle. Jeśli będzie zainteresowanie tematem to mogę napisać skąd tak i dlaczego tak, jak również w jaki sposób NCS Dummy może nam się przysłużyć do modyfikacji ustawień "płynnie" a nie tylko wert_01, wert_02 etc. Pozdrawiam
  2. Witam, Kolego Nemus jak tam auto się sprawuje?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.