Skocz do zawartości

520d - adblue - błąd układu


Shadow69

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

Cześć wszystkim, walczę z problemem adlue w moim G31.

Wyskoczył mi ostatnio check wraz z komunikatem "system adblue".

Skanowałem auto bimmerlinkiem, w dde znalazło błąd: 2c3000: "SCR system, diagnosis feedback: transmission of obd system error status from scr control unit to the dde"

Moduł SCR niby czysty.

Skasować się nie dało.

Trzykrotnie problem samoczynnie znikał i pojawiał się ponownie.

Wczoraj spróbowałem skasować po raz kolejny, i o dziwo poszło, check zniknął, ale "system adblue" został.

Po 3 uruchomieniach silnika check niestety wraca.

Dzisiaj kumpel podłączył Iste, i poza w/w błędem, znalazło jeszcze w module SCR: 805271: Active tank, feed pump, short circuit to ground 

Na ten moment żadnego z nich nie da się skasować.

Podpowiedzcie proszę gdzie szukać problemu, pompa, przewody, a może jeszcze coś innego?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Może problemem jest krystalizacja adblue, spróbuj zastosować ten środek: https://acomp.pl/pl/p/Forte-Exhaust-Crystal-Preventer-150ml-dodatek-do-adblue-przeciw-krystalizacji/201

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Shadow69 napisał(a):

Dzisiaj kumpel podłączył Iste, i poza w/w błędem, znalazło jeszcze w module SCR: 805271: Active tank, feed pump, short circuit to ground

Ten błąd rozumiem że jest to zwarcie do masy (zasilanie pompki w zbiorniku adblue).
 

1 godzinę temu, Shadow69 napisał(a):

2c3000: "SCR system, diagnosis feedback: transmission of obd system error status from scr control unit to the dde"

Ten też wskazuje na problem komunikacji jednostki sterującej adblue do sterownika silnika (DDE)

 

Tak jak napisałeś w innym wątku powinieneś szukać przetartej wiązki która idzie od zbiornika adblue do komory silnika (tu może Ktoś wesprze co już to rozbierał/poszukiwał).

Sam mam G31 i jestem ciekawy w którym miejscu pojawia się problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Dodatek do adblue stosuje w sumie od zawsze, także pod kątem kryształków jest czysto.

Ja używam tunap.

Błąd dokładnie jak mówisz - dotyczy zwarcia pompki do masy.

Błąd 2C3000 z tego co doczytałem wywali zawsze jeśli moduł SCR coś złapie, więc wygląda że wynika on z błędu pompki.

Z tego co patrzyłem, ze zbiornika wiązka wydaje się iść bezpośrednio do bagażnika, do modułu SCR, dopiero z niego jest gdzieś połączenie do DDE.

Szukałem w ista czy można zainicjować samą pompkę, ale niestety nic nie znalazłem.

Możliwe że ze względu na błąd funkcja ta jest niedostępna.

Na samą myśl o wymianie zbiornika mam odruch wymiotny...

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze

No i mam mały update.

Mechanik w pierwszej kolejności podniósł soft we wszystkich sterownikach do najnowszego (mój był fabryczny z 2017), po czym błąd "zwarcie pompy do masy" zamienił się na "przerwa w obwodzie grzałki przewodu dozującego". 

Grzałka fatycznie jest spalona (na co też od początku typował majster), więc czekam teraz na zamówiony nowy przewód.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
6 godzin temu, Shadow69 napisał(a):

Grzałka fatycznie jest spalona (na co też od początku typował majster), więc czekam teraz na zamówiony nowy przewód.

:E

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.