Skocz do zawartości

[e38] IKE, LICZNIK , NCS, PROGRAMOWANI


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, BMW e38 1996 m62b35 otóż nadal mam problem z licznikiem, wymieniłem licznik na inny - stare plecki wsadziłem w nowy licznik i nie podświetlają mi się kontrolki od biegów, nie podświetla tam się nic - nie działa również ekonomizer i obrotomierz...gdy robię test licznika za pomocą inpy wszystko działa, podświetla, wskazówki chodzą, nowe plecki (IKM) wsadziłem z innego licznika i zaprogramowałem za pomocą PASOFT i nadal są te same problemy i te same błędy w INPIE

błędy licznika:
141 ATS sinal: telegram error or no telegram
195 Signal TD ( engine speed )
68 oil pressure


Jeszcze mam pytanie dotyczące obrotów a skrzyni - w module skrzyni w INPIE mam Engine SPEED (RPM) i pokazuje wartości, natomiast OUTPUT SPEED (rpm ) już nie pokazuje żanych wartości - może tutaj jest problem w skrzyni? Wysyłam SCREEN o co mi dokładnie chodzi:
image.thumb.png.88e069e201aa0809ad47cc8ebdb7d8b8.png

- Prawdopodobnie problem jeszcze jest z klimą przez te obroty, z INPY gdy odpalę sprzęgło sprężarki to klima działa, a jeżeli wcisne guzik AC na panelu klimatyzacji to nie odpali się sprzęglo sprężarki klimy - obstawiam że to wina tych obrotów silnika ponieważ wymieniałem panel klimy i tutaj jest dalej problem.

Jeszcze jedna sprawa, chciałbym wyprogramować lampkę z licznika o zużytych klockach - czujniki ucięte i zmostkowane, korek podmieniony i nadal pokazuje błąd hamulców ( klocków czy tam niskiego płynu hamulcowego ) oraz wyprogramować sprawdzanie świateł, mam żarówki ledowe, z tyłu i w środku, ringi ledowe, podświetlenie tablicy. i póki nie odpale samochodu to wszystko mryga a następnie po odpaleniu wali błędami żarówek.

Trochę się rozpisałem i pewnie ciężko będzie wszystko załatwić w szybkim czasie, ale liczę na waszą pomoc, z góry dzięki i pozdrawiam.

Opublikowano

Będę potrzebował schemat pinów z sterownika silnika, może gaziarz tutaj skiepścił sprawę i gdzieś źle wlutował obroty silnika. Który pin jest od obrotomierza w sterowniku a który w liczniku?

Opublikowano

Jest przełom w sprawie, między wiązką z silnika a wiązką wnętrza - na łączeniu kostek były 2 piny ułamane, polutowałem je i zgasły okładziny klocków ( czy tam mało płynu hamulcowego ) obroty i ekonomizer wróciły.

Zmieniły się błędy w IKE na:
8D EGS signal line disturbed - obstawiam że to wiązka z skrzyni biegów, nie pokazuje nadal na wyświetlaczu który aktualnie jest bieg (czarno tam gdzie to wszystko powinno być)
44 Oil pressure sensor - czy to będzie przy misie olejowej czy przy filtrze oleju problem?

W LCM (moduł świateł?) teraz wali błąd:
59 Transmission failsafe program - pojawia się teraz błąd w zegarze że niby skrzynia w trybie awayjnym? jeździ normalnie.

I ostatnia sprawa, to panel klimatyzacji i klima:
8B [169] Output thermostat czy gdy jest ten błąd klima nie załączy się?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jaki masz tam silnik, jaki sterownik silnika, licznik Ori czy wymieniany, małe czy duże OBC, LCM Ori czy wymianie? Daj pliki TRC z NCS z odczytem licznika i LCM. 

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.