Skocz do zawartości

Jakie wyposażenie warto zamówić do iX


Pe.te

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

Nie chcę tu pisać o wyposażeniu "oczywistym" typu nagłośnienie Harman-Kardon, wyświetlacz Head-up czy Dostęp komfortowy - każdy może zdecydować czy takowego potrzebuje.
To jest wyposażenie doskonale znane użytkownikom BMW, zaś nowi użytkownicy tej marki znajdą mnóstwo wątków na jego temat.

Zamiast tego chciałem wspomnieć o wyposażeniu dostępnym dla iX, które nie zawsze jest "oczywiste" i które moim zdaniem warto mieć, albo przynajmniej mieć świadomość że istnieje :classic_smile:

1) Fotele wielofunkcyjne (opcja 4FM)
Ta opcja ociera się o wyposażenie "oczywiste" ale warto zwrócić uwagę na jedną istotną kwestię - w standardzie iX ma fotele regulowane elektrycznie, jednak bez podparcia lędźwiowego. Dodatkowo w iX mają one wyprofilowanie "kanapowe" i brak podparcia lędźwiowego na długich trasach jest bardzo odczuwalny (fotele wielofunkcyjne mają co prawda taki sam "kanapowy" profil, ale posiadają więcej możliwości regulacji).
Opcja "Fotele wielofunkcyjne" dodaje bowiem cztery funkcjonalności: przede wszystkim wspomniane podparcie lędźwiowe oraz dodatkowo pompowane boczki (oba regulowane elektrycznie), pamięć foteli i funkcję masażu. Ostatnią funkcjonalność moim zdaniem można zignorować, bo masaż dotyczy tylko oparcia, a dokładnie tylko części lędźwiowej (realizuje to ta sama poduszka pneumatyczna, która odpowiada za regulację podparcia lędźwiowego) i jest baaardzo słaby. No, ale przy wyborze opcji "Fotele wielofunkcyjne" masaż tak czy siak dostaje się w przysłowiowym "gratisie" :classic_wink:

2) Pakiet ogrzewania komfort (opcja 4HC)
Ta opcja dodaje podgrzewanie czterech siedzeń i kierownicy (co jest "oczywiste") ale dodaje też ogrzewanie powierzchni wewnętrznych auta (w tym pasażerów) promieniami podczerwonymi - i dla tej funkcjonalności warto tą opcję mieć.
Ogrzewana jest deska rozdzielcza, pokrywa schowka i boczki drzwi. Elementy te emitują ciepło (niewidoczne promienie podczerwone - jak w saunach InfraRed), które ogrzewają powierzchnie - w tym także np. nogi. W zimie to naprawdę bardzo poprawia (i przyśpiesza) uzyskanie komfortu cieplnego.

3) Szybkie ładowanie AC (opcja 4U6)
Tego niestety nie mam, ale dzisiaj zamówiłbym to wyposażenie do swojej wersji (xDrive50, bateria 105kWh netto).
Opcja jest co prawda droga (6000 zł) i w pierwszej chwili wydaje się zbyteczna, jednak zwiększa prędkość ładowania AC dwukrotnie do 22kW... standardowe pełne ładowanie 11kW dla wersji xDrive50 trwa bowiem aż 10 godzin. W domu ten czas nie jest problemem, ale np. w hotelach już tak. To oczywiście zależy od sposobu korzystania z auta - warto jednak mieć świadomość czasu ładowania wersji xDrive50 prądem AC i tego że można go skrócić o połowę. Swoją drogą wszystkie publiczne ładowarki AC jak GreenWay, Orlen, itd. udostępniają prędkość ładowania 22kW, więc standardowo iX (i większość elektryków) jest w stanie skorzystać tylko z połowy tej mocy.

4) Izolacja termiczna i akustyczna szyby przedniej (opcja 358)
To też jest "oczywiste" wyposażenie, dostępne w większości BMW, ale w elektryku nabiera nowego znaczenia i właściwie stacje się opcją "must have" - gdyż przy takim typie napędu wewnątrz słychać tylko szumy zewnętrzne, które z uwagi na panującą ciszę wydają się... głośniejsze :classic_wink:
Szkoda (i dziwi mnie), że w pakiecie nie ma też szyb akustycznych bocznych, w każdym razie sama szyba przednia daje bardzo dużo - jeździłem iX bez tej opcji i różnica jest znaczna.

5) Zawieszenie pneumatyczne obu osi (opcja 2VR)
Jeśli chodzi o tą opcję - to toczy się dyskusja w dedykowanym wątku :classic_smile:
https://www.bmw-klub.pl/forum/topic/219019-wróciła-pneumatyka-do-wersji-50

 

Cześć opcjonalnego wyposażenia jest dostępna tylko w wersji M60, więcej w wątku:
https://www.bmw-klub.pl/forum/topic/219021-wyposażenie-dostępne-tylko-w-m60
Z drugiej strony M60 ma w standardzie dużo opcji, z których nie da się zrezygnować - więc jak ktoś nie chce np. pneumatyki, to w M60 dostanie ją tak czy siak.

 

Edytowane przez Pe.te
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.