Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, z tej strony T0LDI. Często korzystam z rad kolegów z forum w związku z tym chciałbym uzupełnić wiedzę niniejszej społeczności o metodę kodowania.... lusterka pasażera. Dokładniej - w jaki sposób zakodować lusterko pasażera aby przy cofaniu nie obniżało się do tego stopnia, że widać tylko krawężnik.

Poniższe działa w module TMBT który był montowany do 09/2006.
Gdy mamy auto wyposażone w fotele z pamięcią, kiedy przełącznik wyboru lusterka damy w stronę lusterka kierowcy, wrzucamy bieg wsteczny -> prawe lusterko zniża się tak bardzo że widzimy jedynie krawężnik. Niektórzy piszą, że nie da się tego zmienić - otóż się da. Kodowanie dla osób które ogarniają trochę NCS i zakodowali kilka funkcji przy użyciu plików FSW_PSW.MAN, ponieważ to kodowanie jest przy użyciu plików sterujących NETTODAT.MAN

1. Otwieramy NCS-Expert, Revtor's NCS Expert Profile....  i dalej standardowo aż do wyboru Prosess ECU ->TBMT....CODIERDATEN_LESEN->Execute job
2. Przechodzimy do C:\NCSEXPER\WORK
3. Tworzymy kopię pliku NETTODAT.TRC i zmieniamy rozszerzenie na NETTODAT.MAN
3. Otwieramy nasz nowy plik NETTODAT.MAN
4. Szukamy wartości
B 00300D00,0010,1B,1E,18,05,C8,05,C8,28,00,64,29,29,2D,04,14,19    

i zmieniamy ją na:
88)  B 00300D00,0010,1B,1E,58,05,C8,05,C8,28,00,64,29,29,2D,04,14,19
 
lub wyżej
95)  B 00300D00,0010,1B,1E,5F,05,C8,05,C8,28,00,64,29,29,2D,04,14,19

lub wyżej
101) B 00300D00,0010,1B,1E,65,05,C8,05,C8,28,00,64,29,29,2D,04,14,19

lub wyżej
105) B 00300D00,0010,1B,1E,69,05,C8,05,C8,28,00,64,29,29,2D,04,14,19

lub wyżej
119) B 00300D00,0010,1B,1E,77,05,C8,05,C8,28,00,64,29,29,2D,04,14,19

Polecam wartość dziesiętną 101 czyli HEX 65. Zapisujemy plik i wracamy do NCS'a. Klikamy F5 (basic functions) i z listy wybieramy coapiCodeSgByNettoData. W okienku wpisujemy C:\NCSEXPER\WORK\NETTODAT.MAN. Gdy klikniemy OK od razu rozpocznie się kodowanie.

Voilà!
Wrzucamy wsteczny i lusterko delikatnie się obniży, ale w granicach rozsądku.

Na dziś tyle. Jeśli będzie zainteresowanie tematem to mogę napisać skąd tak i dlaczego tak, jak również w jaki sposób NCS Dummy może nam się przysłużyć do modyfikacji ustawień "płynnie" a nie tylko wert_01, wert_02 etc.

 

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No bratku 😉 Ja chętnie poczytam skąd się to wzięło, grzebanie nie systemowe w oprogramowaniu auta może być ciekawe. (pewnie nie za bezpieczne)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.